دره عشق ایران کجاست؟

یک نت ـ دره ای هزار چهره در گوشه ی استان چهار محال بختیاری!
ایران

یک نت ـ دره عشق ایران یکی از جاذبه های طبیعی استان چهار محال و بختیاری به شمار می رود که هر کس با شنیدن نام آن حداقل یک بار را دوست دارد به آن سفر کند. طولانی ترین رود ایران در میان دره عشق جاری است و امکان این را برای گردشگران به وجود آورده تا تفریحات هیجان انگیزی مثل رفتینگ و ماهیگیری را داشته باشند. همچنین وجود شالیزارها و باغ های انار در این منطقه گردشگری جلوه ی بی نظیری را در مقابل چشمان شما پدیدار می نماید به طوری که گویی جامه ای سبز بر تن دارد. با الی گشت سفری به دره عشق داشته باشید تا بیشتر با این طبیعت بکر ایرانی آشنا شوید.

نمایی دیگر از طبیعت در دره عشق

جاذبه ای چشم نواز و دیدنی از طبیعت در گوشه ای از استان چهار محال بختیاری قابل مشاهده است که نامش دره عشق می باشد. در هر سکانس از این طبیعت می توانید چهره ی جدید و بکری را مشاهده نمایید، وجود رودخانه ها، آبشار و روستاها در کنار هم باعث شده اند که این منطقه فضایی آرامش بخش و دلپذیری را برای گردشگران فراهم آورد.

 

علت نام گذاری دره عشق

افسانه ای بین محلی هایی که در این دره زندگی می کنند وجود دارد، آنها می گویند در زمان های قدیم عاشق و معشوقی در این دره زندگی می کردند که بدلیل نبود پل در این دره تنها راه رسیدن به یکدیگر را رفتن در رودخانه می دانستند. از آن زمان به بعد این دره مشهور به دره ی عشق شد. سند معتبری مبنی بر این ادعا که بین آنها، وجود ندارد.

 

 

جاذبه های دیدنی های دره عشق

     رودخانه کارون

طولانی ترین رود ایران که حدود ۹۵۰ کیلومتر است در میانه های راهش از دره عشق می گذرد. گذر این رودخانه از میان دره باعث شده تا حیات در این سرزمین ماندگار شود و روستاهای کوچک و بزرگی شکل بگیرند

 

 

رفتینگ در رود کارون
رفتینگ این روزها یکی از پر هیجان ترین تفریحات در دل طبیعت به شمار می رود. تصور این که بر روی یک قایق کوچک نشسته باشید و بر روی جریان آب رودخانه حرکت کنید حتی زمانی که این مطلب را می خوانید هم هیجان انگیز است، چه برسد به این در فراز نشیب های پیش رویتان در دل رودخانه های دره عشق باشید.

 

 

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده