دعا و قرآن و نهجه البلاغه هم جلودار کرونا نشدند !!

یک نت ـ دعا و قرآن و نهجه البلاغه هم جلودار کرونا نشدند. فقيهان و مراجع تقليد از ترس يادرخانه هاي خود درقم حبس شدن ويا فرارکردن به شهرهاي امن و شهر مذهبي شان را گذاشتن براي مردم!!
 کرونا

یک نت ـ ‏شبهه: بسته شدن درب هاي حرم ثابت کرد نه معجزه اي وجود دارد و نه طب اسلامي.

‏ثابت کرد مرضی که شفا نداشته باشه کعبه هم جلودارش نيست چه برسه به حرم.و امام زاده و ....

‏دعا و قرآن و نهجه البلاغه هم جلودار کرونا نشدند.

فقيهان و مراجع تقليد از ترس يادرخانه هاي خود درقم حبس شدن ويا فرارکردن به شهرهاي امن و شهر مذهبي شان را گذاشتن براي مردم!!

چون حفظ جان از  واجبات هست و اعلام کردند تا اطلاع ثانوي مساجد و مراکز علمي و حوزوي تعطيل است  پس مگر همين اماکن مذهبي نبود ک مردم را براي شفا و دادن خمس و زکات براي سلامتي تشويق مي کرديد  حالا هم خودتان دست به دامانشان شويد براي از بين بردن کرونا ..

‏پس  سکوت کنيد و بهداشت رو رعايت کنيد!!

و دست ازخرافات  40 ساله حضرات برداريد ...شايد کرونا علامت دهند اين باشد ک ما دست از  جهل.ناداني.خرافات. وابستگي ذهني به خرافات و آيين هاي من در آوردي اين آقايون  ک سالهاس به خاطر منافع شخصي خود  در ذهن ما خواباندند دست بکشيم   و شاهد انقلاب فکري جديدي باشيم و برگرديم به همان يکتا پرستي ..

فقط خدا فقط خدا
خدايا هيچ چيز بي حکمت نيست و حتي مي تواني با آوردن يک ويروس
براي خيلي ها ک به اسم شما به ثروث و قدرت رسيدند دستشان رو شود
ما امروز معجزه تو را ديديم
خدايا شکرت
جواب محکم و کوبنده ميخام

روش‌های مقابله با کرونا ویروس در ادارات

پاسخ شبهه:

سلام و درود بر رهروان حقيقت

بيش از پنجاه کشور در دنيا به اين ويروس منحوس گرفتار شده اند اما رسانه هاي دنيا اين ويروس را دست آويزي براي حمله به دولت و ملت ايران و شهر قم و ديانت مردم قرار داده اند. در همسايگي کشور خودمان چند کشور وجود دارند که آمار ابتلا و تلفات بيشتري دارند اما اصلا مورد توجه قرار نمي گيرند. دولت آنها به پنهان کاري متهم نمي شود و سرنوشت مردم شان تاريک و سياه ترسيم نمي شود. از اين مسائل سياسي و بازي هاي رسانه اي دنيا که بگذريم خوب است به چند نکته توجه کنيم:

سنت و روش خداوند بر اين بوده است که انسان را مورد آزمايش قرار بدهد. و اين امتحان الهي مخصوص کفار يا گناهکاران نيست. مومن و کافر، مذهبي و غير مذهبي مورد سنجش خداوند قرار مي گيرند.
وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِين. و قطعا شما را به چيزى از [قبيل] ترس و گرسنگى و كاهشى در اموال و جانها و محصولات مى ‏آزماييم و مژده ده شكيبايان را (سوره بقره آيه 155)

هيچگاه دينداران ادعا نکرده اند که در دنيا مورد سختي و امتحان قرار نخواهند گرفت. مقام مومنين بالاتر از ائمه اطهار ع که نيست. تنها فرزند پسر پيامبر اکرم ص به نام ابراهيم در کودکي از دنيا رفت، فرزند امام صادق ع در کودکي دار فاني را وداع گفت. مقامات معنوي باعث نمي شود که دنيا مانند بهشت بشود و هيچ امتحان و سختي در دنيا شکل نگيرد. و شايد گاهي مومنين و بندگان خاص خداوند دچار سختي هاي خاصي براي رسيدن به کمالات ويژه اي هم قرار بگيرند.

ویروس کرونا چیست

پيامبر اکرم ص دچار سختي هاي فراوان شدند. به عنوان نمونه سه سال در شعب ابي طالب در حبس و در اوج مشکلات بودند. حال اگر ما به اهل بيت ع و حضرت معصومه س متوسل مي شويم معنايش اين نخواهد بود که دنيا براي ما مانند بهشت باشد و هيچ خطر و ابتلايي در آن شکل نگيرد. دعا و توسل انسان را اولا به خداوند نزديک مي کند، انس ما به الگوهاي ديني را بيشتر مي کند و اينگونه زندگي ما را رنگ معنويت ميگيرد و بواسطه انس بيشتر با ائمه اطهار ع راه و رسم زندگي بر ما روشن خواهد شد. آنها واسطه هستند و براي رسيدن به حاجت هايمان، شفيع ما خواهند بود اما سنت هاي الهي برقرار است، بلا و سختي وجود خواهد داشت و اگر خداوند بخواهد دعاي ما مستجاب و اگر حکمت ديگري باشد رد خواهد شد. همانطور که پيامبران دعاهايي از خداوند داشتند که بعضي از اين درخواست ها نزد خداوند مقبول نيافتاد.

نکته بعدي اينکه از آنجا که شهر مقدس قم شهري ويژه و منحصر به فرد در جهت آموزش تعاليم ديني است، مردماني از صد مليت جهان در اين شهر جمع شده اند و رفت و آمد آنها به اين شهر احتمال ابتلاي شهر قم به بيماري هاي واگيردار را بالا مي برد. باز هم بايد بگوييم که ايمان باعث نمي شود که نظام طبيعي دنيا، مسيرش را عوض کند. اگر شهر قم هواي بياباني دارد و آب شور دارد و مرکز مهاجرت از تمام دنيا مي باشد معنايش اين نيست که عوارض اين مسائل طبيعي دامن گير قمي ها نشود. خداوند نظام طبيعت را اينگونه خلق کرده است و قرار نيست به عنوان مثال دينداري مومنين بيابان را تبديل به جنگل کند و نظام طبيعت را از بين ببرد و يا به محض رسيدن ويروس به دروازه شهر قم ناخودآگاه از بين برود. اگر پيشرفت اين بيماري در اجتماعات است، پس بايد هرگونه اجتماعات مثل شکل گيري مدارس، دانشگاه ها، کلاس هاي درس حوزه علميه و مساجد تعطيل بشوند.

نکته ديگر اينکه در مورد شهر مقدس قم روايات فراواني از اهل بيت ع به ما رسيده است. اين روايات در صدد بيان جايگاه معنوي اين شهر مي باشد. امام صادق عليه السلام مي فرمايد: خداوند حرمي دارد که مکه است، و براي پيامبر صلي الله عليه و آله هم حرمي است و آن مدينه است. و حرم اميرالمؤمنين عليه السلام کوفه است. و حرم ما اهل البيت شهر قم است. و بزودي در قم، زني از فرزندان من به نام فاطمه دفن مي شود که هر کس مرقد او را زيارت کند بهشت بر وي واجب مي گردد. راوي گويد: امام صادق عليه السلام اين سخن را قبل از تولّد امام کاظم عليه السلام پدر بزرگوار حضرت فاطمه معصومه عليها السلام بيان کرد. (بحارالانوار، ج 60، ص 216) اين روايات به جايگاه معنوي شهر قم اشاره دارند. به جايگاهي امن فکري و معنوي در هنگام فتنه هاي آخر الزمان اشاره دارد. البته مردن چند نفر در شهري که جمعيتي بيشتر از يک ميليون نفر دارد نامش بلاي سخت نيست اما اين روايات اشاره به جايگاه معنوي قم دارند. به هر حال آيا مي توان گفت جايگاه اين شهر بالاتر از کعبه يا حرم امام حسين ع است؟ کعبه در دوران بني اميه به آتش کشيده شد، قبر مطهر امام حسين ع در دوران بني عباس با خاک يکسان شد. در جنگ حره سه روز مال و ناموس مردم مدينه تاراج شد. حقانيت معنوي و اعتقادي اين انوار مقدس به اين معنا نيست که در آن شهر و حرم شريف هيچ گناهي يا جسارتي شکل نگيرد و در همه موارد خداوند به صورت معجزه آسا همه دشمني ها را برطرف کند. بايد باشند مومنيني که خود از حرم امام خود دفاع کنند و از خانه خداوند دفاع کنند. هر چند مي دانيم سنت خداوند بر اين بوده است که دين را حفظ کند و اجازه نابودي آن را نخواهد داد.

درمان کرونا

اما موضوع مهم ديگر اين است که همه مسلمانان بايد از دستورات ديني پيروي کنند. شايد اگر مردم دنيا واقعا دستورات بهداشتي دين مثل حرمت خوردن گوشت حيواناتي مثل خفاش و شستن دست ها قبل از خوردن غذا و حفظ پاکيزگي را رعايت کنند دچار اين سختي ها نمي شديم. دنيا بايد به ديانت و معنويت برگردد و آماده ظهور امام زمان عج باشد که تنها راه نجات است. البته دين مجموعه اي از دستورات پزشکي نيست. علماء دين مثل مقام معظم رهبري حتي يک مرتبه هم کلمه " طب اسلامي " را در سخنان خود بکار نبرده اند اما دين بعضي دستورات بهداشتي دارد که مطمئنا اگر آنها را رعايت کنيم دچار گرفتاري کمتري خواهيم شد. شايد اين گرفتاري تلنگري براي همه ما و براي قمي هاي عزيز باشد که بيش از پيش قدر دستورات متعالي دين را بدانند و با امر به معروف و نهي از منکر شهر خود را از مظاهر بي ديني محافظت کنند.

اما نکته پاياني؛ بعضي صفات منافقين را دارند. از گرفتاري مومنين خوشحال مي شوند و در روزهاي سختي به مومنين گوشه و کنايه مي زنند و در جهت تخريب دين اقدام مي کنند.
هُنَالِكَ ابْتُلِيَ الْمُؤْمِنُونَ وَزُلْزِلُوا زِلْزَالًا شَدِيدًا. وَإِذْ يَقُولُ الْمُنَافِقُونَ وَالَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ مَا وَعَدَنَا اللَّهُ وَرَسُولُهُ إِلَّا غُرُورًا

آنجا [بود كه] مؤمنان در آزمايش قرار گرفتند و سخت تكان خوردند و هنگامى كه منافقان و كسانى كه در دلهايشان بيمارى است مى گفتند خدا و فرستاده‏ اش جز فريب به ما وعده‏ اى ندادند (سوره احزاب آيه 11 و 12)

موفق باشيد و سربلند

بیشتر بخوانید:

علائم بیماری کرونا

کرونا کمتر از تصور مردم نگران‌کننده است

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده