(تصاویر) گرانترین مراسمات عروسی در دنیا

یک نت ـ روز عروسی یکی از زیباترین روزها در خاطره هر کسی است. این روز واقعا غرورانگیز و به یاد ماندنی است. از رفتن به آرایشگاه گرفته تا پوشیدن لباس عروسی دنباله‌دار و بریدن کیک عروسی! آیا تاکنون به این فکر کرده‌اید که مراسم ازدواج و جشن عروسی خاندان‌های سلطنتی به چه صورت بوده و هزینه مراسم آنها چقدر برآورد شده است؟! مدآنلاین امروز قصد دارد گران‌ترین و پرخرج‌ترین مراسم عروسی سلطنتی در دنیا را به شما معرفی می‌کند.
عروسی

ملکه ویکتوریا در سوئد و دانیل وستیلینگ

ملکه ویکتوریا که فرزند ارشد یک خاندان سلطنتی سوئدی است در سال 2010 با مربی ورزشی خود دانیل رستیلینگ ازدواج کرد. پدر ویکتوریا با این ازدواج مخالف بود زیرا که دانیل از خاندان سلطنتی نبوده است. این مراسم ازدواج یکی از بزرگ‌ترین مراسم ازدواج در کل اروپاست و کفته می‌شود 250هزار نفر به این مراسم دعوت شده بودند. تمام خیابان‌های شهر با انواع گل‌های زیبا تزین شده بود و هزینه این مراسم حدود سه میلیون دلار تخمین زده شده است.

ولیعهد حاجی المهتدی بروئنی و سارا صالح 

این مراسم ازدواج که گران‌ترین عروسی قرن لقب گرفته است، در سپتامبر 2004 رخ داد. عروس خانم تنها هفده سال داشت و این در حالی‌ بود که ولیعهد حاجی، سی سال داشت. در این مراسم، 2000 میهمان حضور داشتند. آتش‌بازی‌های زیبایی در این مراسم عروسی برگزار شده و هزینه کل مراسم حدود شش میلیون دلار بوده است. ازدواج پرنس‌ها و پرنسس‌های اروپا که در سال‌های اخیر ازدواج کرده‌ و تلاش زیادی به خرج دادند تا جاه و جلال خود را به رخ جهان بکشند، در مقابل این مراسم عروسی ناچیز نشان می‌داد. داماد یک تاج طلا بر سر داشت و عروس خانم که محجبه است، نیم تاج جواهرش نشانش را روی حجابش گذاشت. دسته گل عروس خانم باساقه‌‌ای از طلا و برگ و گلبرگ‌هایش الماس‌نشان بودند.

ولیعهد پاولوز و ماری چانتال 

این مراسم ازدواج سلطنتی در سال1995 با هزینه تقریبی هفت میلیون دلار در یکی از کلیساهای معروف لندن به نام بیس واتر انجام گرفته است. سرتاسر این کلیسا با 30 هزار گل‌ صورتی تزئین شده بود. فقط 240 هزار دلار صرف خرید لباس عروس خانم شده بود که از ابریشم خالص و حریر با مرواریدهای اصیل دوخته شده بود. دنباله لباس عروس فقط 4و نیم متر بوده است! نکته جالب دیگر سرو کیک هشت طبقه و سیصد کیک کوچک برای میهمانان بوده است!

حافظه سرور و حاج محمد روزایینی

حافظه پنجمین دختر پادشاه بروئنی است که با محمد روزایینی در سال 2012 ازدواج کرد. مراسم ازدواج کاملا اسلامی برگزار شد اما میهمانان زیادی از سراسر دنیا در این مراسم حضور داشته‌اند که می‌توان به نخست‌وزیر مالزی اشاره کرد. میهمانان بیشتر اشخاص بلند پایه سیاسی و مذهبی بودند. گفته می‌شود در کاخ این سلطان مراسم‌های شبانه برگزار نمی‌شود و بعد از مراسم ازدواج پسرش در سال ۲۰۰۷ این اولین‌بار است که جشنی به این بزرگی درکاخ او برگزار شده است. مراسم عروسی حدود ۱ هفته به طول می‌انجامد و تمام مخارج آن به عهده پدر ۶۶ ساله عروس خانم است . گفته می‌شود مخارج این مراسم حدود ۲۰ میلیون دلار برآورد شده است.

پرنسس تاجدار فیلیپ و لتیزیا

«لتیزیا» همسر یك گوینده اخبار بود كه در یك حادثه تروریستی در مادرید كشته شد. او 2 ماه پس از كشته شدن همسرش با پرنس «فیلیپ» ازدواج كرد. ازدواج این دو در 22 می سال 2004 انجام گرفت و کلیسای آلموندا در مادرید شاهد پذیرایی از 1500 میهمان رسمی و نظامی بود. البته حدود دوهزار پلیس، سراسر این کلیسا را تحت کنترل داشتند و این به دلیل بمب‌گذاری مهیبی بود که درست دو ماه قبل از عروسی در مادرید رخ داده و منجر به مرگ دو هزار تن شده بود. هزینه این مراسم 29 میلیون دلار تخمین زده شده است.

شاهزاده عبدالمالک و پرنسس دایانکگو آداویه دختر پادشاه حاجی بولخائی

عبدالمالک، جوان‌ترین فرزند  سلطان برونئی است که پول‌دارترین فرد دنیاست. می‌توان گفت این مراسم ازدواج، سومین مراسم پر خرج آسیایی است که در طول تاریخ شاهد آن بوده‌ایم. داماد 31 ساله و عروس 22 ساله بودند. مراسم در کاخ امام  که بزرگ‌ترین کاخ مسکونی دنیاست، انجام شده است و تاج و گردنبند عروس خانم، از الماس‌های اصیل ساخته شده‌اند. دستبند عروس از سری جواهرات سواروسکی بوده و این ازدواج پر هزینه که در پنجم آوریل 2015 ثبت شده است ، یازده روز ادامه داشته است. هزینه مراسم حدود سی میلیون دلار برآورد شده است.

شاهزاده ویلیام و کیت میدلتون 

مراسم ازدواج شاهزاده ویلیام و کیت میدلتون در آوریل 2011 انجام گرفت. کیت میدلتون و شاهزاده ویلیام  در دانشگاه اندورز با هم همکلاسی بوده و این آشنایی منجر به دوستی ده ساله آنها و در نهایت ازدواج آن دو شد. این عروسی گران با هزینه سی و چهار میلیون دلار، لوکس‌ترین عروسی اروپایی به حساب می‌رود. نوارها و تور لباس عروس با نقش گل رز، بوته، گل نرگس و شبدر طراحی شده بود که سوزن دوزی آن در قصر همپتون کورت و با دست انجام گرفته است. دنباله لباس کاترین میدلتون ۲ متر و ۷۰ سانتیمتر بود و پارچه‌های به کار رفته در دوخت این لباس را تولید کنندگان بریتانیایی تهیه کرده بودند. خیاط‌هایی که در دوخت این لباس نقش داشتند موظف بودند هر ۳۰ دقیقه یک بار دست های‌شان را بشویند تا تورها و نوارهای به کار رفته در لباس کاملا تمیز به نظر برسد. در ضمن سوزن‌هایی که در دوخت لباس به کار رفته‌اند هر ۳ ساعت یک بار عوض شده اند تا تیزی و تمیزی‌شان را از دست ندهند.

شاهزاده آلبرت و شارلین ویتاستاک

این ازدواج که لقب سلطنتی‌ترین ازدواج موناکو را به خود اختصاص داد، در جولای 2011 در دو مرحله برگزار شد. اولین مرحله آن به صورت نظامی برگزار شد و فاز دوم عروسی با آیین مذهبی همراه بوده است. در این مراسم دختران کوچک دنباله لباس عروس را در دست گرفته بودند. هزینه این مراسم 65 میلیون دلار بوده است.

شاهزاده چارلز و دایانا اسپنسر 

شاهزاده چارلز  هنگام ازدواج سی و دو سال داشت در حالی که عروس او، تنها بیست ساله بود. ازدواج آنها در 29 جولای 1981 در کلیسایی در لندن برگزار شد. این مراسم که شاهد میهمانان سلطنتی و رسمی فراوانی بود، از همه رسانه‌ها در سراسر دنیا پخش شد. دنباله لباس عروس، از مرواریدهای گران‌بها دوخته شده و 25 فوت بلندی آن بوده است. هزینه این عروسی 70 میلیون دلار بوده است!

شیخ محمد بن رشید المکتوم و هیند بینت مکتوم بن جامه المکتوم

این مراسم ازدواج، گران‌ترین ازدواج سلطنتی دنیا و البته بی‌مفهوم‌ترین آنهاست. این ازدواج لوکس در دبی و در سال 1979 انجام گرفته و گفته می‌شود 2000 نفر برای برپایی این مراسم، تحت آموزش بوده‌اند. 34 هواپیمای جت اختصاصی مسئول همراهی میهمانان از سراسر دنیا به این مراسم بوده‌اند. این مراسم ازدواج یک هفته به طول انجامید و حدود یکصد میلیون دلار هزینه در برداشت.

منبع:مدآنلاین

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده