برعهده گرفتن داعش بر قتل دور سوری در ترکیه

یک نت ـ گروه تروریستی داعش با انتشار فایلی ویدئویی مسئولیت قتل دو فعال سوری را که اجسادشان روز جمعه در جنوب ترکیه پیدا شد، برعهده گرفته و اعلام کرد این افراد را به اتهام توطئه علیه این گروه اعدام کرده است.
داعش

یک نت ـ به گزارش  ایسنا  ، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، گروه تروریستی داعش در این ویدئو اعلام کرد که ابراهیم عبدالقادر، فعال سوری 20 ساله و فارس حمادی، دوست و همراه وی را به دلیل فعالیت علیه این گروه اعدام کرده است.

ابو محمد، یکی از بنیانگذاران کمپین «رقه در سکوت به سر می‌برد» که علیه داعش فعالیت دارد و این دو فعال سوری نیز در آن عضو بودند، اعلام کرد: اجساد عبدالقادر و حمادی در حالی در یکی از خانه‌ها در ترکیه پیدا شد که سر آنها از بدن جدا شده بود.

کمپین «رقه در سکوت به سر می‌برد» از آوریل 2014؛ زمانی که داعش کنترل شهر رقه را به دست گرفت و چندین خبرنگار را ربود و سر از تن آنها جدا کرد، به صورت مخفیانه در رقه فعالیت دارد و به ثبت و مستندسازی جنایات داعش می‌پردازد.

داعش در ژانویه 2014 پس از درگیری شدید با مخالفان سوری، کنترل شهر رقه را به دست گرفت و به دلیل جنایات متعدد داعش علیه خبرنگاران، ورود آنان به این شهر ممنوع اعلام شد.

 اخبار بین الملل  -  ایسنا  

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده