اولین بار تولید برق از یک پلیمر مصنوعی

یک نت ـ محققان دانشگاه لوزیانا با شبیه‌سازی اندام مولد برق مارماهی برقی در آزمایشگاه موفق شدند تا برای اولین‌بار جریان برق را از یک پلیمر مصنوعی به دست آورند.
برق

یک نت ـ  به گزارش ایسنا و به نقل از ساینس نیوز، مار ماهی الکتریکی ضربان‌های الکتریکی منحصربه‌فرد خود را شبیه باتری بوجود می‌آورد. اندام مولد این ماهی شامل توده‌ای از بشقابک‌ها است که جریان برق تولید می‌کنند. این ماهی‌ها به ‌وسیله توده صفحات الکتریکی حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ صفحه قادر به تولید شوک‌های الکتریکی با  500 ولت و یک آمپر  جریان هستند.

 

محققان معتقدند که این روش تولید انرژی با توجه به ماهیت نرم و انعطاف‌پذیر بهترین منبع انرژی برای ربات‌های نرم و تجهیزات پوشیدنی است.

 

 ژیان ژو، مهندس و طراح این مولدها گفت:  تولید انرژی پاک و دوستدار محیط زیست با الهام از مارماهی الکتریکی یک ایده ناب و البته اقتصادی در آینده است.

 

وی در ادامه افزود:  فرایند تولید برق از اندام مصنوعی تولید شده در آزمایشگاه درست مشابه اندام واقعی موجود در بدن مارماهی است. اندام مصنوعی از هر بخش ۱۵۰ میلی‌ولت برق تولید می‌کند که با اتصال این بخش‌ها به صورت سری با یکدیگر جریان مورد نظر تامین می‌شود.

 

 محققان با استفاده از چند نوع هیدروژن و چند روش چاپ صفحات پلی‌استر موفق شدند میزان جریان تولیدی را افزایش دهند.

 

 عملکرد این مولد بر اساس جریان یون‌های سدیم و پتاسیم است. ولتاژ  نهایی تولید شده در آزمایشگاه به ۱۱۰ رسید که برای جریان خانگی مناسب است.

 

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده