طبیعت بکر تابستان شهرستان لردگان

یک نت ـ شهرستان لردگان، دارای دشت‌های حاصلخیزی مانند دشت خانمیرزا، دشت جمال، دشت فلارد و دشت لردگان است که جلوه‌ای خاص به طبیعت زیبای آن داده ‌است. طبیعت لردگان در فصل تابستان زیبایی های خاص خود را دارد.
لردگان
آبشار لردگان
رودخانه لردگان
لردگان
رودخانه لردگان
کیش
کیش
کیش

یک نت ـ وجود کوه‌های مرتفع و بلندی مانند ریگ، قارون، بادامستان، گومیه، سرخ، سیوک، آس جم و آب باغ نیز، در زیبایی طبیعت لردگان نقش مهمی داشته و با صعود به ارتفاعات و قله‌های این کوه‌ها، مناظر زیبا و طبیعی این شهرستان را می‌توان مشاهده کرد.

 

وجود چشمه‌های پرآب و همیشه جوشانی مانند برم لردگان، آبشار آتشگاه، سندگان، پروز، برم مالخلیفه، میلاس، میشان، بارز، شوارز و گوشه، زیبایی افزون‌تری به طبیعت شهرستان لردگان بخشیده است.

 

چشمه برم لردگان، آبشار آتشگاه، تنگ زیبا و دیدنی لای بید، تنگ رحیم‌آباد، پل و حاشیه رودخانه ارمند، چشمه میلاس، قدمگاه شاه عبدالعظیم خانمیرزا، پاسگاه محیط زیست سبز کوه در خانمیرزا، بوستان جنگلی پروز در پشتکوه فلارد، چشمه سندگان فلارد، چشمه میشان فلارد، چشمه برم مالخلیفه، تنگ سماء منج، حاشیه جاده خوزستان از منج تا سد کارون ۴، روستای جنگلی چارطاق و آبشار گاهکده، مهمترین مناطق گردشگری شهرستان لردگان با قابلیت سرمایه‌گذاری هستند.

لردگان با دارا بودن ۱۵۸ هزار هکتار جنگل با گونه‌های غالب بلوط و بنه، بیشترین زمین‌های جنگلی و همچنین با ۱۴۳ هزار و ۶۰۰ هکتار مرتع، بیشترین گونه‌های گیاهی و دارویی در چهارمحال و بختیاری را به خود اختصاص داده است.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده