کاهش ابتلا به سرطان سینه

یک نت ـ بر طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت با استفاده از برنامه های تغذیه ای صحیح می توان ابتلا و مرگ و میر ناشی از سرطان پستان را تا 20 درصد کاهش داد.
کاهش ابتلا به سرطان سینه

یک نت ـ تخمین زده می شود که بیش از یک سوم سرطان ها به عادات غذایی ما ارتباط داشته باشند. عادات غذایی افراد همچنین می توانند بر چگونگی مبارزه بدن با بیماری ها، تأثیر بگذارند.

به طور کلی عواملی چون رژیم پرچربی، پرکالری، چاقی، مصرف الکل و سیگار احتمال بروز سرطان را افزایش می دهند. مصرف سبزیجات و میوه های تازه، املاح و ویتامین های خاص و انجام فعالیت های بدنی و ورزش می توانند احتمال بروز این بیماری را کاهش دهند.

بدن ما برای حفظ سلامت به چهار دسته مواد غذایی نیاز دارد. این مواد شامل؛ گوشت و جانشین های آنها، لبنیات، میوه جات و سبزیجات، نان، غلات و حبوبات است.

این چهار دسته مواد غذایی به همراه آب از کربوهیدرات ها، پروتئین ها، چربی ها، ویتامین ها و املاح تشکیل شده اند که برای رشد و بقای انسان ضروری هستند.

مهمترین عوامل خطر تغذیه ای برای سرطان شامل: مصرف غذاهای پرچربی، مصرف ناکافی میوه جات، سبزیجات و غلات

مصرف غذاهای شور، نمک سود شده،دودی و کهنه، است . همچنین لازم است مصرف میوه جات و سبزیجات (ویتامین ها و مواد معدنی) را افزایش داد.

سبزیجات و میوه جات غنی از ویتامین ها هستند. بهتر است مواد غذایی و میوه های سرشار از سه نوع ویتامین A ، B و C را جهت پیشگیری از ابتلا به سرطان در برنامه غذایی روزانه بگنجانید.

اخبار اجتماعی - ایسنا

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده