چگونه خودارضایی رو کنار بگذاريم؟

یک نت ـ چگونه خودارضايی رو کنار بگذاريم؟ در شرایط خطرناکی بسر می‌برید. خودارضایی اسیب‌های معنوی،‌ روانشناختی و جسمی دارد، همچنین به کاردکرد جنسی و ارتباط زناشویی شما در آینده آسیب می‌زند.

خودارضایی

یک نت ـ چگونه گناه خودارضايي رو کنار بگذاريم؟

پاسخ:

در شرایط خطرناکی بسر می‌برید. خودارضایی اسیب‌های معنوی،‌ روانشناختی و جسمی دارد، همچنین به کاردکرد جنسی و ارتباط زناشویی شما در آینده آسیب می‌زند. توجّه به آسیب های گناه، موجب تنفّر از گناه می شود.

همچنین اگر از مقدمات گناه خودارضایی فاصله بگیرید، کمتر دچار لغزش می‌شوید، مثلا در خلوت و تنهایی از اینترنت استفاده نکنید. مخصوصا از مطالب یا  فیلم‌هایی که زمینه تحریک جنسی و حتی عاطفی را در شما ایجاد می‌کند، اجتناب کنید.

مناسب است برای جبران گذشته، توبه کنید. اگر توبه کنید خداوند شما را می‌بخشد، به شرط آنکه واقعا نسبت به گذشته پشیمان باشید و تصمیم جدی داشته باشید که در آینده مرتکب این گناه نشوید و برای رهایی از آلودگی ها به خدا توکل کنید.

هدفگذاری و برنامه ریزی و کاهش بیکاری، اسیب ها را کاهش می دهد، مناسب است برای ازدواج مطلوب هدفگذاری و برنامه‌ریزی کنید. یعنی بررسی کنید حداقل امکانات مورد نیاز برای اقدام به خواستگاری و ازدواج چیست؟ برنامه‌ریزی کنید که تا دو ماه دیگر به آن امکانات دست یابید، پس از دو ماه اگر به آن اقدامات دست یافته بودید که برای خواستگاری رسمی و ازدواج اقدام کنید، اگر دست نیافته بودید، آن دو ماه را یک ماه دیگر تمدید کنید. بدین ترتیب ممکن است این تمدید مهلت‌ها دو سال طول کشد، اما دو سال با هدف‌گذاری‌های کوتاه مدت، با انگیزه‌ی مثبت و بالا، تلاش کردید و ازدواجتان که قرار بود چهار سال دیگر انجام شود، دو سال زودتر انجام می‌شود.

منبع:کانال رسمی مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده