روش قطع رابطه دو نفر

یک نت ـ دختری دارم 24 ساله ، از مهر ماه سال پیش (88) متوجه شدم که دخترم به وسیله تلفن همراه با شخصی ارتباط دارد و پس از مدتی مشخص شد که گاهی حضوری نیز یکدیگر را ملاقات کرده اند در ضمن ما خانواده ای مذهبی هستیم و با این تماس ها بسیار مخالفیم
قطع رابطه

یک نت ـ به نام خدا و به نام و یاد ولی او با سلام خدمت شما مادری هستم ، دختری دارم 24 ساله ، از مهر ماه سال پیش (88) متوجه شدم که دخترم به وسیله تلفن همراه با شخصی ارتباط دارد و پس از مدتی مشخص شد که گاهی حضوری نیز یکدیگر را ملاقات کرده اند در ضمن ما خانواده ای مذهبی هستیم و با این تماس ها بسیار مخالفیم ، پس از اطلاع یافتن از این امر به دخترم اظهار داشتم که اگر ممکن است به خانه ی ما بیایند تا از راه شرع و عرف دست به کار شوند . پس از چندین روز پسر 28 ساله به همراه مادر ، پدر ، دو دختر و دامادشان به خانه ی ما آمدند اما ما از همان نگاه اول دریافتیم که این خانواده با ما متناسب نیستند ، چه از لحاظ معنوی ، چه از لحاظ فرهنگی و چه از لحاظ مادی . البته فرزند آنان نیز از لحاظ جسمی و ذهنی کمی ناتوان می باشد و خانواده اناپن بیماری صرع پسرشان را نیز از ما مخفی نگاه داشته بودند – که البته دخترم قبلا آن را در خانه بیان کرده بود – بنابرین به شکلی به آن ها پاسخ منفی دادیم . در روز های اول گذشتن این ماجرا دخترمان خیلی ناراحت بود اما به تدریج با آرام شدنش مطمئن شدیم که رابطه ی خود را با آن شخص قطع کرده است . حال با گذشت 8 ماه متوجه شدیم که نه تنها رابطه ی بین خود را قطع نکرده اند بلکه هم اکنون نیز با یکدیگر تماس دارند ..با توجه به این امر ما راه های بسیاری مانند منع استفاده از تلفن همراه و ... را اعمال داشتیم اما با این حال دخترم اظهار می کند که تنها او را می خواهد و از ما درخواست می کند تا به او اجازه دهیم با آن پسر ازدواج کند حتی در صورت بی توجهی کامل ما نسبت به او در صورت انجام این عمل . حال از شما تقاضامندیم تا با پیشنهاد راهی ما را یاری کنید تا بتوانیم به این رابطه پایان دهیم . التماس دعا [ در واقع من فرزند این خانواده هستم و به دلیل سن پایینم که به من این اجازه را نمی دهم نمی توانستم این امور را برای او بیان کنم در واقع من با کمی جست و جو در وسایل و تلفن همراه او ( که البته می دانستم خیلی کار درستی نیست ) متوجه شدم او با خواندن صیغه ای بدون اذن پدر که احتمالا باطل نیز می باشد اقدام به برقراری رابطه ی جنسی با او نیز نموده است و در ضمن این اولین رابطه ی او با یک پسر نیست در واقع از شما تقاضا دارم به طور غیر مستقیم این امر را در نظر داشته یا شید باتشکر 
پاسخ :
در مورد قطع رابطه نامشروع دو نفر شرط لازم آن است كه فرد خود بخواهد به اين رابطه پايان دهد؛ در واقع، بدون اين قصد فرد تلاشي نيز نخواهد نمود. اين مسأله به ويژه هنگامي شدت مي يابد كه روابط از حد روابط كلامي به روابط بدني و سپس به روابط جنسي كشيده شده باشد. در تمام موارد نقطة مشترك ايجاد وابستگي به ويژه براي دختر است؛ مخصوصاً هنگامي كه در خانه كسي نباشد كه با دختر به همدلي بپردازد.
اين مسأله به عنوان يك وابستگي مستلزم اقدامات درماني است . در بهترين شرايط به تنهايي نمي توانيد رفتار نامطلوب را به طور كامل خاموش سازيد. سطح انتظار خودتان را واقع بينانه برگزينيد. نهايتاً مي توانيد با فراهم آوردن زمينه براي گفتگوي او برونريزي هيجانات را تسهيل نماييد . اين امر به نوبة خود كمكي براي دستيابي به درمان خواهد بود. براي اين كار بايد تنها به حرف هاي فرد وابسته گوش فرا داده و آن ها را پذيرا باشيد. البته اين امر مستلزم قبول كردن مطالب او نيست. فقط كافي است احساسات او را درك كنيد . در فرصتي ديگر به اراية توضيحات بپردازيد. بر اساس آنچه روانشناسان معتقدند، با دوازده مانع ارتباطي روبرو هستيم كه اجازه نمي دهد ارتباط ما با ديگران شكل گيرد و افراد از ما مي گريزند. به ارتباط به عنوان شاه كليد حل مسأله نگاه كنيد.
تنها كمك مناسبي كه مي توانيد در اين زمينه ارايه دهيد، كمك براي مراجعه به يك مشاور يا گفتگو با سرويس تلفني مركز با شماره رايگان 09640 است. در اين صورت خود فرد در جريان آنچه در كمين اوست ،قرار خواهد گرفت.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده