طرز تهیه باقالی پلو با مرغ

یک نت ـباقالی پلو با مرغ یکی از انواع غذاهای پلویی ایرانی است که در میان ایرانیان به عنوان یک غذای مجلسی پر طرفدار و خوشمزه شناخته می شود. این غذای خوشمزه تقریبا شبیه به زرشک پلو می باشد ، با این تفاوت که بجای زرشک پلو از باقالی پلو در کنار خورش مرغ استفاده می شود. با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر باقالی پلو با مرغ تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری باقالی پلو با مرغ تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید.
طرز تهیه باقالی پلو با مرغ

یک نت ـمواد لازم
برای 4 نفر
۳ لیوان برنج
۴ تکه مرغ (ران و سینه)
روغن ب مقدار لازم
۴ قاشق چ خوری زعفران
1/2 لیوان باقالا خلال شده
نمک وفلفل سیاه ب مقدار لازم
1/2 پیمانه شوید خشک

مراحل
۱- مرغ را در ظرفی با مقداری آب، پیاز و نمك بپزید و پس از تمام شدن آب مرغ آن را كمی در روغن خودش تفت بدهید.
۲- پیاز را خرد کرده و در کمی روغن تفت دهید.
۳- پیاز تفت داده شده را به مرغ اضافه کنید.
۴- در ظرفی جدا مقداری آب بریزید و پس از جوش آمدن باقلا را به آن اضافه كنید چند جوش كه زد برنج را اضافه كنید و برنج را بعد از كمی جوش خوردن آبكش كنید.
۵- در قابلمه مورد نظرتان كمی آب روغن درست كنید به این صورت كه روغن را با نصف لیوان آب داغ كنید. مقداری از آب روغن را كنار بگذارید و برای ته دیگ از سیب زمینی ها استفاده كنید و روی آنها مقداری زعفران بریزید. برنج و باقلا را در قابلمه ریخته و شوید را لابه لای برنج بریزید.
۶- همچنین مرغ ها را در بین برنج قرار دهید. باقی آب روغن را روی برنج داده و زعفران اب كرده را در آخرین لایه برنج اضافه كنید.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده