اسپاگتی با کوفته بوقلمون

یک نت ـ تا به حال شده کوفته را به همراه اسپاگتی یا ماکارونی سرو کنید؟ امروز میخواهیم نوعی کوفته را به شما آموزش دهیم که گوشت آن گوشت بوقلمون است و در فر آماده می شود. سپس می توانید آن را با اسپاگتی میل کنید.
اسپاگتی با کوفته بوقلمون

یک نت ـ

مواد لازم برای 4  نفر

 

1 بسته اسپاگتی 500 گرمی

1 عدد تخم‌مرغ

4 ق س پودر سوخاری

4 /1 ق چ پودر دانه گشنیز

2 /1 ق چ پودر خردل

1 ق س پودر پیاز

1 ق چ پودر سیر

2 /1 پیمانه شیر

500 گرم بوقلمون چرخ کرده

3 /1 پیمانه اسفناج ریز خرد شده

4 عدد گوجه‌فرنگی بدون پوست

1 ق س رب گوجه‌فرنگی

2 پیمانه آب مرغ

1 عدد پیاز خرد شده

2 ق س آویشن خرد شده

به میزان لازم نمک و فلفل

به میزان لازم روغن مایع

طرز تهیه:

1. فر را با دمای 185 درجه سانتی‌گراد گرم کنید. در یک کاسه بوقلمون چرخ کرده را با پودر سوخاری، تخم‌مرغ، پودر دانه گشنیز، پودر خردل، پودر پیاز، نمک، فلفل، شیر و اسفناج خرد شده مخلوط کنید تا مواد به شکل خمیر درآید. مقداری از مواد را بردارید و با دست آن را گرد کنید. هر تعداد که می‌شود کوفته‌ها را به همین شکل آماده کنید، سپس آنها را داخل سینی فر که کمی آن را چرب کرده‌اید قرار داده و سینی را به مدت 15 دقیقه داخل فر بگذارید.

2. در این میان اسپاگتی را بپزید، آن را آبکش کرده و کنار بگذارید. در یک تابه مقداری روغن بریزید، سپس پیاز خرد شده را داخل آن کمی تفت دهید. بعدازآنکه پیاز نرم و طلایی شد، رب گوجه‌فرنگی را حدود 1 دقیقه داخل آن تفت دهید. حالا آب مرغ را بریزید و حرارت را زیاد کنید تا جوش بیاید، سپس حرارت را کم کنید و صبر کنید تا سس کمی غلیظ شود. گوجه‌فرنگی‌ها را خرد کنید، سپس آنها را همراه با آویشن خرد شده و پودر سیر اضافه کرده و با هم مخلوط کنید. به میزان لازم نمک و فلفل هم بزنید.

3. حالا اسپاگتی را داخل ظرف مورد نظرتان ریخته و روی آن سسی  را که آماده کرده‌اید ، بریزید. در انتها کوفته‌ها را هم روی اسپاگتی قرار داده ، سرو کنید.

موضوع: 
امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده