(عکس) خودکشی نوجوان به دلیل درس معلم دینی

یک نت ـ این نوجوان در آخرین نامه یا صحبت با دوستانش چنین دلیلی را ذکر نکرده و محاسبه اخروی افراد، بر اساس درک آنهاست نه صرف سن !
خودکشی

یک نت ـ خودکشی نوجوان به دلیل درس معلم دینی

متن شایعه

"معلم این پسره توکلاس درس دینی میداده به بچها گفته هر کی زیر 14سال بمیره مستقیم میره بهشت اینم به دوستاش گفته اگه اینجوری باشه من فردا تشییع جنازمه وفردای اونروزم خودشو اویزون کرده که بره بهشت ..."

 

پاسخ شایعه

1.تصویر متعلق به نوجوانی بنام مهرشاد - ت است که در تاریخ 17 آبان امسال در رستم‌کلای مازندران، در اطاقش خود را حلق آویز کرد.

http://behshahr-news.ir/?p=21252

2. از مهرشاد یك برگ وصیتنامه به جا مانده که روی یكی از برگ‌های دفترش گواهی داده : «من هیچ مشكلی با كسی ندارم و كسی در این حادثه مقصر نیست.»

http://alef.ir/vdcjohet8uqeyyz.fsfu.html?309082

3. در صورت صحت ادعای شایعه در مورد انگیزه خودکشی مهرشاد، او اشاره ای هرچند کوچک به علت کارش در این نوشته آخر می کرد.

4. ادعایی که به نقل از معلم مطرح شده، در منبعی یافت نشد و در منابع دینی ما نیز مطلبی به این شکل وجود ندارد تا یک معلم بخواهد آن را تدریس کند! خودکشی گناهی بزرگ است و مرتکب آن به 4 عقوبت بزرگ در آخرت دچار می شود!

http://pasokhgoo.ir/node/67173

5. ملاک تکلیف عقل و بلوغ است و اگر بچه ای از نظر عقلی کامل باشد اگر چه امثال نماز بر او واجب نیست، اما به خاطر فهم و درکی که پیدا کرده باید نسبت به خطاهایی که مرتکب شده در حد درکش پاسخ گو باشد.

http://shiastudies.net/portal/fa/faq/post/11609

6. منتشر کنندگان این تصاویر احساسات عمومی را جریحه دار کرده و تالمات روحی بازماندگان را افزایش می دهند؛ اما از این هم منفورتر، سواستفاده عده ای از این حوادث برای اغراض شخصی و دین ستیزی است.

منبع: شایعات

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده