با پسری در دانشگاه دوست شدم که مشروب میخورد

یک نت ـ با پسری در دانشگاه دوست شدیم. خیلی به هم علاقه داریم. بعد از ماه ها کارهایی عجیبی می کند که با چیزی که من می خواهم فاصله دارد.
بیابان

یک نت ـ با پسری در دانشگاه دوست شدیم. خیلی به هم علاقه داریم. بعد از ماه ها کارهایی عجیبی می کند که با چیزی که من می خواهم فاصله دارد. مثلا فهمیدم با دوستانش مشروب می خورند و سیگار می کشند. نگران که مشکلات عمیق تر از اینها باشد ولی از سویی دیگر به او علاقه دارم چه کنم؟

پاسخ:

ما انسان ها به طور کلی دو لایه داریم: لایه اجتماعی (ظاهری) - لایه روان شناختی (درونی)
شناخت لایه اجتماعی نسبتا آسان است.مگر این که فرد اهل تظاهر و دو رویی باشد. مثلا ممکن است فردی برای فریب دیگران سیگار نکشد. با افراد خوب بجوشد و سلام و تعارف کند ولی در خلوت دوستان نابابی داشته باشد. شناخت لایه های باطنی راحت نیست. معمولا  افراد خودشان هم از منش و شخصیت و ضعف های خود آگاه نیستند.

شما در فیلم ملی و راه های نرفته اش می بینید که جوانی که قبل از ازدواج عاشق آن دختر بود. بعد از ازدواج به تدریج لایه های درونی شخصیتش رو آمد. جوان بیماری پارانویئد داشت و به دیگران بد بین بود به همین دلیل به زنش اجازه نمی داد در مهمانی نزد دایی اش بخندد رفت و آمد او با دوستانش را محدود کرد و او را در خانه محصور کرد. جوانی زن اولش را طلاق داده بود. برای ازدواج با اصرار دختر مشاوره آمده بودند. جوان در همان دوره آشنایی بسیار حساس بود که آن دختر خانه مثلا دایی اش رفته با کی بوده؟ از او خواسته بود همه شبکه های اجتماعی را از گوشی ات حذف کن.
در فیلم وقتی ماه کامل شد دختر با پسری ازدواج کرد که لایه ظاهریش خوب بود وقتی وارد زندگی او شد متوجه شد که او افکار و باورهای خطرناکی دارد و در گروه های تروریستی است.

گاهی از این ساده تر دو نفر که از یک پدر و مادر هستند به دلیل شخصیت و اخلاق متفاوت نمی توانند در یک اتاق زندگی کنند. نمی توانند یک کار و برنامه مشترک داشته باشند. بنابراین برای ازدواج هر دو طرف باید هیجان ها را مهار کرد و تحقیقات کاملی از کانال های متعدد داشته باشند. جلسات زیاد خانوادگی داشته باشند و زیر نظر مشاور ازدواج باشند.

همچون خمیر پیتزا

همین طور که نان یا خمیر پیتزا برای پیتزا پختن لازم است ولی نیاز به مواد دیگری هم هست، علاقه و عشق به تنهایی کافی نیست و باید دید معیارهای ازدواج موفق برخوردار هستند. سنجش این معیارها و کشف تناسب های عمیق درونی کار تخصصی مشاور ازدواج است. اگر عشق به تنهایی خوشبختی می آورد آمار طلاق جوانانی که عاشق و شیفته هم بوده اند، در دنیا این قدر وحشتناک نبود.

اینان افرادی بودند که اصرار داشتند که با هم ازدواج کنند و عقیده داشتند که قلبشان گواه می دهد که داستان عشق آنها با دیگران خیلی متفاوت است و این دو فقط با هم خوشبخت می شوند. اگر کسی قبل از بررسی و تحقیق و جلسات خانوادگی و مشاوره عاشق و شیفته شد لازم است زیر نظر روان شناس بالینی حاذق، درجه این هیجان را تنظیم کند. اگر مدتی لازم بود دارو نیز استفاده کند. بنابر آنچه باید شد، با هماهنگی خانواده برنامه ای بریزید که شناخت تن روشمند و علمی باشد.[1]

1. ر.ک: محمدحسین قدیری، سایبر سواری با کلاه ایمنی، نشر به نشر، ص83

بیشتر بخوانید:

قبل از ازدواج با پسر عمه ام رابطه داشته ام

۵ساله ازدواج کردم اما هنوز خودارضایی دارم

از طریق سایت همسریابی با پسری آشنا شدم.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده