۱ سال هست با پسری آشنا شدم

یک نت ـ من دختری ۱۸ ساله هستم و حدود ۱ سال و ۳ ماه هست که با پسری ۲۲ ساله آشنا شده‌ام. قصدمون ازدواج هست ولی با توجه به سن کم هردو و نداشتن امکانات برای زندگی اولیه، زمان لازم داریم.
عشق

یک نت ـ من دختری ۱۸ ساله هستم و حدود ۱ سال و ۳ ماه هست که با پسری ۲۲ ساله آشنا شده‌ام. قصدمون ازدواج هست ولی با توجه به سن کم هردو و نداشتن امکانات برای زندگی اولیه، زمان لازم داریم.

از طرفی مادر این آقا مصرّ به ازدواج ایشون هستن. تا اینکه یک ماه پیش از وجود این رابطه مادرشان را درجریان گذاشتن و ایشان هم به دلیل اختلاف مسافت زیادی که  با هم داریم مخالفت کردن .

آشنایی ما مجازی بوده ولی ما با شناخت کامل و دید باز هم را پذیرفتیم و از روی نیت یا قصد بدی نیست . خانواده این آقا مخالف شدید رابطه مجازی هستند و هنوز نمیدونند که آشنایی ما چطور صورت گرفته . حالا ما نمیدانیم چطور موضوع را با آنها درمیان بگذاریم و آنها را راضی کنیم ؟؟؟! لطفا راهنمایی کنید.

متاسفانه بسیار دیده می‌شود که پسرانی با ادعای داشتن قصد ازدواج، تحقق آشنایی بیشتر را بهانه و مدت زمان زیادی به صورت رفاقتی، با دختران کم سن و سال ارتباط برقرار می‌کنند؛ اما بعد از آنکه به هر دلیل خسته شده یا قصد ازدواج با شخص دیگری را پیدا می‌کنند، مدعی عدم رضایت والدین‌شان از ازدواج با این دختر شده و خیلی راحت او را ترک و به سمت دختری دیگر می‌روند.

پاسخ:

در ابتدا با ذکر حدیثی مرتبط، چند نکته را متذکر می‌شوم:

امام جواد علیه السلام می‌فرمایند: هرکس بدون تفّکر و اطمینان نسبت به جوانب کاری، مطیع و پذیرای آن شود، خود را در معرض سقوط قرار داده؛ و نتیجه‌ای جز مشقت و سختی نخواهد گرفت. (۱)

متاسفانه باید قبول بفرمایید روش خوبی را برای انتخاب یار انتخاب نفرمودید و بدون اینکه از نتیجه کار با خبر باشید، بواسطه رفاقت با این پسر نامحرم، آن هم به مدت یک سال و اندی، خودتان را به اشتباه و الکی وابسته کردید، وابستگی‌ای که در طرف شما یقینا بیشتر از آن پسر است.

از این گذشته، بسیار اتفاق افتاده که این گونه پسرها بعد از ازدواج مدام به همسر خودشان شّک داشته‌اند! و با خودشان می‌گویند همسر من قبلا تجربه دوستی با نامحرم‌ها را دارد، از کجا معلوم الان که من سرکار هستم، او با یه مرد غریبه درحال چت نباشد؟! و ...(۲)

فرمودید مادر ایشان مخالف این ازدواج شده‌اند؛ شما از کجا مطمئن هستید که واقعا مادر ایشان مخالف این ازدواج باشد؟! می‌شناسم پسرانی را که خیلی راحت مدت زیادی را با دخترانی ارتباط داشته‌اند، اما بعد از اینکه موقع ازدواجشان رسید، خیلی راحت مادر خود را بهانه کردند و گفتند مادرم راضی نیست و ... ؛ در حالی که حقیقتا مادر مخالف نبود! بلکه خود پسر به ازدواج با این دختر تمایلی نداشت و به قول خودش برای انتخاب شریک زندگی دنبال یک دختر آفتاب و مهتاب ندیده می‌گشت، نه دختری که سابقه دوست پسر بازی داشته باشد! اما این دختران ساده فکر می‌کردند که مانع این ازدواج، مادر است نه خود پسر!

اصلا برفرض که بعد از این همه رفاقت، پسر حقیقتا شما را دوست داشته باشد، اما مثل همین ادعایی که این پسر انجام داد، خانواده‌ها بخاطر مسائل متعدد همدیگر را نپسندند و حتی پدر یا مادر این پسر او را تهدید کنند که اگر تو با این دختر ازدواج کنی تو را عاق خواهیم کرد و ... ، در این صورت باز هم شما به هم نخواهید رسید و این ارتباط شما اشتباه بوده است.
پیشنهاد:
بعد از ذکر این مطالب، باید عرض شود که ادامه این ارتباط به این صورت، برای شما جز ضرر چیزی به همراه نخواهد داشت و فقط شما را از آنچه می‌خواهید بیشتر دور خواهد کرد. و راه این است که از پسر بخواهید اگر شما را واقعا دوست دارد رسما با خانواده به خواستگاری بی‌آیند، خصوصا اینکه ایشان برای اصل ازدواج مشکلی ندارد و حتی والدین او پیگیر ازدواجش هم هستند!

به آن پسر اعلام کنید که برای راضی کردن مادری که از آن نام برده و آن را مانع ازدواج معرفی کرده، هر چه در توان دارد به کار گیرد؛(۳)

یا او می‌تواند مادر خود را راضی کند؛ که خب به خواستگاری شما خواهند آمد و خواسته‌ها بیان می‌شود؛ یا طرفین به توافق می‌رسند که خب الحمدلله، و ان‌شاءالله خیر خواهد بود؛ یا به توافق نمی‌رسند که قضیه همانجا تمام می‌شود.

یا اینکه او ادعا می‌کند خانواده‌اش حاضر نیستند به خواستگاری بی‌آیند که در این صورت شما یا باید به توانایی او شک کنید یا به علاقه او؛ که در هر صورت دیگر ارتباط با او جز وابستگی پوچ و بی‌فایده برای شما، چیزی به ارمغان نخواهد داشت؛ لذا عاقلانه این است که این ارتباط را (هرچند سخت است اما) سریع قطع نمایید تا بیشتر از این بازیچه اوقات فراغت یک پسر، نشوید!

امیدوارم خوشبخت شوید.
------------------------------------
پی‌نوشت:
۱ - مَنِ انْقَادَ إِلَی الطُّمَأْنِینَه قَبْلَ الْخِبْرَه فَقَدْ عَرَّضَ نَفْسَهُ لِلْهَلَکه وَ الْعَاقِبَه الْمُتْعِبَه [بحارالا نوار ۶۸ ص۳۴۰]
۲ - البته جالب این است که اینگونه پسرها خودشان هم قبلا چنین اشتباهی را مرتکب شده بودند و با یک نامحرم قبلا در ارتباط بوده‌اند؛ ولی متاسفانه هیچ وقت خودشان را در نظر نمی‌گیرند و فقط به همسرشان شک می‌کنند!
۳ - البته لزومی ندارد که به آنها روش آشنایی خودتان را بصورت دقیق بیان نمایید، بلکه می‌توانید بگویید از طریق یک دوست مشترک به هم معرفی شده‌اید.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده