در مورد خواستگارم دچار يه وسواس خيلی بدی شدم

یک نت ـ من دچار يه وسواس خيلي بدي شدم اينم اين هست که ايشون تقريبا هم قد من هستن قدشون 165 و من قدم 163 هست دائم در حال مقايسه کردن ايشون با بقيه هستم

وسواس

یک نت ـ مدت 8 ماه هست که يکي از همکاران از بنده خواستگاری کردن و از من اجازه خواستن که اين موضوع با خانواده من مطرح کنن تا حدودي که باهاشون آشنا هستم پسر خوب و معقولي هست و با معياراي من هم خواني داره ولي مشکل اينجاست که وقتي اين موضوع جدي شد من دچار يه وسواس خيلي بدي شدم اينم اين هست که ايشون تقريبا هم قد من هستن قدشون 165 و من قدم 163 هست دائم در حال مقايسه کردن ايشون با بقيه هستم و نگران اينکه مردم در مورد اين موضوع چه واکنشي نشون ميدن ناگفته نباشه که به ايشون علاقه هم دارم ولي نميدونم چرا اين موضوع اينقدر واسم پررنگ شده حتي اين موضوع رو به ايشون گفتم و بهشون گفتم که در مورد ازدواج ديگه حرفي نزنه و احساس ميکنم دل ايشون را شکستم و خيلي عذاب وجدان گرفتم همش فکر ميکنم که در آينده نميتونم در کنار يه نفر ديگه زندگي کنم و اينکه حتما تاوان کاري که کردمو ميبينم با مشاور هم صحبت کردم بهم گفتن اين موضوعي که من بخاطرش به اين آقا جواب رد دادم اصلا مهم نيست

واقعا نميدونم بايد چيکار کنم خيلي عذاب وجدان دارم و بابت آينده نگرانم لطفا راهنماييم کنيد
ممنونم

پاسخ:

وسواس اختلالی است که در صورتی که شدید باشد نیازمند درمان است. افراد وسواسی جزئی نگر و کمالگرا هستند و دوست دارند همه چیز کامل باشد. همچنین افراد وسواسی دارای وجدانی سختگیر هستند و همین امر باعث می شود که به شکل افراطی در موضوعات مختلف احساس گناه و عذاب وجدان کنند.

برخی افراد وسواسی از قدرت تصمیم گیری لازم برخوردار نیستند. و هر گزینه ای را که انخاب می کنند نگران هستند که چرا گزینه دیگر را انتخاب نکردند. مثلا اگر از دو لباس یکی را بخرند، پشیمان می شوند که چرا دیگری را نخریده است و وقتی ان را پش می دهد و دیگری را می خرد، مجدد پشیمان می شود که چرا اولی را انتخاب نکرد و..

موضوع شما نیز از این قبیل است، بنابراین احساس گناه و عذاب وجدان شما منطقی نیست و برخواسته از وسواس است، چرا که شما حق دارید بر مبنای معیارهای خود برای ازدواج موفق پاسخ مثبت یا منفی بدهید.

افکاری نظیر تاوان دادن و...نیز جملگی برخاسته از ذهن وسواسی است، بنابراین نسبت به اینگونه نگرانی ها بی تفاوت باشید.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده