بیوگرافی آوا دارویت

یک نت ـ آوا دارویت بازیگر سینما و تلویزیون متولد ۲2 شهریور ماه سال ۱۳۷۲ در ایتالیا از پدری ایتالیایی و مادری ایرانی است و دارای یک برادر به نام آرمان است. پدر آوا پیترو دارویت(pietro Daroit) ناظر ارشد کارخانه و مادرش منظر دارویت(Manzar Daroit) مهندس معمار (آرشیتکت) است.
آوا دارویت

یک نت ـ خانواده آوا دارویت

آوا دارویت بازیگر سینما و تلویزیون متولد ۲2 شهریور ماه سال ۱۳۷۲ در ایتالیا از پدری ایتالیایی و مادری ایرانی است و دارای یک برادر به نام آرمان است. پدر آوا پیترو دارویت(pietro Daroit) ناظر ارشد کارخانه و مادرش منظر دارویت(Manzar Daroit) مهندس معمار (آرشیتکت) است.

زندگی در ایتالیا و بازگشت به ایران

آوا دارویت دوران کودکی خود را در ایتالیا سپری کرده است و تا سن ۷ سالگی به همراه خانواده اش ساکن ایتالیا بود، بعد از بازگشت به ایران به شهر میانه در استان آذربایجان شرقی رفته و دوران ابتدایی خود را در آنجا گذراند. وی هم اکنون در شهر تهران زندگی می کند.

رشته تحصیلی آوا دارویت

آوا دارویت در حال تحصیل در رشته روانشناسی بالینی در مقطع کارشناسی می‌باشد.

ورود آوا دارویت به عرصه هنر با بازی در سریالی مطرح

آوا دارویت فعالیت هنری‌اش را با حضور در کلاس‌های بازیگری آغاز کرد و برای اولین بار در سریال "معمای شاه" به ایفای نقش پرداخت. هر چند که نقش آوا دارویت در معمای شاه جزء نقش های اصلی و مهم فیلم نبود اما حضور در پروژه ای که بزرگان و اساتیدی از بازیگری را در خود داشته باشد قطعا برای بازیگر جوان، با انگیزه و با استعدادی همچون آوا تاثیرات به سزایی خواهد داشت.
سریال هست و نیست سکوی پرتابی برای آوا دارویت

آوا دارویت در سریال هست و نیست با بازی در نقش باران به خوبی در میان مردم شناخته شد. سریال «هست و نیست» یک ملودرام اجتماعی است که قصه آن روایت طمع و سوداگری از یک سو و زلالی و صمیمیت از سویی دیگر است. داستانِ قرار گرفتن آدمی بر سر دو راهی خطیر انتخاب.

آوا دارویت در سریال هست و نیست در کنار بازیگرانی همچون  فرهاد قائمیان، حمیدرضا پگاه، الهام پاوه‌نژاد، نگار عابدی، امیر دژاکام، سولماز حصاری و نازنین کریمی به ایفای نقش پرداخته است.

آوا دارویت در جشنواره یونان

فیلم سینمایی «اسکی باز» در بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم المپیای یونان شرکت کرده و آوا دارویت، بازیگر فیلم، به‌عنوان نماینده این اثر در یونان روی فرش قرمز حضور یافت.

وی همچنین در فیلم‌هایی نظیر؛ «تمرینی برای اجرا» محمدعلی سجادی ،«نفس‌های آرام» میثم هاشمی و «چهارشنبه خون به پا می‌شود» حماسه پارسا، به نقش‌آفرینی پرداخته‌ست.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده