زمان و مکان مراسم تشییع،خاکسپاری،ختم رضا احدی

رضا احدی,تشییع رضا احدی,زمان رضا احدی,زمان خاکسپاری رضا احدی,مکان تشییع رضا احدی,مکان ختم رضا احدی,زمان ختم رضا احدی,عکس مراسم رضا احدی,عکس مراسم تشییع رضا احدی,عکس مراسم خاکسپاری رضا احدی,عکس مراسم ختم رضا احدی,هنرمندان حاضر در تشییع رضا احدی,فوتبالیست های حاضر در تشییع رضا احدی
تشییع-رضا-احدی

یک نت ـ زمان و مکان مراسم تشییع،خاکسپاری،ختم رضا احدی

برگزاری مراسم تشییع پیکر این مرحوم به زودی از سوی خانواده احدی اعلام می شود.

رضا احدی که از هفته گذشته به دلیل ناراحتی کبد و ریه در بیمارستان ایران‌مهر بستری شده بود شب گذشته دارفانی را وداع گفت.

این پیشکسوت دهه 60 و 70 استقلال در روزهای آخر به کما رفته بود و در نهایت به دیار باقی شتافت.

رضا نداف احدی (زاده 9 آذر 1341) به رودی فولر ایران مشهور بود.

وی سابقه عضویت در تیم‌های فوتبال استقلال تهران و روت‌وایس اسن آلمان را دارد. او از معدود لژیونرهای ایرانی است که در دهه شصت شمسی برای بازی در باشگاهی در آلمان دعوت شد و در لیگ آلمان بازی کرد. احدی همچنین در مدت کوتاهی که سرمربی تیم جوانان استقلال بود فوتبالیست هایی مانند وحید طالب لو، خسرو حیدری و آندرانیک تیموریان را به فوتبال ایران معرفی کرد.

----------------------

... و یک بار دیگر ثابت شد؛ پهلوان زنده را عشق است

 

خبر تلخ است و کوتاه، رضا احدی، رودی فولر ایران، پیشکسوت تیم‌های استقلال و پرسپولیس بامداد امروز دار فانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت تا یک بار دیگر ثابت شود قهرمان زنده را عشق است.

نگارنده رضا احدی را 3 سال پیش در حوالی میدان فردوسی دیده و با او به سلام و احوالپرسی پرداختم. جالب اینکه احدی به شدت از اینکه یک نفر او را شناخته و به سمتش رفته بود، تعجب کرده و خوشحال بود. البته این خوشحالی ظاهری بود و پیشکسوت استقلال به شدت از بازی‌های روزگار دلش خون بود و در درددل‌هایش به خوبی مشخص بود که بابت اینکه هرگز توانایی‌هایش آن طور که باید و شاید دیده نشده است چه روزگار سختی را سپری می‌کند.

احدی با بازی‌های درخشانش خیلی زود و در سن 17 سالگی به تیم ملی دعوت شده و به خاطر شباهت ظاهری به رودی فولر ایران ملقب شد.

او در جام ملت‌های آسیا در سنگاپور از بازیکنان ثابت تیم ملی بود، آن زمانی که در سمت چپ استقلال یکه تازی می‌کرد و از بهترین‌های تیم آبی‌پوش تهرانی بود تا تبدیل شود به شعار اول هواداران روی سکوها.

احدی علاوه بر اینکه از نظر فنی از بهترین بازیکنان زمان خود بود، از لحاظ اخلاقی نیز بازیکن نمونه‌ای بود و سرآمد هم‌بازیان روزگار خویش به شمار می‌رفت.

پیشکسوت استقلال پس از بی‌مهری‌های این باشگاه به سمت باشگاه رقیب رفت و مدتی را هم پوشیدن پیراهن پرسپولیس را تجربه کرد و در نهایت با بی‌مهری‌های زیاد از دنیای بازیگری خداحافظی کرد.

به احدی در دوران مربیگری نیز جفای زیادی شد و در حالی که خیلی‌ها از او به عنوان یک مربی آینده‌دار یاد می‌کردند، او در این عرصه نیز به خاطر خیلی از مسائل نادیده گرفته شد. شاید هم حجب و حیای بیش از حد باعث شد تا این پیشکسوت هرگز در فوتبال ایران به حق واقعی‌اش نرسد.

در نهایت هم بازی ناجوانمردانه روزگار احدی را به تخت بیمارستان کشاند و خیلی زود به خط پایان زندگی نزدیک کرد.

**پیام مدیر باشگاه آلمانی :رضا احدی! امیدواریم هر چه سریع‌تر سالم شوی

باشگاه روت وایس اسن که تیم فوتبالش اکنون در رقابت‌های لیگ غرب آلمان حضور دارد، چندی پیش و قبل از فوت این پیشکسوت، پس از اینکه از طریق خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس از بیماری رضا احدی، بازیکن نامی دهه شصت و هفتاد فوتبال کشورمان، مطلع شد با صدور بیانیه‌ای که در اختیار خبرگزاری فارس قرار داد واکنش نشان داد و مراتب ناراحتی خود را از این بابت اعلام کرد.

در همین ارتباط پروفسور دکتر میشاییل ولینگ، رئیس کنونی باشگاه روت وایس اسن بلافاصله بعد از آگاهی از خبر بیماری احدی، در اطلاعیه‌ای عنوان کرد:‌

باشگاه روت وایس اسن با تاسف بسیار از بیماری سخت رضا نداف احدی، بازیکن سابقش مطلع شد.ما برای او آرزوی قدرتی زیاد در این مقطع زمانی سخت را داریم و امیدواریم هرچه سریع‌تر بطور کامل سلامتی خود را به دست آورد.

با تقدیم سلام‌های زیاد از خیابان اسن

باشگاه روت وایس‌اسن با ارسال این پیام نشان داد و ثابت کرد بازیکن ایرانی و ارزشمند سال‌های 1986 تا 1987 را هیچگاه از یاد نبرده است.

با این حال عمر احدی هیچگاه تا آنجایی قد نداد که حتی زنده بماند و ببیند باشگاه سابقش در اروپا هنوز به یاد او بوده و حتی برایش آرزوی سلامتی دارد.

 

**بیوگرافی احدی

رضا نداف احدی (زاده 9 آذر 1341) بازیکن سابق و مربی فوتبال اهل ایران بوده است.

وی سابقه عضویت در تیم‌های باشگاه فوتبال استقلال تهران و باشگاه فوتبال روت‌وایس اسن را دارد.

او از معدود لژیونرهای ایرانی است که در دهه شصت شمسی برای بازی در باشگاهی در آلمان دعوت شد و در لیگ آلمان بازی کرد. احدی همچنین در مدت کوتاهی که مسئول تیم جوانان استقلال بود فوتبالیست هایی مانند وحید طالب لو، خسرو حیدری و آندرانیک تیموریان را به فوتبال ایران معرفی کرد.

 

نام کامل رضا نداف احدی
زادروز 30 نوامبر 1962 ‏(53 سال)
زادگاه تهران، ایران
پست هافبک
باشگاه‌های حرفه‌ای
1980–1986 باشگاه فوتبال استقلال تهران
1986–1987 باشگاه فوتبال روت‌وایس اسن 8 (1)
1987–1990 باشگاه فوتبال استقلال تهران
تیم ملی
1982–1984 تیم ملی فوتبال ایران 13 (2)
دوران مربیگری
2008 باشگاه فوتبال استقلال اهواز
2008–2009 باشگاه فوتبال ابومسلم خراسان
2009 باشگاه فوتبال شهرداری زنجان
2009 باشگاه فوتبال کوثر لرستان
2010–2011 باشگاه فوتبال پیکان تهران (دستیار)
2011 باشگاه فوتبال پیام مشهد

-------------------------------

کریمی:به هواداران استقلال و خانواده احدی تسلیت می‌گویم/تا پیشکسوتان زنده هستند قدرشان را بدانیم

علی کریمی پس از درگذشت رضا احدی پیامی را در اختیار خبرگزاری فارس قرار داد:

خبر درگذشت رضا احدی را صبح امروز شنیدم.از این طریق به جامعه ورزش، فوتبالی ها و به خصوص هواداران تیم استقلال تسلیت گفته و امیدوارم تا زمانی که پیشکسوتان زنده هستند قدر آنها را بدانیم.

رضا احدی بامداد امروز در اثر بیماری کبدی در بیمارستان ایرانمهر درگذشت.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده