شوهرم پيش خانواده اش مسخرم ميکنه

یک نت ـ شوهرم پيش خانواده شوهرم منو سرکوب ميکنه و مسخرم ميکنه من يه بچه دختر دارم با اين وجود به خاطر دخترم نه ميتونم از شوهرم جدا بشم و نه ميتوانم خودش و خانواده اش رو تحمل کنم
تمسخر

یک نت ـ شوهرم خيلي با من بدي کرده با همه بدي هاش باهاش ساختم خانوادش همش ازش پشتيباني ميکنند و براي من که تنها عروسشون هستم هيچ ارزش و احترامي قائل نيستن هميشه شوهرم پيش خانواده شوهرم منو سرکوب ميکنه و مسخرم ميکنه من يه بچه دختر دارم با اين وجود به خاطر دخترم نه ميتونم از شوهرم جدا بشم و نه ميتوانم خودش و خانواده اش رو تحمل کنم لطفا راهنمايي ام کنيد و ي راهي جلو بزاريد کم کم دارم ناراحتي اعصاب ميگيرم.

پاسخ:

اینکه شما برای حفظ این زندگی تلاش میکنید ارزشمنداست و حمایت الهی هم شامل حال شما میشود، نباید مشکل خود را خیلی بزرگ و بحرانی ببینید، برخي مردان، همسرشان را مسخره مي کنند يا او را دست مي اندازند، در نهايت به ضرر خودشان خواهد بود و به ارتباط دوطرفه، لطمه وارد مي کنند. برخي مردها براي جلب توجه ديگران يا اين که ديگران آن ها را فردي بامزه تلقي کنند و بپذيرند شوهر قدرتمندي هستند، اين عمل را انجام مي دهند. بنابراين ممکن است شوهر شما هم اين باور نادرست را داشته باشد. با اين حال، اميدوارم با توجه به پيشنهادهايي که در ادامه مطرح مي شود، اين مشکل برطرف شود.
-شايد شوهرتان تلافي مي کند

ممکن است شما رفتاري را که مطلوب و خوشايند شوهرتان نيست انجام مي دهيد و او از روي لجبازي يا تلافي با اين نوع برخورد واکنش نشان مي دهد؛ هر چند اين رفتار نشانه بلوغ ناکافي عاطفي است اما ممکن است دليلي براي رفتارهاي اشتباه شوهرتان باشد. بنابراين به رفتارهاي خود دقت و آن را بررسي کنيد و ببينيد موردي وجود دارد که شوهرتان را ناراحت کند؟ همچنين مي توانيد براي رسيدن به جواب اين سوال، از شوهرتان بپرسيد که آيا رفتاري انجام مي دهيد که او را ناراحت مي کند. اگر پاسخ شوهرتان مثبت بود، بايد به رفع آن رفتارها اقدام کنيد. به طور مثال ممکن است جواب شوهرتان در موضوعاتي مانند مقايسه هاي بيجا، تحقير، تهديد يا غر زدن هاي پياپي باشد.

 
از ابراز احساسات غافل نشويد

با مهرباني و صميميت با همسرتان از احساسات خود حرف بزنيد و به او بگوييد که چون من و شما زندگي مان را دوست داريم، اين رفتار شما موجب ناراحتي من مي شود. همچنين سعي کنيد فضاي صميمانه اي را در خانه ايجاد کنيد و رفتارهايي مانند ابراز و بيان مداوم صميميت نشان دهيد يا وقتي شوهرتان در منزل نيست به صورت غير حضوري با راهکارهايي مانند تماس تلفني، ارسال پيام محبت آميز و توجه به امور کاري او و خانواده اش، تغييرات مثبتي را در رفتار شوهرتان ايجاد کنيد. رفتار محبت آميز و کلمات مودبانه و عاشقانه شما، مسير ادبيات گفتاري شوهرتان را تغيير خواهد داد.

 
به تلافي کردن فکر نکنيد

فراموش نکنيد که رفتار تلافي جويانه شما نه تنها اثر مثبتي ندارد بلکه مي تواند باعث افزايش رفتار نامناسب شوهرتان شود. ما هر کاري را که انجام مي دهيم، براي هدفي خاص آن را انتخاب مي کنيم. هرچند ممکن است آن کار براي ما کارکردي داشته باشد، به طور مثال باعث کنترل اوضاع شود ولي چون جهت منفي و غير سازنده دارد، اغلب به رابطه لطمه مي زند. بنابراين به هيچ وجه به تلافي کردن فکر نکنيد. معمولا دليل چنين مشکلاتي مي تواند به شخصيت فرد، عوامل مختلف خانوادگي، شغلي يا حتي مشکلات ارتباطي با همسر و ديگران مرتبط باشد که لازم است با داشتن اطلاعات بيشتر در اين باره به راه حل هاي موثرتري دست يافت.

در مورد حانواده شوهرتان هم میتوانید با احترام برخورد کردن و ایجاد فضای صمیمی و مهربانانه این نگرش خانواده را عوض کنید

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده