علاقه شدید به دختری دارم که 7 سال از من بزرگتر است

یک نت ـ علاقه شديد به دختري دارم اون دختر کارمند هست و7سال از خودم بزرگتر هست حالا نميدانم چکار کنم آيا سن ازدواج مهم هست يا نه؟
ازدواج

یک نت ـ مدت دوسال هست علاقه شديد به دختري دارم اون دختر کارمند هست و7سال از خودم بزرگتر هست حالا نميدانم چکار کنم آيا سن ازدواج مهم هست يا نه؟

پاسخ:

بزرگوار همان گونه كه براي ساختن خانه اي محكم و ضد زلزله لازم است از مهندس و معمار كمك بگيريم براي ساختن ازدواجي ضد زلزله مشاجرات مستمر و طلاق بايد از كارشناسان امر ازدواج كمك بگيريم؛ يعني همين كاري كه الان شما با درايت انجام مي دهيد.

مشاوران ازدواج مي گويند همسرگزيني موفق وقتي است كه سنخيت و تناسب هاي عقيدتي، ارزشي، صفات و خصلت هاي شخصيتي، ضريب هوشي، خانوادگي، تحصيلي و اقتصادي و جسمي و سني و...رعايت شود.

در سن ازدواج گفته شده است بهتر است دختر 4-5 سال كوچكتر باشد. شما برعكس اين توصيه عمل مي كنيد يعني تقريبا 11 سال با نظر مشاوران ازدواج فاصله گرفته ايد.

از سويي ديگر بايد موارد ديگر را هم با مشورت با فردي با تجربه يكي يكي بسنجيد به احتمال قوي تفاوت هاي ديگري هم خواهيد يافت. به خصوص اين كه خانواده شما و ايشان به دليل ريسك اين ازدواج ها به احتمال قوي مخالفت مي كنند و احتمالا خانواده شما دختر را مقصر خواهند دانست و بعد هم در زندگي بايد پيوسته گوشه كنايه بشوند كه او شما را فريب داده و براي تان دام پهن كرده است.

در كل اين ازدواج توصيه نمي شود و لازم است ضمن مشاوره تلاش كنيد تا وابستگي به ايشان را مهار كنيد و ذهن را براي ازدواج معقول و همخوان مهيا كنيد

مگر اين كه زير نظر مشاور ازدواج حاذق باشيد و ايشان با آزمون و مصاحبه و بررسي تناسب ها و خانواده تأييد كند كه ازدواج شما استثنائا به خاطر تفاهم و تناسب زياد به احتمال قوي مشكلي نخواهد داشت.
 

معرفي كتاب براي مطالعه:
همسر گزيني با عشق يا خرد نوشته يونس نابدل
مشاوره ازدواج و خانواده نوشته سيدمهدي حسيني بيرجندي
مطلع مهر نوشته حسين بانكي *
گلبرگ زندگي اثر حسين دهنوي

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده