آیا سقوط هواپیمای روسی کار داعش بوده؟

یک نت ـ وزیر حمل و نقل روسیه ضمن تکذیب اخبار منتشر شده درباره تروریستی حادثه سقوط هواپیمای این کشور در مصر آن را «غیر دقیق» خواند.
هواپیمای روسی

یک نت ـ سقوط هواپیمای مسافری روسی با ۲۲۴ سرنشین در صحرای سینا

یک هواپیمای مسافربری ایرباس 321 خطوط هوایی روسیه در مرکز صحرای سینا در مصر سقوط کرده است.

شبکه خبری «اسکای نیوز»، گزارش داد که مقامات مصری عملیات جستجوی گسترده‌ای را برای کشف لاشه این هواپیما آغاز کرده؛ نخست وزیر و وزارت حمل و نقل هوایی مصر گفته‌اند، لاشه این هواپیما در جنوب العریش در سینا پیدا شده و 45 آمبولانس برای انتقال اجساد قربانیان به محل حادثه اعزام شده است.

بر اساس اخبار منتشر شده از سوی رسانه‌ها این هواپیما از فرودگاه شرم الشیخ مصر پرواز کرده بود و 23 دقیقه بعد در منطقه «بئر بدا» در منطقه «حسنه» در مرکز سینا دچار سانحه شده و سقوط کرده است.

بر اساس این خبر این هواپیما 224 سرنشین داشته که به جز کادر پرواز همه سرنشینان آن گردشگر بوده‌اند و گروه‌های امداد و نجات مصری تلاش می‌کنند محل سقوط هواپیما را شناسایی کنند و عملیات امداد رسانی نجات یافتگان احتمالی را آغاز کنند؛ نخست وزیر مصر نیز ضمن تأیید این خبر سفر خود به استان اسماعیلیه را به منظور بررسی و پیگیری این حادثه لغو کرده است.

از سوی دیگر یک منبع آگاه در آژانس حمل و نقل هوایی روسیه به خبرگزاری نووستی گفته است که این هواپیمای ایرباس 321 متعلق به خطوط هوایی «کوگالیماویا» بوده است.

به گفته وی، پرواز شماره 9268 شرم الشیخ به سن پترزبورگ، جمعا 217 مسافر [از جمله 17 کودک] و 7 نفر خدمه داشته و 23 دقیقه پس از برخاستن از باند، از صفحه رادار محو شده است.

منطقه صحرای سینا که شاهد حضور گروهک‌های تروریستی وابسته به داعش است طی یک سال گذشته محل عملیات هوایی ارتش مصر بوده است.

یک مقام امنیتی مصری احتمال عملیات خرابکاری که منجر به سقوط هواپیما شده را بعید دانسته اما هنوز مشخص نیست که این هواپیما دچار اختلال فنی شده یا به وسیله گروهک‌های تروریستی مورد هدف قرار گرفته است.

با وجود اینکه خبرگزاری رویترز گزارش داده که این هواپیما پیش از سانحه حریم هوایی مصر را ترک کرده بوده؛ سازمان هواپیمایی روسیه نیز این خبر را تایید کرد و گفت که هواپیما از شرم الشیخ به مقصد سن‌پترزبورگ در حرکت بود که در آسمان سینا تماس با آن قطع شده است؛ با این وجود منابع مصری می‌گویند که هواپیما وجود مشکل فنی را به برج مراقبت اعلام کرده است.

خبرنگار شبکه العربیه ضمن بعید دانستن هدف قرار گرفتن این هواپیما به وسیله موشک‌های زمینی اعلام کرده اختلال فنی یا وضعیت بد جوی که طی چند روز گذشته در مصر وجود داشته می‌تواند از سناریوهای احتمالی این سانحه باشد و با توجه به ارتفاع بالای هواپیما هنگام پرواز احتمال هدف قرار گرفتن آن به وسیله موشک‌های زمینی بعید است.

وی ادامه داد که یک مسئول مصری گفته با توجه به صحرایی بودن منطقه ارتش مصر نیز در عملیات امداد و نجات مشارکت می‌کند و مصر به زودی گزارشی از شمار قربانیان این حادثه گزارش خواهد داد، بر اساس این خبر با توجه به نابودی کامل هواپیما احتمال وجود نجات یافتگان در این حادثه کم است.

در طول چندسال سال گذشته حادثه مشابهی در شرم الشیخ که مرکز گردشگری مصر است رخ نداده و حدود یک دهه پیش یک هواپیمای فرانسوی بعد از ترک شرم الشیخ در دریای سرخ سقوط کرده بود.

در طول چندماه گذشته یک سانحه دیگر برای گردشگران خارجی در مصر که تلاش می‌کند با صنعت گردشگری اقتصاد آسیب دیده خود را تقویت کند، رخ داده بود و طی آن یک اتوبوس حامل توریست‌های مکزیکی به صورت اشتباهی هدف حمله بالگردهای ارتش مصر قرار گرفت و دست کم 12 گردشگر مکزیکی کشته شدند.

آیا سقوط هواپیمای روسی کار داعش بوده؟

وزیر حمل‌و‌نقل روسیه تروریستی بودن حادثه سقوط هواپیما را تکذیب کرد

«ماکسیم سوکولف» وزیر حمل و نقل روسیه در واکنش به ادعای داعش درباره ساقط کردن هواپیمای مسافربری روسیه در مصر اعلام کرد که اخبار منتشر شده درباره تروریستی بودن حادثه سقوط هواپیمای روسی «غیر دقیق» است.

در همین ارتباط، هیات خطوط هواپیمایی روسیه اعلام کرد که هیچ سند و مدرکی دال بر دست داشتن «عوامل بیرونی» در حادثه سقوط هواپیمای مسافربری ایرباس وجود ندارد.

گروهک تروریستی «ولایت سیناء» وابسته به گروه تروریستی تکفیری داعش در بیانیه‎ای مدعی شد که هواپیمای مسافربری روسیه حامل 244 سرنشین در سینا را هدف قرار داده است.

در ادامه بیانیه داعش آمده است که هواپیمای مسافربری روسیه را در واکنش به حمله جنگنده های روسیه به مواضع داعش در سوریه منهدم کرد.

این در حالی است که مقامات مصری تاکید کردند که این هواپیما در ارتفاع 30 هزار پا در حال پرواز بود، از همین روی هدف قرار دادن هواپیما در چنین ارتفاعی توسط داعش بعید است.

منبع: فارس

برش زن دستی کیک و پیتزا

 

 

فست فود از جمله غذاهايي است كه بسيار مورد توجه قرار گرفته، از جمله اين غذا ها پيتزا است، كمتر كسي را پيدا مي كنيد كه به پيتزا علاقه اي نداشته باشد، پيتزا در عين حال كه غذايي اشتها آور است تنوع بالايي هم دارد، اماخوردن پيتزا زماني لذت بخش تر و راحت تر مي شود كه اين غذاي لذيذ به زيبايي برش خورده باشد و به تكه هاي مساوي تقسيم شده باشد، اما اغلب ما به دليل اينكه وسيله مناسبي براي برش زدن پيتزا در اختيار نداريم برش هايمان نامنظم مي شود.
ما براي حل اين مشكل، برش زن کیک و پیتزا را به شما معرفي مي كنيم، اين محصول با طراحي بسيار شيك و زيبا، همراه با ابعاد بسيار مناسب و خوش دست به شما كمك مي كند به راحتي و زيبايي كيك و پيتزای خود را برش بزنيد.

 

(این محصول در این فروشگاه با بالاترین کیفیت ارسال می شود )

 در صورت نارضایتی می توانید محصول را حتی تا 7 روز برگشت دهید

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده