انتخاب اسم دختر و پسر برای نوزادان

یک نت ـ مهم ترین کاری که پدر و مادر بعد از بدنیاد آمدن بچه باید انجام دهند انتخاب اسمی مناسب برای فرزندشان است اما این انتخاب لازم به رعایت چه نکاتی می باشد.
انتخاب اسم فرزند

یک نت ـ بعد از تولد کودک، چالش بعدی انتخاب اسم برای کودک است؛ اسم و نامی که جدید، شیرین، ساده و همزمان معنادار باشد. یکی از چیزهایی که انتخاب اسم را سخت تر می کند، دوستان و آشنایانی هستند که در این گیر و دار با پیشنهادهای خود کار شما را سخت تر می کنند. اما اگر شما به منابع و رفرنس های جامع و کامل برای انتخاب اسم پسر یا اسم دختر دسترسی داشته باشید، براحتی می توانید این مرحله شیرین را پشت سر بگذارید.

نکات لازم برای انتخاب اسم

زمانی که به دنبال نام مناسب فرزند خود هستید، به یاد داشته باشید که او قرار است برای باقی عمرش با آن نام در ارتباط باشد. بنابراین قبل از تصمیم نهایی به خوبی فکر کنید و کاری کنید که کودکتان در آینده از شما سپاسگزار باشد. هیج درست و غلط و یا فرآیند خاصی برای انتخاب نام نوزاد وجود ندارد. این تنها بستگی به سلیقه و ترجیحات کسانی دارد که در این انتخاب سهیم هستند. در ادامه به 12 نکته ای که هنگام انتخاب اسم باید رعایت کنید، اشاره خواهیم کرد.

1. آوای اسم

مطمئن شوید انتخاب شما، اسمی دلنشین و گوش نواز است و اگر این اسم را با صدای بلند صدا زدید، عجیب به نظر نمی رسد. بهتر است نام با با نام خانوادگی همخوانی داشته باشد تا در کنار آن زیبا به نظر برسد، اما از انتخاب اسم هایی که دقیقا با نام خانوادگی هم ریتم هستند اجتناب کنید؛ مانند محمد محمدی.

2. پرهیز از نام های «ترند»

مدها گذرا هستند. اگرچه بسیاری از افراد تسلیم این وسوسه می شوند که از نام های ترند و به روز استفاده کنند؛ به خصوص وقتی این اسم به فردی مشهور تعلق داشته باشد، این اسامی ممکن است در آینده نامناسب باشند و احتمالا جای خود را به ترندهای دیگری داده اند. بنابراین همواره نام های اصیل دخترانه و پسرانه بیشتر توصیه و پیشنهاد می شوند.

3. به دنبال اسم های منحصر به فرد باشید اما زیاده روی نکنید

داشتن اسمی خاص همیشه خوب است. هیچ کس دوست ندارد اسمی داشته باشد که در کلاس و دانشگاه ده نفر دیگر همنام او باشند. با اینحال در تلاش برای انتخاب اسم خاص برای فرزندتان زیاده روی نکنید و نامی باز تولید نکنید که بی معنا و عجیب غریب باشد.

4. جنسیت محور انتخاب کنید

وقتی برای پسر تازه متولد شده تان، اسم انتخاب می کنید، اسمی برای او بگذارید که مناسب یک فرد مذکر باشد. اسم های با نمک دخترانه، شاید در دوران نوزادی مناسب او به نظر آیند، اما در بلند مدت افتضاح به بار می آورد. همین قاعده در مورد دختر کوچک تان نیز صادق است. اسمی انتخاب کنید که با جنسیت فرزندتان سازگار باشد.

5. به معنای اسم توجه کنید

اسم پر معنا همیشه جذاب بوده است. سعی کنید اسمی برای کودکتان پیدا کنید که همزمان با سادگی، معنا و مفهوم عمیقی انتقال دهد. بسیاری به دنبال اسامی افراد مهم در تاریخ و یا اسطوره ها می روند.
6. به فرهنگ و سنت های خود احترام بگذارید

یکی از چیزهایی که خوب است مورد توجه قرار دهید، این است که نام انتخابی شما بیانگر فرهنگ و سنت شما باشد. شما همچنین می توانید نام کسی که در زندگیتان بسیار تاثیرگذار بوده و یا بخش مهمی از فرهنگتان است را برای کودکتان برگزینید.

7. به نام مستعار هم فکر کنید

هنگامی که به اسم اصلی کودکتان فکر می کنید، حواستان به نام مستعاری که از آن مشتق می شود نیز باشد. دوستان و اطرافیان فرزندتان، در جمع های خودمانی او را چه صدا خواهند زد؟ مثلا در بسیاری از جمع ها ممکن است فردی که نام او کتایون است، کتی خطاب شود. همچنین توجه داشته باشید که اسم و فامیل فرزندنتان در کنار هم خنده دار یا عجیب معنی نشوند.

8. اختصار و سادگی

نام های طولانی شاید خسته کننده باشند، به خصوص زمانی که در آینده فرزندتان مجبور به پرکردن فرم های مختلف باشد. اسمی برای او برگزینید که برای تلفظ و نوشتن آسان باشد. این انتخاب عاقلانه شما، فرزندتان را از دردسر اصلاح کردن یا توضیح نامش برای دیگران نجات خواهد داد.

9. آیا این اسم برای یک جوان هم مناسب است؟

همواره توجه داشته باشید اسم انتخابی شما، همینطور که در کودکی برای فرزندتان مناسب به نظر می رسد، در جوانی و بزرگسالی نیز جذاب باقی بماند. نامی برای او انتخاب کنید که در بزرگسالیش درخور او باشد.
10. به عنوان والدین، اسم مورد علاقه هر دو را انتخاب کنید

هر کدام از شما به عنوان پدر یا مادر، ممکن است پیشنهادات خودتان را ارائه کنید. بسیار مهم است که در نهایت اسمی برای کودکتان انتخاب کنید که مورد پسند هر دو شما باشد و نه اینکه یکی از شما مجبور به پذیرش این نام شده باشد.

11. انتخاب اسم هماهنگ با ستاره ها

اگر به طالع بینی اعتقاد دارید، می توانید از منابع طالع بینی استفاده کرده و حرف آغازین اسم فرزندتان را مطابق آن انتخاب کنید تا نام او با ستاره و طالعش هماهنگ باشد. این کار گزینه ها را کمی محدود می کند و شاید انتخاب اسم برایتان ساده تر شود.

12. الهام از یک شخصیت مشهور

شما همیشه می توانید اسم کسی را که در کودکی برایتان الهام بخش بوده است، برای فرزندتان انتخاب کنید. قهرمان یا الگوی زندگیتان، یک شخصیت مشهور تاریخی یا افسانه ای یا پدربزرگتان که او را تحسین می کنید. جغرافیایی که در آن زندگی می کنید در نظر بگیرید و اسمی را برای او انتخاب کنید که با محیط زندگیش تناسب داشته باشد. حواستان باشد که بیش از حد تحت تاثیر فیلم ها قرار نگیرید.

جمع بندی

نام گذاری فرزندتان یک نقطه عطف است. اسم، هدیه ای است که شما به فرزدتان می دهید و او باقی عمرش آن را به همراه خواهد داشت. شاید این کار چالش برانگیز باشد و دخالت های افراد دیگر کار را حتی از این هم سخت تر کند. اما همیشه سعی کنید در این پروسه صبور باشید و قبل از تصمیم نهایی خوب فکر کنید. می توانید از همین حالا شروع کنید و به دنبال گزینه های مورد پسند خودتان و شریک زندگیتان باشید. پس یک قلم و کاغذ بردارید و شروع کنید.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده