رفتن به محتوای اصلی

120 هزار زوج نابارور

تاریخ انتشار:
یک نت ـ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: نرخ باروری 1.5 کنونی در مازندرانی به این معنا است که به ازای هر 20 خانوار 15 فرزند جایگزین می شود و برای هفت خانوار جایگزینی وجود ندارد که این وضعیت نگران کننده است.
120 هزار زوج نابارور

یک نت ـ محسن اعرابی روز دوشنبه درهمایش تبیین سیاست های کلی جمعیت مبتنی بر سلامت مادر و کودک که در ساری برگزار شد، ادامه داد: برای کاهش تعداد زوج های نابارور می بایست برنامه ریزی و اقدامات لازم حمایتی دارویی و درمانی صورت بگیرد .

وی با اشاره به این که حتی نرخ باروری کلی کشور و رقم 1.8 نیز وضعیت مناسب و مطلوبی به شمار نمی رود، گفت: برای رسیدن به شاخص جمعیتی مناسب باید نرخ باروری در کشور به 2.1 افزایش یابد.وی توضیح داد: این نرخ به معنای ثبات وضعیت دو فرزندی در جامعه است که برای رسیدن به آن لازم است از هر 10 خانواده 9 خانواده دارای دو فرزند و یک خانواده دارای سه فرزند باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: نرخ باروری 1.5 کنونی در مازندرانی به این معنا است که به ازای هر 20 خانوار 15 فرزند جایگزین می شود و برای هفت خانوار جایگزینی وجود ندارد که این وضعیت نگران کننده است.

وی به سیاست نظام مبنی بر افزایش جمعیت و باروری اشاره و تصریح کرد: به همین منظور بررسی عوامل بی رغبتی زوجین مازندران به فرزند آوری و همچنین برنامه ریزی و ارایه راهکار برای رفع این مشکل در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار دارد.

اعرابی از برگزاری برنامه های دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای افزایش نرخ باروری خبرداد و گفت: در همین راستا کلاسهای آموزشی حین ازدواج ، تشکیل گروههای آموزشی و برگزاری همایش برای آگاه سازی در خصوص مساله باروری و افزایش جمعیت انجام شد.

براساس آمارهای رسمی مازندران به همراه تهران و گیلان از استان هایی هستند که از پایین ترین نرخ باروری کلی برخوردارند.

منبع: ایرنا

 

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
بازگشت بالا