مشخصات ما ایرانی‌ها

یک نت ـ علیرغم وجود برخی مفاسد اقتصادی در بین کارگزاران کشور، بدبینی به همه مسئولان نظام، ظلم و گزافه است.
مشخصات ما ایرانی‌ها

یک نت ـ شبهه: مشخصات ما ایرانی ها:
 زبون: فارسی  
دین: عربی
نسخه: انگلیسی
لباسا: ترکیه ای
ماشینا: کره ای
جنسا: چیني
کارگرا: افغاني
غذاها: ایتالیایی
کتونی: تایواني
أصن یه وضي ....
ﭘﺎﮐﺴﺘﺎﻥ ﻣﺴﺌﻮﻝ ﮐﺸﺘﻪ ﺷﺪﻥ ﺳﺮﺑﺎﺯ ﻣﺎ ...
ﻋﺮبستان ﻣﺴﺌﻮﻝ ﮐﺸﺘﻪ ﺷﺪﻥ ﺯﺍﺋﺮ ﻣﺎ ...
ﺍﻓﻐﺎﻧﺴﺘﺎﻥ ﻭ ﻟﺒﻨﺎﻥ ﻣﺴﺌﻮﻝ ﮐﺸﺘﻪ ﺷﺪﻥ ﺩﯾﭙﻠﻤﺎﺕﻫﺎﯼ ﻣﺎ ...
ﭼﯿﻦ ﻣﺴﺌﻮﻝ ﮐﺸﺘﺎﺭ ﻣﺮﺩﻡ ﺩﺭ ﺣﻮﺍﺩﺙ ﺟﺎﺩﻩﺍﯼ ﻣﺎ ...
ﺍﺳﺘﺮﺍﻟﯿﺎ ﻣﺴﺌﻮﻝ ﮐﺸﺘﻪ ﺷﺪﻥ ﻣﻬﺎﺟﺮﺍﻥ ﻣﺎ ...
ﺍﺳﺮﺍﯾﯿﻞ ﻣﺴﺌﻮﻝ ﺗﺮﻭﺭ ﺩﺍﻧﺸﻤﻨﺪﺍﻥ ﻫﺴﺘﻪﺍﯼ ﻣﺎ ...
ﺍﻧﮕﻠﺴﺘﺎﻥ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﻓﺘﻨﻪ ﺩﺭ ﮐﺎﺭ ﻣﺎ ...
ﻭ ﺍﻣﺮﯾﮑﺎ ﻣﺴﺌﻮﻝ ﺑﻘﯿﻪ ﻣﺸﮑﻼﺕ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﻭ ﻏﯿﺮﻃﺒﯿﻌﯽ ﻣﺎ ...
اینجا هم کسی " ﻣﺴﺌﻮﻝ " نیست، ﺑﻠﮑﻪ همه " ﻣﺸﻐﻮﻝ " اند ...
ﻣﺸﻐﻮﻝ ﭘﺮ ﮐﺮﺩﻥ ﺟﯿﺐ ﺧﻮﺩ ...
ملت گیج گریان همیشه در صحنه نیز در حال عبادت جهت رفتن به بهشت !!!!
ﻭﻗﺖ نیست ، ﻟﻄﻔﺎً ﻣﺰﺍﺣﻢ ﻧﺸﻮﯾﺪ...

پاسخ:

 1. اینکه به جای اجناس تولید داخل، برخی از مردم ما اجناس وارداتی مصرف می کنند، متاسفانه صحیح و مذموم است. اما اینکه اینها را به دخالت ها و توطئه های آشکار برخی دشمنان خود ارتباط دهیم، عجیب و غیرمنطقی است.

نویسنده تلاش کرده دو مسئله غیر مرتبط با هم یعنی ⚡️استفاده از واردات خارجی را به توطئه ها و اقدامات خرابکارانه دشمنان مقایسه کند و موذیانه نتیجه بگیرد، که دومی واقعی نیست و این ما هستیم که به آنها نسبت می دهیم. (و احتمالا توهم توطئه داریم!!!) حال آنکه این دو موضوع هیچ ارتباط منطقی با یکدیگر ندارند.
ضمن آنکه، هر کشوری وارداتی از سایر کشورها دارد، و آنچه مذموم است واردات بی رویه و برهم خوردن توازن واردات و تولیدات (صادرات) یک کشور است.

 2. متن مزبور تلاش کرده، از هر کشوری مثالی بزند تا (با تکثرنمایی) چنین وانمود کند که ما ! همه کشورها را دشمن خود می دانیم از لبنان و پاکستان تا اسرائیل و انگلیس و امریکا.
حال آنکه چنین نیست. دشمن اصلی ما اسرائیل و امریکا و استعمار پیر انگلستان است که در خباثت علیه ملت ایران، از هیچ کاری دریغ نکرده اند. از تحریم علمی و اقتصادی و پزشکی کشورمان گرفته تا ترور عزیزان و دانشمندان مان تا تحریک و تجهیز صدام های عفلقی و وهابی های جموداندیش و ریگی های دیوانه زنجیری در ایران.
ما هرگز دشمن اصلی خود را که به فرموده رهبرمان، اسرائیل است گم نخواهیم کرد.

 3. علیرغم وجود برخی مفاسد اقتصادی در بین کارگزاران کشور، بدبینی به همه مسئولان نظام، ظلم و گزافه است. در بسیاری از دستگاه های دولتی، نیروهای مومن و متعهدی حضور دارند که به کشور خدمت می کنند و نباید خوب و بد را به یک چشم دید.

اگر مسئولی تخلف می کند، مسئول دیگری هم وجود دارد که تخلف او را کشف و مجازات می کند و این نشانه سلامت کلی نظام اسلامی است.
نباید اجازه دهیم، تخلف و فساد چنان فراگیر شود که مسئولین متعهد، برای مقابله و پاکسازی سیستم، تحت فشار قرار بگیرند و به راحتی بتوانند حق مردم را از مفسدان بگیرند. این وظیفه ماست. نه نق زدن و ناله یاس و ناامیدی سردادن.

 4. عبادت هم وظیفه و تکلیف دینی ماست. بخشی از انسانیت ماست نه برای بهشت رفتن. بلکه برای اینکه فطرت ما نیازمند مناجات با رب العالمین است.
برخلاف القائات متن، عبادت، باعث غفلت نیست. عبادتی فردی که باعث غفلت و بیخبری از دیگران شود، دیگر عبادت نیست. بلکه عبادت، مایه هشیاری و تزکیه فرد و جامعه است.

ضمنا عبادت فقط بعد فردی (نماز، روزه و..) ندارد و عمل به دستورات اجتماعی و سیاسی اسلام (زکات، خمس، نماز جماعت، حج، امربمعروف، نهی از منکر، جهاد، تولی، تبری و...) هم عبادت محسوب می شوند.

 

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

آره ینی بله . اما.... اما وضع خیلی خراب تر از این حرفاس ... قبول دارین ... پس... همه باهم .... نه تایید میخوایم نه ریکا مرگ برآمریکا
خاورمیانه روبه نابودیس نگذارید ایران هم مثل بقیه جاها بشه که اگه شد ما ایرانیها قبلش همدیگه رومیخوریم ازگرسنگی وفقرزیاد یکم بفکرازبین بردن ریشه های اعتیاد وفقرباشید فک کنم بهترباشه خداهمه چی رومیبینه یادتون نره