صادق برمکی موقع مرگ مادرش را صدا می‌زد

یک نت ـصادق برمکی جوان ۱۹ساله‌ای بود که ۳ سال پیش توسط ۴ نفر از دوستانش به طرزی فجیع به قتل رسید و فیلمی که قاتلانش از صحنه قتل گرفته بودند، آنها را لو داد.
صادق برمکی موقع مرگ مادرش را صدا می‌زد

یک نت ـ3‌ سال از آن روزی که صادق برمکی قربانی  نقشه هولناک ٣ دوستش شد، می‌گذرد؛ جنایتی که با منتشر شدن  فیلم‌هایش در ذهن همه حک شد. با ساطور و سنگ حمله کردند صادق را کشتند و به آتش کشیدند.
فجیع‌ترین جنایت ‌سال ٩٦ بود. جنایتی که قاتلان بی‌رحم  از ثانیه به ثانیه آن هم فیلم گرفتند. اما همین فیلم بود که راز این جنایت دهشتناک را فاش کرد. راز ٣ پسر  مهابادی را. آخرین روز از تابستان‌ سال ٩٦ بود. دانشجو  ١٩ ساله با همکلاسی‌هایش همراه شد تا به میهمانی برود اما هرگز بازنگشت.
جسد سوخته‌اش را چوپانی پیدا کرد. انگشتر و دسته کلید همراه جسد نشان از  پیکر بی‌جان صادق بود  که روز پس از آن میهمانی مرگبار پیدا شد. با کشف جسد، انگشت اتهام به سمت دانیال دوست صادق رفت. دوستی چند ساله که او را به میهمانی دعوت کرده بود، اما زیر بار نمی‌رفت تا این‌که فیلم جنایت وحشتاک لو رفت؛ فیلمی که قرار بود دست یکی از دوستان این متهم محفوظ بماند.
قرار بود نیما هرگز این فیلم را باز نکند، نبیند، با کسی درباره آن سخنی نگوید اما تنها کنجکاوی بود که فیلم باز شد، دیده شد و در اختیار تیم جنایی مهاباد گذاشته شد.
دانیال اعتراف می‌کند؛ اعترافی تلخ و دردناک؛ غم‌انگیزترین اعتراف یک متهم . فریادهای صادق در فیلم زجرآور است. وقتی مادرش را آیدان صدا می‌کند تا کمکش کند اما مادر نیست، حتی خبر هم ندارد که پسرش را زجرکش کرده‌اند. وقتی هنوز نفس دارد آتشش می‌زنند، او را می‌سوزانند و رهایش می‌کنند. مادر وقتی خبردار می‌شود که دانیال اعتراف می‌کند.
انتقامجویی، درگیری یا حتی وجود یک دختر انگیزه این جنایت در مراحل رسیدگی به پرونده عنوان شد. دانیال با همدستی ٢ دوست دیگرش این سناریوی تلخ را اجرایی کرده بود، اما این پرونده نفر چهارمی هم داشت که ساطور و وسایل قتل را به متهمان داده بود.
اردیبهشت ماه ‌سال ٩٧ محاکمه قاتلان صادق برمکی جوان مهابادی در دادگاه کیفری یک ویژه اطفال و نوجوانان شعبه مهاباد به صورت فوق‌العاده برگزار شد، زیرا سن یکی از چهار متهم پرونده زیر ۱۸‌سال بود، بنابراین مطابق قوانین آیین دادرسی کیفری محاکمه سایر متهمان نیز باید همراه وی در دادگاه کیفری یک ویژه اطفال و نوجوانان انجام  می‌گرفت.
خرداد ‌سال ٩٧ و یک‌ سال بعد از این جنایت، حکم قصاص برای متهمان ردیف اول تا سوم قاتلان صادق برمکی به جرم قتل عمد صادر شد و متهم ردیف چهارم به جرم معاونت در قتل عمد که دو قبضه ساطور و تبر را با علم به نقشه قتل، در اختیار قاتلان قرار داده بود، به ۱۰‌ سال و یک روز زندان  محکوم شد.
٣‌ سال و ١٢ روز از این جنایت گذشت تا این‌که با ارسال پرونده قاتلان برمکی از دیوانعالی کشور به اجرای احکام دادگستری مهاباد، دو قاتل پرونده در یک قدمی چوبه دار قرار گرفتند. نفر سوم این جنایت هم اما پیش از رفتن پای چوبه دار با مرگ گره خورد.  او در زندان سکته کرد و جان باخت. 
بعد از  شورش  فروردین ماه زندانیان زندان مهاباد، به زندان میاندوآب منتقل  شدند. دو روز نگذشته بود که خبر مرگ متهم نفر سوم قتل صادق برمکی در فضای مجازی منتشر شد. اما شایعات زیاد بود؛ زندانی  مهاباد شکنجه شده  یا این‌که خودکشی کرده است. اما پزشکی قانونی، علت مرگ متهم را سکته قلبی گزارش کرد و فرضیه مرگ  متهم به دلیل خودزنی یا شکنجه در زندان رد شد. متهمی که معتاد به شیشه هم بود، اما سرنوشت نفر چهارم این پرونده هم سیاه است. او که به ١٠‌ سال حبس محکوم شده بود با ضربه چاقو   یکی از زندانیان چشمش را از دست داد و کور شد.   بیتوته/

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده