اجازه دهید کودک شیرخوار شما خودش برنامه غذایی‌اش را تنظیم کند

یک نت ـ بعضی از کودکان، تابع نظم مادرند و بعضی در این قالب نمی‌گنجند. آنچه ما در جستجوی آن هستیم، ترکیبی از این دو حالت است؛ یعنی تنظیم شخصی و خودبه‌خود کودک که شامل هر دو نیروهای داخلی و خارجی است. گاهی تقاضای کودک، مافوق توانایی مادر است، در این صورت مادر باید خود را در برابر تقاضاهای زیاد طفل، محافظت کند.
کودک شیرخوار

یک نت ـ اجازه دهید کودک شیرخوار شما خودش برنامه غذایی‌اش را تنظیم کند!
بعضی از کودکان، تابع نظم مادرند و بعضی در این قالب نمی‌گنجند. آنچه ما در جستجوی آن هستیم، ترکیبی از این دو حالت است؛ یعنی تنظیم شخصی و خودبه‌خود کودک که شامل هر دو نیروهای داخلی و خارجی است. گاهی تقاضای کودک، مافوق توانایی مادر است، در این صورت مادر باید خود را در برابر تقاضاهای زیاد طفل، محافظت کند. البته هدف اصلی سازش و تطابقی است که بین طرفین برقرار می‌شود؛ ولی اگر کودک نسبت به تعدیل تقاضاهای خود، استعداد و توانایی نشان ندهد، این وظیفه مادر است که اقدام کند و در مقابل تقاضاهای کودک، خودداری نشان دهد. چنین حالتی فقط به زمان شیرخوارگی تعلق ندارد، بلکه متعلق به تمام سال‌های رشد کودک است.
رفتار مادر با کودک ۱۸ ماهه
کودک ۱۸ ماهه درحالی‌که ظاهراً بزرگ‌شده است و کاملاً جست‌وخیز دارد ولی ازنظر روابطش با مادر خیلی شبیه بچه شیرخوار است. او دوست دارد بیشتر بگیرد تا بدهد. او از چیزهایی که می‌داند و می‌تواند، استفاده کافی می‌کند و نیازها و احتیاج‌های خود را به سایرین می‌فهماند. او به‌وسیله اشاره و تلفظ کلماتی مانند «آه ـ آه» به‌سرعت منظور خود را می‌فهماند. جواب «نه» را از دیگران به‌راحتی قبول نمی‌کند. می‌داند که کلمه «نه» راحت‌ترین و متداول‌ترین کلمه‌ای است که بکار می‌رود.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده