دختری هستم 40 ساله ازدواج نکردم

یک نت ـ سن ازدواج دختر از 40 سال بگذره واسه ازدواج چه کارهايي بايد بکند تا خواستگار پيدا کند
خواستگار

یک نت ـ سن ازدواج دختر از 40 سال بگذره واسه ازدواج چه کارهايي بايد بکند تا خواستگار پيدا کند

پاسخ:

به نظر مي‌رسد شما دختري هستيد در سن 40 سال، که از نيامدن خواستگار و نبودن شرايط ازدواج ناراحت باشيد. طبيعي است که اين موضوع هر شخصي را ممکن است آزار دهد. اما بايد پذيرفت که آنچه که بيش از هر مسأله ديگري به شما کمک مي‌کند، نه غبطه خوردن و نه مقايسه کردن و نه فکر کردن زياد به اين امر است، بلکه پذيرش واقعيت هست که به شما در اين زمينه کمک مي‌کند.

پذيرش اين مسأله که فقط اين مسأله مربوط به شما نيست و افراد زيادي با اين موضوع مواجه هستند. به خصوص در سالهاي اخير که سن ازدواج بالا رفته و يا افرادي که ازدواج نکرده‌اند، فراواني بيشتري داشته‌اند. ضمن اينکه بايد از شما پرسيد که اساسا فکر کردن و تحت فشار قرار دادن خودتان به خاطر موضوعي که زياد هم به شما مربوط نمي‌شود، آيا کمکي به شما مي‌کند و مرهمي براي شما خواهد بود. طبيعتا اين مسأله و فکر کردن به آن بيشتر شما را آزار مي‌دهد. پس بايد دست از مقايسه هاي احتمالي و تفکرات مزاحمي که به ذهنتان مي‌رسد، برداريد و فرصت‌هاي خوب زندگي و نشاط را از خود سلب نکنيد. که اگر نشاط نداشته باشيد و دائم با تفکرات منفي دست و پنجه نرم کنيد، آن وقت است که نااميدتر به زندگي نگاه خواهيد کرد و نداشتن خواستگار برايتان پررنگ تر مي شود.

به طور کلي نداشتن خواستگار هزاران دليل مي تواند داشته باشد. با يک درون نگري شخصي و خانوادگي به دلايل آن پي ببريد و در صورتي که رفع برخي از آن‌ها در توان شماست، از اين کار دريغ نکنيد. ضمن اينکه نداشتن خواستگار نشان دهنده عيب و ايراد زياد در شما و هر کسي که مکل مشابه شما را دارد، نيست. بلکه اين مشکلي فراگير شده و هستند دختران ممتاز بسياري که الان با اين مسأله مواجه هستند، اما نااميد نشده اند و با بررسي توانمندي هاي خود ديگران به به حيرت واداشته اند. شما توانايي هاي خود را ليست کنيد بدانيد که موفقيت تک بعدي نيست و تنها در مسير ازدواج رقم نمي خورد.

لازم است بدانيد که نه ازدواج لزوما به معناي خوشبختي است و نه عدم ازدواج مساوي با نگون بختي! کافي است نگاهي به دادگاه هاي خانواده بيندازيد و ببينيد چه بسيار زوج هايي که به خاطر مشکلات متعدد کارشان به طلاق کشيده شده و پشيمان از ازدواج‌شان هستند. ضمن اينکه ازدواج اگر چه يک سري منافعي دارد و لي تمام خوشي ها و خوشبختي هاي آسمان و زمين در ازدواج خلاصه نشده است و حتي در ازدواج محدوديت هايي هم وجود دارد. ضمن اينکه با در تاريخ انسان هاي موفقي را داريم که ازدواج هم نکرده اند، مانند حضرت فاطمه معصومه «سلام الله عليها»؛ پس مي توان در هر حالي به موفقيت رسيد. کافي است نااميد نشويد و با برنامه ريزي به کسب مهارت هاي مختلف بپردازيد. زماني که شما شاد و بانشاط باشيد، همچنين داراي مهارت هاي بيشتري باشيد قطعاً افراد بيشتري ترغيب مي شوند که به خواستگاري شما بيايند.

با مراکز مشغول در امر ازدواج مثل  کانون ازدواج سالم، و برخي جمع‌هاي زنانه که در پي چنين کارهاي خيريه اي هستند، در ارتباط باشيد.

همچنين لازم ست با عزم و اراده اي راسختر از گذشته به علاقمنديها، ادامه تحصيل و پيشرفت خود در زندگي مبادرت کنيد و ارزش و اعتبار خود را به مقايسه زندگي تان بت ديگران و قضاوت ديگران گره نزنيد.

به هر حال دليلي براي نااميدي شما وجود ندارد. گاهي با صبر و شکيبايي مي توان طعم لذت‌هاي آينده را بهتر چشيد. و البته نگاهتان به زندگي و خوشي‌هاي زندگي را تنها به ازدواج گره نزنيد. شما خود راکد فرض نکنيد،  بلکه در حال حرکت به جلو و همچنين رفتارهايي باشيد که احساس کارآمدي شما را بيشتر کند. مثلا تدريس، آموختن مهارتهايي که تسلط داريد به ديگران، مي تواند احساس ارزشمندي و کارآمدي را در شما افزايش دهد.

با اين حال از جمله راههاي پيشنهادي براي فراهم شدن مقدمات ازدواج‌تان صحبت کردن با افرادي است که در اين زمينه کمک مي کنند و يا موسساتي که در اين زمينه فعاليت دارند.  همچنين به افراد مطمئن در دوستان، آشنايان و اقوام بسپاريد.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده