(تصاویر) جولان جدیدترین مدلهای شاسی بلند

یک نت ـ با وجود سخت گیری فزاینده رگولاتورهای سراسر جهان درباره مصرف سوخت و آلایندگی و افزایش آگاهی مصرف کنندگان درباره اقتصاد سوخت، دوران شاسی بلندهای لوکس هنوز به پایان نرسیده است.
شاسی بلند

نمایشگاه خودروی امسال ژنو شاهد جولان شاسی بلندهای لوکس مازراتی، تسلا، آئودی و سایر خودروسازانی خواهد بود که برای نخستین بار وارد بازار اروپا می‌شوند.

 

 

به گفته استفانی براینلی، تحلیلگر ارشد موسسه "آی اچ اس اتوموتیو"، محبوبیت شاسی بلندها که مصرف کنندگان در مقایسه با سایر خودروها مایلند برای آنها پول بیشتری بپردازند به افزایش درآمد و سودآوری خودروسازان کمک کرده است. برندهای لوکس همگی به محصولات شاسی بلند خود اضافه کرده اند بدون اینکه مدلهای سدان را از بازار خارج کنند.

 

بر اساس گزارش بلومبرگ، علاقه مصرف کنندگان به این شاسی بلندها به دلیل راحتی آنها نسبت به سدانها است. بسیاری از مصرف کنندگان صندلی بالاتر، دید بهتر و فضای بار مفید شاسی بلندها را ترجیح می‌دهند و خودروسازان هم به این تقاضا پاسخ داده اند.

 

بسیاری از چشمها به مازراتی دوخته شده که نخستین شاسی بلند خود به نام لوانته را رونمایی خواهد کرد. این خودروساز ایتالیایی یکی از آخرین برندهای لوکسی است که شاسی بلند عرضه می‌کند. شاسی بلند جدید بنتایگای بنتلی که در حال حاضر به بازار عرضه شده هم در نمایشگاه ژنو حاضر خواهد بود.

 

شاسی بلند F-Pace جگوار قرار است اواخر امسال عرضه شود و لامبورگینی هم یک شاسی بلند را در دست طراحی دارند. با اینهمه خودروسازانی هم بوده اند که روی خوش به این بخش نشان نداده اند از جمله رولز رویس که اعلام کرده هرگز شاسی بلند نخواهد ساخت و فراری که تاکنون حاضر به انجام چنین کاری نشده است.

 

طبق اعلام مازراتی، لوانته که در نمایشگاه ژنو نمایش داده می‌شود موتورهای V6 و V8 خواهد داشت و ممکن است گزینه موتور دیزلی تا سال 2018 اضافه شود.

 

تسلا هم با شاسی بلند مدل ایکس که با درهای معروف به بال عقاب هرگز در اروپا نمایش داده نشده است، در نمایشگاه ژنو جلب توجه خواهد کرد.

 

در میان خودروسازان آلمانی آئودی مدل Q2 را نمایش خواهد کرد و قصد دارد این مدل را به عنوان شاسی بلند اصلی خود بفروشد. این شرکت با عرضه این مدل نخستین خودروساز لوکس آلمانی شد که ابر شاسی بلند کوچک ساخته است.

 

فراری که همچنان در برابر علاقه بازار به خودروهای شاسی بلند مقاومت می‌کند مدل GTC4Lusso را رونمایی خواهد کرد که یک کوپه 12 سیلندر با چهار صندلی و چهار چرخ متحرک است و نامش را از مدلهای قبلی مانند 330 GTC و 330 GT گرفته که گفته می‌شود مدلهای محبوب انزو فراری، بنیانگذار این شرکت بوده اند. همچنین یادآور 250 GT Berlinetta Lusso خواهد بود که یک خودروی گران توریسموی مشهور دیگر است.

 

یک مقام فراری بدون توجه به بازخوردهایی که این مدل داشته است مدعی است مدل جدید با ترکیبی از قدرت و راحتی به اندازه کافی منحصر است. این خودرو برای مشتریانی طراحی شده که خواهان تجربه لذت رانندگی با فراری در هر زمانی و هر مکانی هستند. مقامات فراری گفته اند این خودرو خریداران جوانتری را جذب خواهد کرد که 30 درصد بیشتر از رانندگان مسنتر خودروهای فراری را می‌رانند.

جولان جدیدترین مدلهای شاسی بلند +تصاویر

مدل دیگری که نمی‌توان به طور کامل شاسی بلند به حساب آورد V90 واگن ولوو است. همچنین مدلهای دیگری به جز شاسی بلندها در نمایشگاه ژنو به نمایش درخواهند آمد از جمله مدل 2.5 میلیون دلاری پر سر و صدای چیرون بوگاتی که مدل واقعی خودروی مجازی است که سال گذشته مشاهده شد.

 

این مدل جانشین بوگاتی ویرون است و سرعت سنجش به 310 مایل (498.89 کیلومتر) در ساعت می‌رسد. برآورد می شود این مدل در عرض 2.2 ثانیه به سرعت حدود 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. مرسدس مدلهایی کابریولت (بدون سقف) شامل SL، SLC و AMG S65 را که در راس آنها کابریولت C-Class قرار دارد را نمایش خواهد داد و لکسوس یک نمونه هیبریدی از کوپه لوکس LC را رونمایی می‌کند.

جولان جدیدترین مدلهای شاسی بلند +تصاویر

پورشه هم 718 باکستر چهار سیلندر و لامبورگینی مدل سنتناریو را برای گرامیداشت 100 سالگی فروچیو لامبورگینی نمایش خواهد داد.

 

جگوار مدل SVR و لوتوس Elise Cup 250 را بعلاوه دو مدل دیگری که هنوز محرمانه مانده اند را در معرض نمایش می‌گذارد. این شرکت مدعی شده این دو مدل خبرساز خواهند بود اما هنوز حاضر به ارایه جزییاتی از آنها نشده است.

جولان جدیدترین مدلهای شاسی بلند +تصاویر

بنتلی همچنین مدل 2017 Mulsanne در سه نوع مختلف را نمایش خواهد داد. مدل اولیه Mulsanne یک موتور V8 6.75 لیتری با قدرت 505 اسب بخار دارد که در مدت 5.1 ثانیه از صفر به حدود 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

 

استون مارتین معرفی جهانی DB11 را که جانشین مدل DB9 است در این نمایشگاه انجام خواهد داد و مک لارن یک مدل P1 و اسپایدر 675LT جدید خود را نمایش خواهد داد که تنها به 500 نمونه در جهان محدود خواهد بود و این شرکت همه آنها را به فروش رسانده است. برند انگلیسی رولز رویس هم یک مدل بلک بج 300 هزار دلاری گاست خود را نمایش می‌دهد./ایسنا

جولان جدیدترین مدلهای شاسی بلند +تصاویر

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده