موضع روسیه در مورد اتفاقات اخیر قرقیزستان

یک نت ـ سخنگوی رئیس جمهور روسیه اظهار داشت که «کرملین» نگران اتفاقات قرقیزستان بوده و امیدوار است که همه نیروهای سیاسی این کشور در چارچوب قانون اساسی اقدام کنند.
سخنگوی رئیس جمهور روسیه

یک نت ـ به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی رئیس جمهور روسیه اظهار داشت که «کرملین» نگران اتفاقات قرقیزستان بوده و امیدوار است که همه نیروهای سیاسی این کشور در چارچوب قانون اساسی اقدام کنند.

وی گفت: ما مطمئناً از این بابت نگران هستیم و امیدواریم که همه نیروهای سیاسی در قرقیزستان در چارچوب قانون اساسی باقی مانده و هرچه سریعتر راه حلی برای اوضاع رخ داده، پیدا کنند.

قابل ذکر است که پس از اعلام نتایج مقدماتی انتخابات پارلمانی قرقیزستان طرفداران احزاب شکست خورده اقدام به اعتراضات کرده و با درگیر شدن با پلیس کاخ ریاست جمهوری این کشور را اشغال کردند.

آنها همچنین «آلماس بیک آتامبایف» رئیس جمهور پیشین و تعدادی از مقامات این کشور را که در زندان به سر می بردند، آزاد کردند.

تحت فشار مخالفین، کمیسیون مرکزی قرقیزستان نتایج انتخابات را باطل اعلام کرد و در ادامه پارلمان این کشور با برگزاری یک نشست اضطراری، «داستان جمعه بیکوف» را از سمت ریاست مجلس و «قوتبیک باران اف» را از سمت نخست وزیری مجبور به استعفا کردند.

همچنین در این نشست مخالفین معترض نماینده پارلمان «ماکتی بیک عبدالدایف» به عنوان رئیس جدید پارلمان انتخاب شد و نامزدی «صابر جباروف» به عنوان نخست وزیر موقت (نماینده پیشین که صبح روز گذشته از زندان آزاد شد) مورد تائید نمایندگان قرار گرفت.

قرار است در نزدیک ترین فرصت ترکیب جدید دولت قرقیزستان به پارلمان این کشور معرفی شود.

موضوع: 
امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده