به شوهرم گفتم طلاق بده منو

یک نت ـ هيچ رغبتي براي ادامه زندگي ندارم و حتي چند بار بهشون گفتم بيا طلاق بگيريم من ديگه نميتونم دووم بيارم

طلاق

یک نت ـ من 21 سالمه و خانم هستم همسرم 27 ساله هستن ما دوساله که عروسي کرديم ولي اصلا شرايط زندگيمون از نظر من رضايت بخش نيست توي اين دوسال هيچ چيزي براي همسرم از هيج نظر کم نذاشتم طوري ک فکر ميکنه ما خوشبخترين زوج هاي روي دنياييم ولي من اينطور فکر نميکنم،از نظر عاطفي خيلي کمبود ها دارم همسرم فقط درگير کار و دنياي مجازي هست و از علاقه اي ک بهم داره هربار که ميخوام از مشکلاتم بهش بگم کلا بهم ميريزه و از ناراحتي من ناراحت ميشه ، هيچ رغبتي براي ادامه زندگي ندارم و حتي چند بار بهشون گفتم بيا طلاق بگيريم من ديگه نميتونم دووم بيارم،بنظر شما چيکار بايد انجام بدم؟ تا حالا حتي يک بار هم با صداي بلند،شماتت بار و سرزنش کننده باهاشون حرف نزدم

پاسخ:

بسیار متأسفیم که زندگی تان درگیر چنین مسایلی شده است اما دقیقا معلوم نیست که شما در کدام یک از بخش های زندگی تان دچار مشکل هستید. البته شخصیت افراد و تجارب دوران کودکی و وضعیت کانون خانواده در احساسات و تفکرات ما بسیار مهم است.

در حال حاضر سعی کنید بدون اینکه از طرف مقابل بخواهید که بیشتر به شما توجه کند سعی کنید نقاط مثبت و خوبی های زندگی تان را بیشتر ببینید و حتی اگر اندک است به آن ارزش بیشتری بدهید. سعی کنید نقاط مثبت و خوبی های همسرتان را حتی در حد مثلا رفتار سلام کردن خشک و خالی به ایشان بازخورد بدهید مثلا بگویید ممنونم از اینکه به من اهمیت دادی و سلام کردی خیلی از مردها به همسرشان سلام نمی کنند مثلا نسبت به کار کردن ایشان به ایشان بگویید  بسیار خوشحالم که شما به کار و درآمد زندگی اهمیت قایل هستید خیلی از مردها هیچ گونه پایبندی و مسؤولیت پذیر نسبت به کار و درآمد و هزینه های خانواده شان ندارند پس راضی بودن یا راضی نبودن بستگی به وضعیت خودمان دارد نه عملکرد دیگران تا حدی که بزرگان دین حتی سخت ترین مشکلات و مصیبت ها را قشنگ و خوب می بینند.

سعی کنید با هنرمندی و سیاست در کارها و برنامه های مورد علاقه همسرتان شرکت کنید و به واسطه آن ها با همسرتان ارتباط ایجاد کنید. به یک مشاوره حضوری اقدام کنید و از سلامت روان تان مطلع شوید ممکن است یک نوع افسردگی یا یک مشکل از گذشته باعث افزایش توقع از همسرتان شده باشد.

قطعا ورزش و تحرکات بدنی و افزایش تعاملات اجتماعی باعث می شود که تمرکزتان از محبت کردن بیش از توان همسرتان کمتر شود.بدانید خوشبخت کسی نیست که در زندگی هیچ مشکلی نداشته باشد خوشبخت کسی است که با انگیزه و علاقه و هنرمندی سعی در حل مسایل دارد و در بعضی مواقع پذیرش و کنار آمدن با یک مسأله راه حل خواهد بود  اگر این راهکارها تغییری در زندگی شما ایجاد نکرد می توانید با همسرتان برای افزایش مهارت های زناشویی به مشاوره خانواده به صورت حضوری اقدام کنید.

موفق باشید.

منبع:کانال رسمی مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی

 

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده