مدام درحال توبه هستم ولي توبه ميشکنم

یک نت ـ خودارضايی ميکنم به فيلم های پورن هم علاقه دارم مدام درحال توبه هستم ولي توبه ميشکنم توگذشته هم گناهي کردم ولي اونو جدا توبه کردم ولي مدام وسواس فکري به سراغم مياد که خدايا نکنه گذشتم روبشه.

توبه

یک نت ـ من به شدت خودارضايی ميکنم به فيلمهاي پورن هم علاقه دارم مدام درحال توبه هستم ولي توبه ميشکنم توگذشته هم گناهي کردم ولي اونو جدا توبه کردم ولي مدام وسواس فکري به سراغم مياد که خدايا نکنه گذشتم روبشه. ومن رسوابشم اين وسواس فکري. باعث ميشه گناه کنم توروخداراهنماييم کنين

پاسخ:

توجه داشته باشید که اضطراب و حتی وسواس می تواند در رابطه با خودارضایی تاثیر منفی داشته باشد. بنابراین در مواردی ممکن است زیربنای خودارضایی علاوه بر نیاز جنسی، اضطراب نیز باشد.

از اینرو علاوه بر اینکه ضرورت دارد راههای پیشگیری و درمان اضطراب را فرا بگیرید نیاز است از تلقین منفی و ناتوان دانستن خود دوری کنید.

برای وسواس فکری ضرورت دارد، اقدامات درمانی لازم از جمله مراجعه به متخصص را پیگیری نمائید و در قبال این افکار بی خیال و بی تفاوت باشید. در پی بیرون کردن این افکار نباشید و حتی وقتی را برای تمرکز به این افکار اختصاص دهید.

همچنین می بایست از دیدن تصاویر و فیلمهای مستهجن  و تحریک آمیز خودداری کنید. دیدن چنین صحنه هایی بر میزان اضطراب و خودارضایی شما نقش قابل توجهی دارد. فیلمها و تصاویر قبلی را حذف کنید و ابزار دانلود و  استفاده مجدد را از دسترس خارج کنید.

برای ساعات شبانه روز خود برنامه ریزی کنید و فعالیتهای مفید، مفرح و سالم ورزشی، هنری و مذهبی را جایگزین کنید. زیرا تنهایی و بیکاری هم در وسواس و هم در خودارضایی و هم در دین تصاویر و فیلمهای غیر اخلاقی تاثیر دارد. تصمیم بگیرید در مسجد و نماز جماعت حضور داشته باشید و مطابق علاقه و استعداد خود در باشگاههای ورزشی شرکت کنید.
برای دیدن تصاویر و خودارضایی جریمه تعیین کنید و به هر میزانی که موفق شدید به خود پاداش دهید.

خداوند ارحم الراحمین استف بنابراین هیچگاه و تحت هیچ شرایطی نباید از لطف و مهربانی خداوند ناامید شوید.

منبع:کانال رسمی مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده