همسرم به تازگی خیلی ازم ایراد میگیره

یک نت ـ  بنده ٦ ماه هست كه عقد كردم،ازدواجم از نظر خودم عاقلانه بود،چون بسياري جوانب رو سنجيدم و فكر كردم و اينكه علاقه هم پيدا كردم.

دعوا

یک نت ـ  بنده ٦ ماه هست كه عقد كردم،ازدواجم از نظر خودم عاقلانه بود،چون بسياري جوانب رو سنجيدم و فكر كردم و اينكه علاقه هم پيدا كردم.

اوايل با همسرم رابطه خيلي خوبي داشتيم حتي دعوا هم نميكرديم،بعد از ٢ماه پدر همسرم فوت كردند و رابطه ما روز به روز بدترو سردتر شد.اوايل من به حساب شرايط واين اتفاق كوتاه ميومدم و سعي ميكردم درك كنم ولي ديدم انگار يه سري رفتارها داره ثابت ميشه و احساس كردم همسرم داره خودراي و حساس ميشه.

دعواهامون شروع شد،من با اين شرايط و اتفاقات باز سعي ميكردم كم نذارم ازمحبت و ابراز علاقه،متنهاي عاشقانه،اهنگهاي عاشقانه تقريبا تلاش خودمو داشتم و دارم ولي دائم همسرم ايراد ميگيره دائم ميگه از طرف تو كمبود محبت دارم،كافيه يه رفتار مخالفش رو انجام بدم دائم سركوفت ميزنه.همش ميگه حواست به من باشه من زود ميپرم،واقعا نميدونم چيكاركنم طاقت انتقاد نداره سريع جبهه ميگيره،دائم لج ميكنه،به حرفام گوش نميده،هر درخواستي دارم بايد با خواهش بخوام،حق اظهار نظر در موردلباسش رفتار و..ندارم،چند بار گفتم برم مشاوره گفت اره برو مشكلت رو حل كن من كه مشكلي ندارم ،منم به خاطر حرفش نرفتم،من هم به خاطر خانوادم كه خيلي حساس هستن دائم كوتاه ميام و سكوت ميكنم.واينكه همسرم خانوادشون از لحاظ عاطفي خيلي عادي هستن محبتي نديده  كه انتظار بالا ازمن داره.

لطفا راهنماييم كنيد واقعا نميدونم بايد چه رفتاري داشته باشم.

 پاسخ:

با سلام  از اینکه دچار چنین مسایلی در زندگی تان شده اید بسیار متأسفیم از طرفی از آنجا که راه های مناسب و منطقی مختلفی را در حال آزمایش کردن هستید جای خوشحالی دارد.

ما از وضعیت شخصیتی و نحوه تولد و رشد و محیط خانواده و روابط والدین از ابتدا تا حال شما و همسرتان بی خبری  هستیم لذا نمی توان با وجود این محدودیت اطلاعات مشاوره جامع و کاملی داشته باشیم .

اگر همسر شما با یک شوک (فوت پدر ) دچار چنین به هم ریختگی خلقی و روانی شده است باید مقداری صبر کنید و روزهای اول را با هفته اول مقایسه کنید وهفته های دیگر را با هفته اول مقایسه اگر وضعیت روان ایشان بهتر شد که می توانید ادامه دهید اما اگر نشد زندگی را متوقف کرده و ادامه را مشروط به مراجعه به روان شناس خانواده می کنید قطعا اگر با این مشکل ادامه بدهید بعد از ازدواج و مستقل شدن قطعا انگیزه کمتری برای مراجعه همسرتان به مشاوره خواهد بود. سعی کنید با محبت و احترام و ارزش قایل شدن این احساس را در همسرتان ایجاد کنید که شما به طور کامل از ایشان حرف شنوی دارید مثلا در کوچکترین کارها هم نظر خواهی کنید . گفت و گوهایتان بدون سرزنش ، بدون استفاده از الفاظ امری دستوری و بدون برچسب باشد و سعی کنید خواسته های خودتان را پیشنهادی مطرح کنید و در ابتدا با یاد آوری خوب ها و نقاط مثبت گفت و گوی شما شروع شود و بعد پیشنهادتان را مطرح کنید مسایل جسمانی و تغییرات هورمونی همسرتان باید بررسی شود مثلا کم کاری تیروءید یا پر کاری باعث کاهش ظرفیت روانی فرد می شود بهتر است به ایشان بگویید برای برنامه روزانه ورزش های دست جمعی و تفریحات و مسافرت و تغییر محیط یک وقت و هزینه ای قرار بدهند. و در صورت نیاز به مشاور از ایشان بخواهید که مشاور درمورد رفتارهای من می خواهد از شما سوالاتی بپرسد موفق باشید.

با سلام از اینکه دچار چنین احساسات و افکاری شده اید بسیار متأسفیم مسأله زیبایی در افراد یک مسأله نسبی و درصدی است و ملاک قیمت گذاری انسان اخلاق و رفتار است البته در ملاک ارزشمندی و قیمت گذاری حیوان ظاهر و مسایل جسمانی مهم است پس قدر خودتان را بدانید و برای خودتان ارزش قایل شود .

 مسأله فقر هم مسأله ایست که به کار انداختن فکر و عقل می تواند وضعیت بهتر شود یعنی فقر و پولداری از 0تا100 است و شما می توانید با کار و تلاش و به کار انداختن فکرتان می توانید وضعیت مالی تان را تقویت کنید . نکته بعد خودارضایی آسیب هایی دارد که به هیچ وجه نمی تواند جای ارضای جنسی استاندارد را بگیرد پس باید با یک برنامه منطقی و عاقلانه این عادت را کنار بگذارید .

در مورد غریز جنسی حکمت های پیچیده ای وجود دارد که فرد از ابتدا حتی در شکم مادر جنسیت مشخص می شود و به تدریج با رسش و شناخت و به تدریج فرد به سن بلوغ می رسد و سن بلوغ سن ازدواج است البته تغییرات فرهنگی مانند سایر تغییرات در میحط زندگی مانند تغییرات در آب و هوا و سایر مسایل طبیعی به دست انسان ایجاد شده است و قانون دنیا قانون علت و معلول است و تمام کارهای مثبت و منفی براساس علت و معلول شکل می گیرد پس باید همه موضوعی را از مسیر منطقی آن نگاه کرد. در مورد مسایل حکمت احکام فقهی باید با قسمت احکام پاسخ هایتان را دریافت کنید موفق باشید.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده