در محل کارم با پسری آشنا شدم

یک نت ـ ختری هستم که در محل کارم، آقا پسری وجود دارد که دارای شخصیت متین و با اخلاقی است. این اواخر از من درخواست شناخت بیشتر جهت ازدواج کرده است. او معتقد است که باید برای مدتی باهم در ارتباط باشیم تا شناخت از همدیگر پیدا کنیم
رابطه

یک نت ـ دختری هستم که در محل کارم، آقا پسری وجود دارد که دارای شخصیت متین و با اخلاقی است. این اواخر از من درخواست شناخت بیشتر جهت ازدواج کرده است. او معتقد است که باید برای مدتی باهم در ارتباط باشیم تا شناخت از همدیگر پیدا کنیم و بعد که به نتیجه اولیه رسیدیم، خانواده‌ها را در جریان بگذاریم.

امّا من به او گفتم؛ بهتر است از همان اول، خانواده‌ها در جریان رابطه ما باشند، ولی او تاکید می‌کند که اول همدیگر را بشناسیم و بعد خانواده‌ها را مطلع کنیم. البته می‌دانم که ایشان کسی نیست که به دنبال دوستی و صرفا رابطه باشد؛ چون اولا: تا به حال در محل کار، سابقه‌ی بدی از ایشان ندیدم و نشنیدم.

ثانیا: اگر بر فرض هم بخواهد سوءاستفاده‌ای کند، از آنجایی که در محل کار به کارمند متعهد و با شخصیت معروف است، با این کارش بیشتر آبروی خودش و خانواده‌اش را خواهد برد. خلاصه مطمئن هستم که از این پیشنهادش قصد بدی ندارد. تنها می‌خواهد از انتخابش مطمئن شود و بعد خانواده‌اش را در جریان بگذارد. لطفا راهنمایی کنید چکار کنم.

یکی از مسائل مهم ازدواج جوانان، روابط قبل از ازدواج با کسی است که احتمال می‌دهند همسر آینده‌ی آن‌ها خواهد شد. البته بحث در این زمینه گسترده است و ما به گوشه‌ای از آن می‌پردازیم.
اصولا رابطه با همسر آینده با حفظ مسائل شرعی و تحت نظارت خانواده‌ها برای شناخت بهتر از همدیگر، لازم و ضروری به نظر می‌رسد؛ ولی سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا دختر و پسر می‌توانند بدون نظارت و اطلاع خانواده‌ها برای شناخت از همدیگر اقدام کنند؟ و اگر اقدام کنند چه تبعاتی برای آن‌ها به دنبال دارد؟ در این زمینه به دنبال پاسخ‌گویی به سوال یکی از کاربران سایت هستیم؛

اگر واقعا و منطقی، معتقدید که طرف مقابلتان مورد خوب و مناسبی برای ازدواج می‌باشد و ترس آن دارید که موقعیت خوبی را از دست دهید، ایشان را رد نکنید؛ امّا به او بگویید؛ مگر کار ما خلاف است که بدون اطلاع خانواده‌ها گفت‌وگو کنیم.
اگر به شما گفت: لازم است اول خودم بپسندم، شما به او بگویید؛ اگر خانواده‌ها بعدا مخالفت کنند، شناخت ما بی فایده می‌شود. پس بهتر است هر دو با هم باشد.
اگر گفت: خانواده‌ها با چند ماه رابطه مخالفت می‌کنند، در جواب بگویید؛ من هم مخالفم؛ چون این نوع رابطه معمولا دلبستگی می‌آورد که جلوی شناخت را می‌گیرد.
علاوه بر اینکه بر فرض، اگر یک طرف عاشق شد و دیگری نپسندید، باید آن طرف کلی رنج بکشد تا دیگری را فراموش کند.
اگر گفت: این مقدار زمان لازم است؛ چون غیر از افکار باید با رفتارهای همدیگر آشنا شویم، بگویید؛ اولا: اگر  افکار مورد پسند باشد، رفتارها هم معمولا مورد پسند خواهد بود. ثانیا: در مورد رفتارها هم می‌شود صحبت کرد. ثالثا: دیدن رفتارهای خوب معمولا دلبستگی می‌آورد و در نتیجه عیوب رفتاری دیده نمی‌شوند.
بعد ادامه دهید که از این‌ها گذشته، بدون اطلاع خانواده، من نمی‌فهمم که طرفم قصد ازدواج دارد یا نه.
اگر با تمام این حرف‌ها، همچنان طرف مقابل قبول نمی‌کرد، در آن صورت از آنجایی که احتمال زیاد می‌دهید که طرف مقابلتان فرد مناسبی است، می‌توانید با احتیاط رابطه بدون ابراز احساسات را برای شناخت افکار، اخلاق و رفتار طرفینی، قبول کنید؛ امّا نباید این رابطه، از چند جلسه معمولی فراتر برود؛ چون حرف‌های مربوط به شناخت زیاد نیست. همچنین اگر طرف مقابلتان، در ضمن آشنایی، احساسات را قاطی شناخت کرد، به او توصیه کنید که ادامه ندهد و اگر قبول نکرد، بهتر است دیگر رابطه را ادامه ندهید.
عواقب احتمالی روابط دختر و پسری خارج از نظارت خانواده‌ها:
۱. امکان دارد رابطه گناه آلود شود و به خاطر شک به پاکی طرف، یکی از طرفین از ازدواج صرف نظر کند.
۲. ممکن است بعد از رابطه، نظر یکی از طرفین عوض شود. (از طرف زده شود یا فرد بهتری را پیدا کند یا بفهمد که مناسب هم نیستند.)
۳. شاید به خاطر مخالفت بعدی خانواده‌ها، نتوانند ازدواج کنند و در نتیجه مجبور شوند رنج زیادی را برای فراموش کردن همدیگر تحمل کنند.
۴. ممکن است بعد از رابطه و در زمان خواستگاری متوجه شوند مناسب هم نیستند.
۵. در بعضی از موارد، میان طرفین اختلاف ایجاد می‌شود که یا مانع ازدواج می‌گردد و یا بر زندگی آینده اثر منفی می‌گذارد.
۶. دختر خانم در طول مدت رابطه، ممکن است موقعیت‌های ازدواج را از دست دهد.
۷. ممکن است یکی از طرفین گرفتار عشق یک طرفه شود که می‌تواند مانع ازدواج بعدی او شود.
۸. لو رفتن رابطه در برابر دیگران، می‌تواند لطمه به آبروی خود، خانواده و ازدواج بعدی ‌شود.

منبع:welayatnet.com

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده