جنگ نرم آمریکایی این‌بار از کانال‌های تلگرام

یک نت ـ دشمنی استکبار جهانی با جمهوری اسلامی ایران پس از حدود 40 سال، این روزها شکل جدیدی به خود گرفته است و به فرموده مقام معظم رهبری، "امروز اولویت اصلی کشور مقابله با جنگ نرم دشمن است".
تلگرام

یک نت ـ به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیست و دوم بهمن ماه سال 1357، اعتراضات چندساله مردم ایران ثمره خود را نشان داد و نظام پادشاهی پهلوی با مشارکت طبقات مختلف مردم ایران سرنگون و زمینه روی کار آمدن نظام جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره)، مرجع تقلید عالی‌قدر مذهب شیعه فراهم شد.

زمینه ساز انقلاب سال 57 ایران، علاوه بر تمامی اختلافات طبقاتی که در دهه 40 و 50 میان گروه‌های مختلف مردم به وجود آمده بود و علاوه بر همه تنش‌های اجتماعی که محمدرضا شاه و کارگزارانش به وجود آورده بودند، دلیل مهم دیگری داشت. دلیلی که پایه و اساس انقلاب اسلامی ایران بود و آن تقاضای مردم برای بازگشت دین مبین اسلام به سیاست بود.

ورود قوانین اسلام و شریعت الهی به سیاست ایران، اصلی‌ترین خواسته مردم در دهه 40 و 50 شمسی بود. موضوعی که به کلی توسط شاه ایران فراموش شده بود؛ و همین موضوع زمینه سلطه استکبار جهانی یعنی آمریکا را بر ایران فراهم کرده بود. آمریکایی که سالها دست نشانده خود یعنی محمدرضا پهلوی را در ایران قرار داده بود و قوانین استثمار و استعمارگران جهانی را در ایران اجرا می‌کرد.

 

مردم ایران در طی سالیان طولانی دشمنی و دخالت بی حد و مرز کشورهایی همچون آمریکا و انگلیس را در سیاست داخلی و خارجی خود دیده بودند و از اینکه حق اظهار نظر در تصمیمات شاه ایران را نداشتند بسیار خسته و ناراضی بودند. آنها بارها در اعتراضات خود برقراری حکومت اسلامی و قطع دخالت‌های آمریکا در سیاست های داخلی ایران را اعلام کرده بودند و این حق مردم ایران بود که خود برای کشورشان تصمیم بگیرند و اجازه ندهند منابع کشور توسط آمریکا و انگلیس به تاراج رود.

سرانجام با همه سرکوبگری ها و کشتارهایی که توسط نظامیان حکومت شاهنشاهی ایران در جهت ساکت کردن مردم اتفاق افتاد؛ قدرت ایمان و اراده دینی مردم ایران بود که پیروز شد و انقلاب اسلامی با همه خون‌های پاک ریخته شده پیروز شد؛ اتفاقی که اصلا و ابدا به مذاق بزرگان استعمار جهانی یعنی آمریکا و انگلیس و فرزند نامشروع آنها یعنی اسرائیل خوش نیامد؛ چرا که دیگر بر کشور بزرگ و قدرتمندی مانند ایران که در منطقه و جهان جایگاهی چشمگیر و حائز اهمیت داشت کنترلی نداشتند.

 

 

پس از پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران به آرامش رسیدند، آرامشی که پیروی از اسلام و شریعت الهی به رهبری امام خمینی (ره) به آنان هدیه داده بود. امام خمینی (ره) در همان روزهای آغازین انقلاب اسلامی برائت خود و انقلاب اسلامی ایران را از استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا، انگلیس و اسرائیل اعلام کرد. در این بین کشورهایی که سالها مردم ایران را در بدبختی و فلاکت نگه داشته بودند و از این امر سود می‌بردند، دست خود را از ایران و مردم آگاهش کوتاه و منافع خود را در خطر دیدند.

 از همین رو از ابتدای تشکیل جمهوری اسلامی ایران همواره دشمنان این انقلاب و در راس آنها آمریکا سعی داشته‌اند به بهانه‌‌های مختلف مردم ایران خصوصا نسل جدید را نسبت به انقلاب و اهداف آن بدبین کنند. در طول 4 دهه ای که از انقلاب می‌گذرد ایجاد جنگ، تفرقه افکنی، سیاه نمایی، ترویج فرهنگ غربی و غیراسلامی، تاسیس شبکه های فارسی زبان در انگلیس و آمریکا و ... همه از روش‌ها و ابزارهای آمریکا و متحدانش برای سلطه بر دلهای مردم ایران و بدبین کردن آنها نسبت به جمهوری اسلامی بوده است.

 

 

 از آنجا که گذر زمان روش‌ها و ابزارهای جنگ فرهنگی را تغییر می‌دهد و دشمن نیز به خوبی با جنگ رسانه‌ای آشناست، همه علایق و تمایلات مردم ایران را به خوبی رصد می‌کند تا بتواند ضربه خود را به سختی بر پیکره نظام جمهوری اسلامی وارد کند. با توجه به اینکه در عصر ارتباطات به سر می‌بریم یکی از بخش‌های جدایی‌ناپذیر اکثر مردم قطعا گوشی های هوشمند و نرم افزارهایی است که در این گوشی‌ها نصب می‌شود. از طرفی ویژگی اجتماعی بودن انسان‌ها باعث می‌شود که به شبکه های اجتماعی و پیام‌رسان‌های عمومی مشتاق شوند تا بتوانند با یکدیگر ارتباط گرفته و امور روزمره خود را پیش ببرند.

در حال حاضر محبوب‌ترین پیام‌رسان‌ در بین کاربران ایرانی، پیام‌رسان‌ تلگرام است. محبوبیت این پیام‌رسان‌ در حدی است که مسئولان آن بارها اعلام کرده اند، بخش قابل توجهی از کاربران تلگرام را کاربران ایرانی تشکلیل می‌دهند. همین محبوبیت باعث شده است که  پیام‌رسان‌ تلگرام به یکی از ابزارهای دشمن در جهت ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران تبدیل شود.

کانال تلگرامی آمدنیوز کانال معاند جمهوری اسلامی ایران، مدت‎هاست با انتشار اسناد جعلی و خبرهای کذب در تلاش است مردم را به مسئولان بدبین کند و بین آنها فاصله بیندازد. این کانال که همسویی آن با سرویس‌های آمریکایی و عربستانی مشخص است، با ادعای اینکه رابط‎های زیادی در نهادهای مهم کشور دارد، مطالب کذبی را مطرح و آن را به مسئولین نسبت می‌دهد؛ سپس برای چند روز حاشیه‎هایی را ایجاد می‎کند و مسئولان مجبور می‎شوند برای جلوگیری از بدبینی مردم در خصوص این مطالب کذب اقدام به روشنگری کنند.

 

 

این کانال تلگرامی که تغذیه‌کننده مطالب و ویدئوهای سایر کانال‌های معاند است، در طول هفته گذشته آشوب‌هایی را در کشور به راه انداخت. ماجرا از آنجا شروع شد که ابتدای هفته گذشته اعتراضاتی نسبت به گرانی‌های احتمالی در بین مردم به وجود آمد، و البته ظهور خارجی نیز پیدا کرد و مردم کاملا مسالمت آمیز به خیابان آمدند و اعتراض خود را بیان کردند. همین امر باعث شد که کانال تلگرامی آمدنیوز فضا را مساعد ببیند و خود را در خلا به وجود آمده وارد کند و به شایعه پراکنی و تفرقه بین مردم و مسئولان بپردازد.

اختلاف افکنی و دروغ‌های آمدنیوز باعث شد که عده‌ معدودی اغتشاش‌گر با هدف قبلی به خیابان‌ها بیایند و با آسیب زدن به اموال عمومی و استفاده از کلمات رکیک خودی نشان دهند. در ادامه مقامات آمریکایی نیز از این فرصت استفاده کردند و بغض دیرینه خود نسبت به جمهوری اسلامی را به ظهور رساندند و از خرابکاری های اغتشاش‌گران حمایت کردند.

 

]

 

 

 

 

 

 

پس از اینکه نقش اخلال‌گرانه کانال آمدنیوز در اغتشاشات و خرابی های اخیر مشخص شد، پاول دورف موسس تلگرام، این کانال را به جرم ترویج خشونت و وحشی‌گری مسدود کرد. اگرچه در حال حاضر گردانندگان این کانال با آدرس دیگری در تلگرام مجددا در حال فعالیت هستند. اما سوال اینجاست که آیا خصومت دشمنان با جمهوری اسلامی پایان‌پذیر است؟ آیا فعالیت سایر کانال‌های تلگرامی معاند که فضای دوستانه و صمیمانه این پیام‌رسان را مختل کرده‌ و به آسیب رساندن به خانواده ها و ایجاد تفرقه بین اقشار مختلف مردم می‌پردازند توقف‌پذیر است؟ قطعا پاسخ به این سوال‌ها منفی خواهد بود.

 تاریخ ثابت کرده است که هرجا تفرقه ای در داخل به وجود می‌آید دشمن به سرعت از آن به نفع خود بهره خواهد برد؛ این فرموده صریح آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران است: "به وجود آمدن تفرقه داخلی و دوری از فرامین اسلام، رمز اصلی پیروزی دشمن است". رهبر انقلاب در جایی دیگر خطاب به جوانان می‌فرمایند: «در میدان تنظیم شده از سوی دشمن بازی نکنید، زیرا چه برنده باشید و چه بازنده، به نفع اوست. امروز اولویت اصلی کشور مقابله با جنگ نرم دشمن است». هرچند که نظام جمهوری اسلامی با قدرت ایمان مردم و کمک خداوند هم چنان با قدرت پابرجا خواهد ماند و بیگانگان نمی‌توانند میان مردم تفرقه ای ایجاد کنند.

در پایان باید گفت مسئولان نیز وظیفه دارند تا به خواسته به‌جا و به‌حق مردم توجه و آن را عملی کنند تا فرصت سوء استفاده از دشمنان ایران‌زمین سلب شود.

 

 

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده