همسرم را در حال خیانت دیدم

یک نت ـ همسرم را در حال خيانت ديدم و ايشون اقرار کرد که ديگه تکرار نميشه و همه چيز را کنار گذاشته من هم چون 4 بچه دارم و ايشون را تنها مرد زندگيم ميدونم اين دفعه را با شروطي چشم پوشي کردم
همسرم را در حال خیانت دیدم

یک نت ـ من همسرم را در حال خيانت ديدم و ايشون اقرار کرد که ديگه تکرار نميشه و همه چيز را کنار گذاشته من هم چون 4 بچه دارم و ايشون را تنها مرد زندگيم ميدونم اين دفعه را با شروطي چشم پوشي کردم ولي چند وقته داغونم و نميدونم باهاش چطور رفتار کنم اشون ميکه از لحاظ زناشويي با من هيچ کمبودي نداشته ولي دلش براي اون خانمي که مطلقه است سوخته و ..... که بعد متوجه شده به دردش نميخوره
راستش رو بخواهيد من ديگه حتي تشخيص نميدم کدام حرف ايشون راسته و کدام دروغ ولي چون ايشون را خييييييلي دوست دارم و پاي 4 بچه در ميون به حرمت 11 سال زندگي باهاشون و به خاطر خوبي هايي که اوايل زندگي داشته بخشيدم اما دلم آروم نيست و نميدونم چطور باهاش رفتار کنم ايشون علل ظاهر ديگه مثل قبل نيست بعد از کار خونه است و کمتر بيرون ميمونه قبلا هميشه بيرون بود لطفا بفرماييد چکار کنم و آيا تصميمم درست بوده و اينکه از اين به بعد چطور باهاشون رقتار کنم که دیگه خيانت نکنه منتظر پاسخ شما بزرگوارن هستم

همچنین بخوانید:

شوهرم یه گوشی مخفی داره

شوهرم زحمتکش بود اما من خائن شدم!

پاسخ:

با عرض سلام و احترام؛ سپاس از اينکه اين مرکز را براي مشاوره خود انتخاب کرده‌ايد، اميدواريم راهنمايي خوبي براي شما باشيم.

احساس‌تان را به عنوان فردي كه خواهان آن است كه در كنار همسر خود زندگي متعهدانه‌اي داشته و از زندگي مشتركش لذت ببرد، درك نموده و اميدواريم ان‌شاءالله مسائلي كه در زندگي زناشويي خود با آن مواجه‌يد، به زودي برطرف گردد. هر چند رفتاري که از همسرتان صورت گرفته، هيچ توجيهي نداشته و صحيح نيست، اما با توجه به پشيماني و ابراز ندامتي که کرده و با توجه به شرايط زندگي و داشتن 4 فرزند، سعي کنيد به ايشان اعتماد کنيد و فرصت جبران بديد. توجه داشته باشيد که اين کار مردان (هر چند هيچ توجيهي ندارد ولي) صرفا به خاطر تنوع طلبي و عادت غلط رفتاري  بوده و وقتي پشيمان شده و در صدد جبران هست، شما هم بايد گذشت کنيد. پس به جايي حساسيت، تجسس، ناراحتي، مشاجره و سوءظن، سعي کنيد نيازهاي عاطفي و جنسي و به طور کلي ارتباط خود را با ايشان تقويت کنيد. همانطور که گفته شد، اگرچه هيچ‌کدام از دلايلي که در ادامه مطرح مي‌شود، خيانت و بي‌وفايي را توجيه نمي‌کند، ولي برخي از عوامل اثرگذار بر اين موضوع بدين قرار است:

1. عدم رضايت از ازدواج و برآورده نشدن نيازهاي عاطفي و زناشويي؛ يکي از عوامل اصلي خيانت، نارضايتي از روابط زن و شوهر است؛ زماني که بين همسران روابط زناشويي خوبي حاکم نباشد، اين احتمال وجود دارد فرد به همسر خود خيانت کند. اختلالات زناشويي که به مرور زمان براي برخي به وجود مي‌آيد و مشکلات شخصيتي باعث مي‌شود فرد نتواند به همسر خود محبت کند و فقدان محبت، عاطفه و روابط گرم و صميمي باعث اين خيانت‌ها مي‌شود.

2. انگيزه‌اي براي پايان دادن ازدواجي که ديگر رضايت بخش نيست؛ رفتارهاي زشت، نق زدن‌هاي دائمي، نزاع‌ها و مجادله‌هاي فراوان، دستورالعمل مناسبي براي  برخي همسران البته به نادرست است. راهي که البته آن‌ها را از چاله درمي آورد و به چاه مي‌اندازد.

3. انتقام؛ برخي از زوجين به اشتباه فکر مي‌کنند حال که مورد خيانت قرار گرفته‌اند آن‌ها نيز مجاز به مقابله به مثل هستند. برخي تصور مي‌کنند بايد طعم تلخ دارويي را که به آن‌ها خورانده شده، به همسرشان بخورانند تا متوجه اشتباه خود و آنچه که بر سر همسرشان آمده بشوند. غافل از اينکه اين کار قبل از هر کسي خودشان را از پا درمي آورد.

4. برگرداندن حس فرديت و استقلال؛ در برخي موارد تمايل افراد به برگرداندن حس فرديت و استقلالي است که در چارچوب ازدواج تضعيف شده است. فرد ممکن است از نظر عاطفي به حدي از بلوغ هيجاني نرسيده باشد که بتواند در مقابل ناراحتي يا نارضايتي همسر، تماميت خود را حفظ کند، به همين دليل با جست‌و‌جوي يک رابطه جديد در واقع در جست‌و‌جو و بازسازي خود جديد است.

5. اطمينان خاطر از جذابيت براي جنس ديگر؛ برخي از افراد در پي نياز به اطمينان خاطر از اينکه هنوز براي جنس ديگر جذاب و خواستني هستند، به رابطه خارج از ازدواج رو مي‌آورند.

همچنین بخوانید:

افکار منفی خيانت همسر مياد تو ذهنم

شوهرم کلی دوست دختر داره

شوهرم شدیدا بهم شک داره

6. کسب هيجان و تنوع؛ بعضي مواقع هم رابطه خارج از ازدواج، فقط به منظور کسب هيجان و تنوع اتفاق مي‌افتد يعني هيچ شکايت يا نارضايتي خاصي در ازدواج وجود ندارد فقط برخي افراد به دنبال هيجان رابطه خارج از ازدواج هستند.

 در ادامه نکاتي در اين زمينه بيان مي‌شود:

1. يکي از عوامل اصلي خيانت، نارضايتي از روابط زن و شوهر است؛ زماني که بين همسران روابط زناشويي خوبي حاکم نباشد، اين احتمال وجود دارد فرد به همسر خود خيانت کند. اختلالات زناشويي که به مرور زمان براي برخي به وجود مي‌آيد و مشکلات شخصيتي باعث مي‌شود فرد نتواند به همسر خود محبت کند و فقدان محبت، عاطفه و روابط گرم و صميمي باعث اين خيانت‌ها مي‌شود.

2. از آنجا كه بدبيني به همسرتان مانع آسايش شما و موجب رفتارهاي منفي با وي مي‌شود؛ سعي كنيد سوظن را کنار گذاشته و روابط عاطفي و صميمانه خود را با ايشان تقويت کنيد.

3. نسبت به شوهرتان واقع‌بين بوده و سعي كنيد نقاط قوت وي را مورد توجه قرار دهيد.

4. كاستي ها و ضعف‌هاي خود را نيز ملاحظه كنيد تا قضاوتي شتابزده و دور از واقعيت نسبت به شوهرتان نداشته باشيد. لحظه‌ي خود را جاي همسرتان قرار دهيد اگر خداي نکرده شما مرتکب چنين خطاي بوديد، از ايشان چه توقعي داشتيد.

4. توجه داشته باشيد كه نتيجه بدبيني شما نسبت به شوهرتان، باعث مي‌شود روابط شما تيره و تار شود؛ اعتمادتان را به وي كاهش مي‌دهد؛ محبت شما را نسبت به وي و بالعكس كاهش مي‌دهد؛ از شادي و نشاط شما در زندگي مي‌كاهد.

5. سعي نماييد در همان مرحله فكر و ذهن، گمان بد نسبت به همسرتان را از خود دفع نموده و اجازه ريشه‏دار شدن به آن ندهيد. براي اين كار، با ورود افكار بدبينانه نسبت به وي، سعي كنيد تا حد امكان حواس خود را پرت كرده و از ادامه دادن به آن افكار، جلوگيري نماييد.

همچنين براي براي افزايش صميميت بين خود و شوهرتان مي توانيد راهكارهاي زير را انجام دهيد:

1. به همسر خود احترام گذاشته و در كارهاي مربوط به خود و خانواده با وي مشورت نماييد.

2. به وي ابراز محبت نماييد؛ و همچنين از ايشان تشکر، تعريف و تمجيد کنيد.

3. از خطاهاي وي درگذريد و با ايشان مدارا کنيد.

4. با وي گفتگوي صميمانه داشته باشيد.

5. به نوع پوشش، آرايش و تنوع در روابط جنسي اهميت دهيد و نيازهاي وي را شناخته و سعي کنيد که آنها را برآورده کنيد.

انشاالله موفق باشيد.

همچنین بخوانید:

شوهرم با یه زن شوهردار دوست شده

شوهرم با یه زن شوهردار دوست شده

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده