شبهات نخ نما و ضددینی

یک نت ـ اگر دم خروس شعار فمینیستی «برابری و ازادی» هم از اخر پیام بیرون نمیزد، کاملا روشن بود که پیام با ظاهری دلسوزانه برای زنان، با هدف ضدیت با احکام اسلامی و ترویج فمینیسم صادر شده، چه رسد به اینکه در اخر هم شعار معروف کمپین های فمینیستی هم ذکر شده.
شبهات نخ نما و ضددینی

یک نت ـ لطفا مرا تکریم نکنید! من از بدو تولد بی وقفه تکریم شده ام! آنجا که بی اذن پدر حق ندارم! آنجا که حق طلاقم نیست! آنجا که پدر معتاد صلاحیت حضانت کودکم را دارد، آنجا که شهادتم مساوی یک مرد نیست، آنجا که بر سر تساوی ارثم دعواست! آنجا که مرا به شرع پاس میدهند و حقوق شرعی ام با واژه "عندالاستطاعه" و "عندالمطالبه" و تو می شود و حتی دولت از مهرم سهمی دارد! آنجا که برای حفظ کیان خانواده، همسرم اجازه ازدواج دوباره یافت، آنجا که از دامن من مرد به معراج رفت ولی حضور یک وزیر زن در میان یک گروه بی کفایت مدتها لرزه بر اسلام انداخت! دلم از داغ تکریم شما سوخته است آنجا که برای انتخاب هر شغلی به جای شایستگی ام، جنسیتم دیده شد. آنجا که باید حتی شرمنده جاذبه های زنانه ام باشم تا دلی نلرزد. خانم ...
من تکریم نمی خواهم! بهشت مال شما دنیایم را دوزخ نکنید!
به امید روز زنی که هدیه ام پول و طلا نباشد، بلکه آزادی و برابری باشد.

پاسخ:

پیام فمینیستی مزبور پر از مطالب دروغ و شبهات نخ نما و ضددینی است. به عنوان نمونه:

1. پدر معتاد طبق نص صریح قانون، صلاحیت حضانت کودک ندارد.

ماده 1173 قانون مدنی اصلاحی 1376در این مورد صراحت دارد:
« هر گاه در اثر عدم مواظبت يا انحطاط اخلاقي پدر يا مادري كه طفل تحت حضانت اوست، صحت جسماني و يا ترتيب اخلاقي طفل در معرض خطر باشد , محكمه مي تواند به تقاضاي اقرباي طفل و يا به تقاضاي قيم او يا به تقاضاي رئيس حوزه قضائي هر تصميمي را كه براي حضانت طفل مقتضي بداند, اتخاذ كند . موارد ذيل از مصاديق عدم مواظبت و يا انحطاط اخلاقي هر يك از والدين است : 1- اعتياد زيان آور به الكل , مواد مخدر و قمار . 2- اشتهار به فساد اخلاق و فحشا . 3 - ابتلا به بيماريهاي رواني با تشخيص پزشكي قانوني. 4- سو استفاده از طفل يا اجبار او به ورود در مشاغل ضد اخلاقي مانند فساد و فحشا، تكدي گري و قاچاق . 5- تكرار ضرب و جرح خارج از حد متعارف

2. تفاوت‌های احکامی چون شهادت، دیه، ارث بین زن و مرد از جمله مواردی است که در پیام گفته شده که در همه موارد این احکام، به نفع جایگاه و شخصیت زنان است. مثلا دیه مرد دوبرابر زن است، چون کفالت و نفقه همسر و فرزندان بر عهده مرد است و پس از مرگ او هم این دیه دوبرابری به همسر و فرزندانش میرسد تا جبران نسبی فقدان او شود. حال دیه مرد به نفع زن است یا مرد؟

یا در شهادت: از نظر اسلام بحث اداء شهادت و اطلاع رسانی به قاضی، هرگز بمنزله یک امتیاز نیست، بلکه یک وظیفه و تکلیف و مسئوولیت است. و هیچ ربطی به نقص و کاستی زن ندارد. بلکه مرتبط با خلقیات و روحیات #عاطفی زن برای عدم حضور در جایگاه های دعوا و نزاع های کوچه بازاری است. حال به نفع زن است یا به ضررش؟

3. پیام، بصورت موذیانه ای تنها برخی احکام متفاوت زن و مرد را ذکر کرده و برخی دیگر که مربوط به وظایف مردان و بنفع بیشتر زنان است را سانسور کرده است. حال انکه در بسیاری از حقوق و جزائیات اسلام، مرد و زن با هم تفاوت هایی دارند.

مثلا: اگر مردی مرتد شود با شرایطی (همچون مرتد فطری بودن یا تبلیغ و..) حکم او قتل است ولی اگر زنی مرتد شود حکم او قتل نیست یا اسلام وظایفی همچون پرداخت نفقه اجباری بر دوش مرد قرار داده که بر عهده زن قرار نداده است.

توضیحات بیشتر در: http://www.islamquest.net/fa/archive/question/fa489

4. اگر دم خروس شعار فمینیستی «برابری و ازادی» هم از اخر پیام بیرون نمیزد، کاملا روشن بود که پیام با ظاهری دلسوزانه برای زنان، با هدف ضدیت با احکام اسلامی و ترویج فمینیسم صادر شده، چه رسد به اینکه در اخر هم شعار معروف کمپین های فمینیستی هم ذکر شده.
جریانهایی که که نه به دنبال ازادی واقعی زن، که بدنبال آزادی و سهولت هوسرانی مردان (و در پوشش عوامفریبانه ازادی زنان) هستند.
یادمان باشد منظور از شعار دروغ «آزادی زن» همان «آزادی مرد» (البته مردان هوسران، و نه همه مردها) در تماشا و ارضای آزادانه تر است.

 

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده