|عکس| عذرخواهی دوپینگی به شیوه کره ای

یک نت ـ او مدال آورترین شناگر تاریخ کره جنوبی است که در مسابقات المپیک 2008 پکن موفق به کسب مدال طلا و در مسابقات المپیک 2012 لندن دو مدال نقره کسب کرده است.
عذرخواهی

کمیته ملی المپیک کره جنوبی روز پنج شنبه (امروز) اعلام کرد درخواست رفع محرومیت " پارک تائه هوان " شناگر کره ای را که پیشتر به دلیل مثبت بودن تست دوپینگ از سوی این کمیته از حضور در رقابت های المپیک 2016 ریو محروم شده بود، را رد کرده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، پزشک محلی این شناگر مدال آور کره ای در سال 2014 و دو ماه پیش از برگزاری بازی های آسیایی در اینچئون کره جنوبی نوعی دارو برای درمان سرماخوردگی به او تزریق کرده بود که در تست دوپینگ پس از بازی های آسیایی نتیجه دوپینگ او را مثبت اعلام کرده بود.

پس از این رویداد این ورزشکار کره ای از حضور در بازی های ملی و بین المللی به مدت 3 سال تعلیق شد و تمامی مدال های او از تاریخ انجام دوپینگ (شهریور – مهر 1394) به این سو از او بازپس گرفته شد. او در مسابقات آسیایی اینچئون کره جنوبی یک مدال نقره و 5 مدال برنز کسب کرده بود.

او مدال آورترین شناگر تاریخ کره جنوبی است که در مسابقات المپیک 2008 پکن موفق به کسب مدال طلا و در مسابقات المپیک 2012 لندن دو مدال نقره کسب کرده است.

این شناگر 26 ساله در ماه می سال جاری با انجام یک عذرخواهی رسمی بابت مثبت اعلام شدن تست دوپینگش از کمیته ملی المپیک این کشور درخواست بخشش کرده بود تا بتواند راهی مسابقات المپیک ریو شود.

تصویر زیر عذرخواهی ماه گذشته این ورزشکار کره ای را نشان می دهد. اما جواب امروز کمیته ملی المپیک کره جنوبی آب پاکی را روی دست این ورزشکار ریخت و مشخص شد او نباید امیدوار به حضور در مسابقات المپیک ریو باشد.
 

 اخبار ورزشی,خبرهای  ورزشی, دوپینگ

 

 اخبار ورزشی,خبرهای  ورزشی, دوپینگ

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده