چرا پشت تیر پر داره؟

یک نت ـ تیر و کمان یکی از سلاح های قدیمی است که برای جنگ و همچنین شکار از آن استفاده می شده این ابزار جنگی دارای جزئیات خاصی مانند پر پشت تیر و همچنین تیغ و نوک است.
پر تیر کمان
اجزای تیر

یک نت ـ استفاده از تیر و کمان دیگر مانند زمان های قدیم برای شکار یا حمله به دشمن در جنگ استفاده نمی شود اما هزاران سال است این تیر ها تنها سلاح افراد برای مبارزه با انسان ها بودند. این روز ها معمولاً دیگر از این تیر و کمان ها استفاده نمی شود.

تاریخچه و طراحی تکامل تیر و کمان ها تقریباً به 70 هزار سال پیش برمی گردد اما سوالی که برای ما در این قسمت پیش آمده است، این است که چرا پشت همه این تیر ها پر وجود دارد.

اجزای تشکیل دهنده تیر:

تیر از سه قسمت اصلی به نام تیغ، نوک و پر تشکیل شده است.

دو قسمت اول کاملاً قابل درک است اما پر موجود باعث می شود که افراد در مورد آن سوال داشته باشند.

علت وجود این پر ها بر روی پشت تیر:

این پر ها با چسب به تیر می چسبند و گاهی اوقات نیز به آن دوخته می شوند که از نخ نقره برای نوع دوخت آن استفاده می کنند. این پر ها همچنین سطح نرمی دارند و ممکن است یکی از طرف های آن ها سفت باشد.

پر ها می توانند تیر را در سایز اصلی خود نگه دارند. در واقع برای ایجاد قوس بیشتر روی شلیک تیر به کار می رود. زمانی که تیر از کمان کشیده می شود ، پر ها تحت فشار قرار می گیرند و به سمت پایین تر می روند. بنابراین تیر به آرامی از کمان جدا شده، بدون این که حرکت اضافی از آن سر بزند. بنابراین اگر پر روی این تیرها موجود نباشد، تیر هیچ گاه به هدف نخواهد خورد.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده