کلافه‌ام برا همه چی شک می‌کنم.

یک نت ـ من توي همه چيز شک ميکنم و دودل ميشم.حتي توي رکعت هاي نماز.تصميم براي رشته ي دانشگاهم راضي نيستم و دايما ميخوام تغييررشته بدم. يا انتخاب شريک زندگي. نميتونم هيچ وقت با قاطعيت تصميم بگيرم وروي يه موضوع تمرکزکنم چون هرچيزروبررسي ميکنم داراي جنبه هاي مثبت و منفي زياديه.  واقعاازاين موضوع رنج ميبرم وديگه کلافه شدم.خيلي حساس و زودرنج هستم.دلم ميخواد قوي وصبور باشم.باقاطعيت تصميم بگيرم ولي راهشونميدونم همه ي کارامونصفه و نيمه رهاميکنم.لطفا راهنماييم کنيد

شک

یک نت ـ من توي همه چيز شک ميکنم و دودل ميشم.حتي توي رکعت هاي نماز.تصميم براي رشته ي دانشگاهم راضي نيستم و دايما ميخوام تغييررشته بدم.ياانتخاب شريک زندگي.نميتونم هيچ وقت با قاطعيت تصميم بگيرم وروي يه موضوع تمرکزکنم چون هرچيزروبررسي ميکنم داراي جنبه هاي مثبت و منفي زياديه.  واقعا ازاين موضوع رنج ميبرم وديگه کلافه شدم.خيلي حساس و زودرنج هستم.دلم ميخواد قوي وصبور باشم.باقاطعيت تصميم بگيرم ولي راهشونميدونم همه ي کارامونصفه و نيمه رهاميکنم.لطفا راهنماييم کنيد

پاسخ:
با عرض سلام و احترام؛
ما از شرایط و اطلاعات شخصی شما آگاه نیستیم. مهم‌تر از همه سن، تحصیلات، شرایط کلی زندگی، نوع اشتغالات روزانه، زمان شروع این احساسات، زمان یا زمان‌هایی که آن‌ها کمتر یا بیشتر می‌شوند، مشکلات احتمالی دیگری که از آن‌ها رنج می‌برید و برخی سوالات مهم دیگر.
لازم است به فکری که در لحظه تردید به ذهن‌تان می‌رسد توجه داشته باشید و آن را مورد ارزیابی قرار دهید. بایستی برای تایید یا رد آن فکر دلایل روشن و یقینی بیاورید.
با توجه به اینکه وضعیت شما ممکن است ناشی از عوامل گوناگونی باشد، بنابراین نمی‌توان به صورت دقیق راهکارهایی ویژه شما ارائه کرد. پس به ذکر برخی مسائل کلی بسنده می‌شود:
1- همیشه خودتان را بدون قید و شرط قبول کنید و خودتان را به عنوان اینکه یک صرفا یک انسان هستید تحویل بگیرید و به خودتان افتخار کنید.
2- سعی کنید هر کاری را که می‌خواهید شروع کنید از قبل بدون اقدام عملی محدودیت‌های خودتان، امتیازات، زیان‌ها و سودهای آن را بنویسید. برای این کار از افرادی که در این کار هستند و یا مطلع هستند کمک بگیرید و بدون در نظر گفتن شرایط خودتان و شرایط آن کار و تصمیم، به‌صورت احساسی و شتاب‌زده اقدام نکنید. پس از بررسی‌های لازم تصمیم قاطعانه برای انجام گرفته و تا آخر روی آن بایستید.
3- اهداف‌تان را از شروع آن کار و به طور کلی اهداف‌تان را در زندگی با در نظر گرفتن شرایط مختلف انسانی مانند سن ، شخصیت ، سلیقه ها و علاقه ها و ... ترسیم کنید.
4- اهداف بزرگ را به اهداف کوچک ماهانه، هفتگی و روزانه بر حسب اولویت تقسیم بندی کنید.
5- هر هدفی را که انجام دادید ولو کوچک آن را بی‌ارزش نکنید و به خودتان پاداش دهید در ضمن دربرنامه روزانه تفریحات مختلف و کارهایی که باعث شادابی و افزایش انگیزه شما می‌شود را انجام دهید.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده