کاهش آمار ازدواج در سال های اخیر

یک نت ـ آمارهای منتشرشده ازسوی سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد که میزان ازدواج در هر سال نسبت به سال گذشته خود روند کاهشی داشته است.
امار ازدواج و طلاق در ایران

یک نت ـ طبق آمار سازمان ثبت احوال کشور استان‌های تهران، خراسان رضوی، خوزستان، آذربایجان شرقی و اصفهان در سال ۹۸ بیشترین آمار ثبت ازدواج را داشتند.

در سال ۹۸ تعداد ۵۳۰ هزار و ۳۳۵ ازدواج و ۱۷۴ هزار و ۸۳۱ طلاق ثبت شده است. بیشترین آمار ازدواج به ترتیب در استان‌های تهران (۶۸ هزار و ۵۹۲)، خراسان رضوی (۴۷ هزار و ۳۷۹)، خوزستان (۳۷ هزار و ۵۹۴)، آذربایجان شرقی (۲۸ هزار و ۴۱۹) و اصفهان (۲۶ هزار و ۱۷۳) بوده است.

بیشترین آمار طلاق نیز به ترتیب در استان‌های تهران (۳۱ هزار و ۷۳۳)، فارس (۱۰ هزار و ۹۳)، اصفهان (۱۰ هزار و ۲۴)، آذربایجان شرقی (۹ هزار و ۱۱۹) و مازندران (۸ هزار و ۷۱۸) بوده است

با مقایسه آمارهای ازدواج ۵ سال اخیر در کنار یکدیگر می‌توان به این نتیجه رسید که متأسفانه آمار ازدواج سالانه رو به کاهش است؛ اما نکته جالب این است که در ۵ سال گذشته آمار طلاق تقریبا ثابت و با تغییرات حداقلی همراه بوده است.

بر اساس آمارها در سال ۹۳، ۷۷۰ هزار و ۷۳۸ مورد، در سال ۹۴، ۶۸۵ هزار و ۳۵۲ مورد، در سال ۹۵، ۶۶۹ هزار و ۷۹۱ مورد، در سال ۹۶، ۶۰۸ هزار و ۸۵۰ مورد و در سال ۹۷، ۶۰۸ هزار و ۴۱۶ مورد ازدواج ثبت شده است.

بر اساس گزارش‌ها در سال ۹۳، ۱۸۹ هزار و ۹۵۱ مورد، در سال ۹۴، ۱۷۴ هزار و ۱۱۷ مورد، در سال ۹۵، ۱۷۴ هزار و ۹۸۳ مورد، در سال ۹۶، ۱۷۹ هزار و ۶۹۷ مورد و در سال ۹۷، ۱۷۵ هزار و ۶۰۴ مورد طلاق در کشور ثبت شده است.

جدول ازدواج و طلاق در استان‌های کشور را می‌توانید در تصویر مشاهده کنید

 

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده