برداشت و ترجمه غلط از قرآن

یک نت ـ بر خلاف ادعای کذب نویسنده آیه 221 سوره بقره در قرآن هیچ اشاره ای به موضوع حیض در زنان نداشته! و این آیه به موضوع عدم ازدواج با مشرکان دلالت دارد!!!
خونریزی زنان

یک نت ـ متن شبهه: اگر از تو درباره خونریزی ماهانه زنان پرسیدند بگو: آن رنجی است برای شما زنان از سوی الله خدای مسلمانان.
 قرآن. سوره بقره. آیه 221"

پاسخ شبهه:

1. این نوع برداشت و ترجمه غلط  از قرآن فقط توسط مشرکان و دشمنان اسلام صورت میپذیرد. کلام خدا قرآن دارای ظرافت خاصیست که ترجمه و تفسیر آن توسط افراد غیر متخصص امکان پذیر نیست و به همین دلیل هر از گاهی شامل این برداشت های غلط و انتشار آن ازسوی این افراد هستیم.
 
2. بر خلاف ادعای کذب نویسنده آیه 221 سوره بقره در قرآن هیچ اشاره ای به موضوع حیض در زنان نداشته! و این آیه به موضوع عدم ازدواج با مشرکان دلالت دارد!!! مسئله حیض در آیه 222 سوره بقره ذکر شده است!
http://www.tadabbor.org/?page=tadabbor&SOID=2&AYID=221
 

3. ترجمه صحیح آیه 222 سوره بقره:
"و از تو در باره‏ى حيض مى‏پرسند، بگو: آن رنج و ناراحتى است، پس در ايّام حيض از زنان كناره بگيريد و با آنها نزديكى نكنيد تا پاك شوند، و چون پاك شدند، از آن جا كه خدا فرمانتان داده به آنها نزديك شويد كه خدا توبه كاران و پاكى طلبان را دوست دارد."

✳️این آیه تنها می‌فرماید خون‌ ریزی موجب رنج می‌شود نه این‌که خداوند به جهت رنجِ زنان چنین سیستمی را طراحی کرده باشد!

4. کلمه (أذی) به معنای هر عارضه ‏ای است برای چیزی که ملایم با طبع آن نباشد. این معنا به وجهی منطبق با معنای ضرر نیز هست. چون خون حیض که به عادت زنان مربوط است از عمل خاصی حاصل می ‏شود که طبیعت زن در مزاج خون طبیعی زن انجام می ‏دهد و مقداری از خون طبیعی او را فاسد و از حال طبیعی خارج نموده و به داخل رحم می ‏فرستد" تا به این وسیله رحم را پاک کند"؛ یا اگر جنین در آن باشد "با آن خون جنین را غذا دهد"؛ یا "اگر بچه به دنیا آمده است ماده اصلی برای ساختن شیر جهت کودک را آماده سازد"

5. وجود خون حیض و عادت زنانگی لازمۀ ساختمان و عملکرد دستگاه های بدن یک زن سالم است و خارج شدن آن علی رغم دردها و ناراحتی ها و زحمت هایی که برای زن دارد یکی از الطاف بزرگ خدای مهربان نسبت به زنان است.
http://islampedia.ir/fa/1390/11/%D8%AD%DB%8C%D8%B6/#toc-----

✳️مزایای قاعدگی : پاکی رحم، تغذیه جنین در دوران بارداری و آمادگی شیردهی، خارج سازی عوامل بیماری زا مانند: عامل عفونی میکروبی یا ویروسی مثل سوزاک، سیفلیس، کلامید، ایدز و تبخال تناسلی و...

 

6. اهمیت دوران حیض در روایات:

تحمل درد یک روز عادت، برای شما از عبادت یک سال که شب هایش را شب زنده داری و روز هایش را روزه داری کنید بهتر است.
مستدرک الوسائل ج2، ص41

حضرت محمد : هر كس با همسر خويش در حال حيض مجامعت نمايد و فرزندش با بيمارى جذام يا برص و پيسى متولّد شود جز خود، كسى را ملامت نكند.
من لا يحضره الفقيه ج‌5 ص39

7. نظر ادیان مختلف در رابطه با ایام حیض:

7*1-نظر یهود درباره حیض زنان :هفت روز در حيض خود بماند و هر كه او را لمس نمايد تا شام نجس باشد! و بر هر چيزي كه در حيض خود بخوابد نجس باشد و بر هر چيزي كه بنشيند نجس باشد و هر كه بستر او را لمس كند رخت خود را بشويد و به آب غسل كند و تا شام نجس باشد ... و اگر مردي با او هم بستر شود و حيض او بر وي باشد تا هفت روز نجس خواهد بود!
كتاب مقدس، سفر لاويان، باب15 آيه 25-19

7*2-ممنوعيت نزديكي با زنان در اين حالت (با وجود همه ضررهاي بهداشتي آن) امروزه از طرف بسياري از مردم جهان رعايت نمي شود و حتي از مسيحيان نقل شده كه آن را جايز مي شمارند (تفسير نمونه، ج 2، ص 92)

7*3- زرتشت:
برپایه ی منابع دینی زرتشت ، اگر کسی به این زن ( در زمان دشتان : عادت ماهانه ) برخورد کند باید تن و جامه ی خود را با گمیز ( ادرار گاو ) و آب بشوید و حتی کودکی که این زن به او شیر می دهد.
منبع اوستا ، وندیداد ، پژوهش استاد پورداود ، گزارش دکتر دوستخواه ، صفحه ۸۳۷ ، پاورقی ۳ ، مربوط به فرگرد ۱۶ ، بند ۷ ، انتشارات مروارید ، تهران ۱۳۹۱

7*4-اما اسلام دین تعادل است، نه مثل یهود، زن را در این دوران نجس میداند! و نه مثل مسیحیت، شرایط سخت او را نادیده میگیرد! بلکه حیض را امری طبیعی میداند، و برای رعایت حالِ زن، مجامعت را منع میکند. و حتی به ازای این سختی پاداش می دهد.

 

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده