روحانی جهادگر در ایام کرونا

یک نت ـ طلاب و روحانیون در ایام کرونایی کشور مانند حضور جدی و فعال در بیمارستانها و ورود موفق به بحث و مسائل کفن و دفن و همچنین به کمک و همیاری به افرادی که در ایام کرونایی از وضعیت اقتصادی مناسبی برخوردار نبودند، می‌توان اشاره کرد
روحانی جهادگر

یک نت ـ در این بین شاهدیم که مراجع عظام تقلید بیشترین همکاری و کمک را به دولت و ارگانهای دولتی در امر مبارزه با این ویروس داشته‌اند، بطوری که به مسئولین دولتی اجازه دادند، محدودیت‌هایی را برای مراسم‌های مذهبی و یا حتی مراسم تدفین اعمال کنند و حتی به مدت دوماه زیارت اماکن مقدسه و نمازجماعات در مساجد و جمعه تعطیل گردید.
اما این روزها که درهای رستورانها، تالارها، پاساژها و دانشگاه‌ها باز شده‌اند و تقریبا بصورت فعال درآمده‌اند باز شاهدیم که مراجع عظام تقلید درسهای حوزه را همچنان تعطیل و حتی بعضی از اساتید حوزه به کلاسهای آنلاین و برخط رو آورده‌اند.
براین اساس نقش و جایگاه روحانیت در ریل گذاری فرهنگی بسیار موثر و مهم است. البته در موضوع کرونا بحث در مورد امور سلبی و تعطیلی بوده است، اما می‌توان تاثیرگذاری مراجع تقلید و روحانیت را در امور ایجابی و رشد و نمو امور فرهنگی را به وضوح مشاهده کرد.
مثلا در گزارش حجت الاسلام محمد قمی ریاست سازمان تبلیغات کل کشور که در تاریخ 27 خرداد 1399 در مجلس از خدمات روحانیت بیان گردید. ایشان در این گزارش به نقش یک روحانی در کم کردن بزه و ناهنجاری اجتماعی در یک روستا اشاره می‌کند. بطوری که نیروی انتظامی در مکاتبه‌ای به رئیس سازمان تبلیغات در خواست تشویق طلبه‌ی مستقر در یک روستا را داشته‌ است، که با وجود کارهای فرهنگی این طلبه در این روستا، کیوسک نیروی انتظامی با سه مامور مستقر در این روستا برداشته می‌شود و این یعنی تاثیر روحانیت در امور فرهنگی.
وهمچنین، به فعالیت فرهنگی و جهادی طلاب و روحانیون در ایام کرونایی کشور مانند حضور جدی و فعال در بیمارستانها و ورود موفق به بحث و مسائل کفن و دفن و همچنین  به کمک و همیاری به افرادی که در ایام کرونایی از وضعیت اقتصادی مناسبی برخوردار نبودند، می‌توان اشاره کرد.
و امروز بعد از کرونا شاهدیم که تاثیرگذاری فرهنگی مراجع عظام تقلید و روحانیت مورد تمجید و تشویق مسئولین امر قرار می‌گیرد. مثلا امیر سامع، معاون شهرداری قم می‌گوید:«در ابتدای شیوع ویروس، مشکل بود که بتوانیم خانواده‌ها را متقاعد کنیم مراسم تدفین برای عزیزانشان نداشته باشند یا اجساد را به روستاها نبرند. روحانیت برای متقاعدکردن مردم به ما کمک بسیاری کرد.»
در نتیجه روحانیت از گذشته تاثیر بسزایی در امور فرهنگی کشور و جامعه داشته و دارد و بطور واضح و ملموس این وظیفه‌ی خطیر را در ایام کرونا شاهد بوده‌ایم.

موضوع: 
امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده