ال نینو در ایران و مخفی کاری دولت (عکس)

یک نت ـ بر طبق خبرهای رسیده از سازمان جهانی هوا شناسی برگرفته از ماهوارهای اریکایی اعلان شده کلیه کشورهای اسیایی که شامل ترکیه .ایران .عراق .افغانستان .پاکستان .وچند کشور حوضه خلیج فارس با پدیده النینو روبرو خواهند شد
ال نینو

یک نت ـ هشدارهای لازم در خصوص آثار ال نینو توسط مسئولین از طریق رسانه ها داده شده و 22 اقدام مختلف برای پیشگیری از تبعات آن در نظر گرفته شده است

متن و پاسخ شایعه

متن و پاسخ شایعه

متن شایعه

"  خبری فوری

بر طبق خبرهای رسیده از سازمان جهانی هوا شناسی برگرفته از ماهوارهای اریکایی اعلان شده کلیه کشورهای اسیایی که شامل ترکیه .ایران .عراق .افغانستان .پاکستان .وچند کشور حوضه خلیج فارس با پدیده النینو روبرو خواهند شد وسرمای بسیار کشنده ای را تجربه خواهند کرد از این رو کشورهای همسایه بحالت اماده باش کامل میباشند بجز ایران که بخاطر مسائل مصلحتی ودولتی این خبرو از ملت مخفی کردن زیرا احتمال قطع اب وبرق بخاطر سرمای زیاد وجود دارد وچون امکانات کمی برای این قبیل برنامه ها فراهم شده ودولت جوابگوی نیاز نمی باشدلذا سریعا خبر رسانی کنید .تا دچار دردسرهای بعدی نشوید واز این پدیده سالم عبور کنید . "

پاسخ شایعه

1. ال‌نینو در ایران اثر غیر مستقیم دارد و با تاثیر روی سایر دورپیوندها بر مقدار، زمان و مکان بارش و دما تاثیر می گذارد.

2. با توجه به ال‌نینو، امسال بارش زودتر از فصل آغاز شده و در زمستان نیز بارشی نرمال و حتی دمای هوایی تا 1/5 درجه بیش از نرمال پیش‌بینی شده است!

3. مرکز ملی اقلیم‌شناسی سازمان هواشناسی کشور، که مرکزی دولتی است، از سه ماه گذشته به ال‌نینوی قوی امسال همراه با جزئیات کامل در سایت خود اشاره کرده است.

4. رخدادهای اینچنینی را سازمان هواشناسی با دقت خوب تا دو هفته قبل از رخداد پیش‌بینی می‌کند تا متولیان مدیریت بحران کشور تمهیدات لازم را در این خصوص بیاندیشند.

http://www.isna.ir/fa/news/94072818699

http://www.cri.ac.ir/

5. برخلاف ادعای شایعه، سازمان مدیریت بحران کشور به سازمان‌های مرتبط و رسانه های عمومی در خصوص آثار احتمالی رخداد النینو در کشور هشدار داده است!

http://www.asriran.com/fa/news/424999

6. اگرچه تاثیرات سخت این پدیده در ایران یک احتمال است، اما سازمان مدیریت بحران کشور 22 اقدام مختلف برای مقابله با «ال‌ نینو» در ایران را در دست اقدام دارد.

http://www.tasnimnews.com/fa/news/1394/07/28/894172

حق جو و حق طلب باشیم

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده