انتخاب رشته های دانشگاهی بدون آزمون شروع شد

یک نت ـ هر داوطلب می تواند علاوه بر انتخاب گروه اصلی (علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، علوم تجربی) در گروه آزمایشی هنر و زبان خارجی نیز متقاضی شود. داوطلبانی که در آزمون سراسری سال 94 شرکت کرده اند نیز می توانند در صورت تمایل به شرکت در این پذیرش، گروه آزمایشی خود را تغییر دهند.
انتخاب رشته های دانشگاهی بدون آزمون شروع شد

یک نت ـ مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در گزینش رشته های تحصیلی بدون آزمون (بر اساس سوابق تحصیلی) آزمون سراسری سال 94 از امروز (دوشنبه 4 آبان ماه) خبر داد.

حسین توکلی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در گزینش رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال 94 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی (پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی) از امروز از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org آغاز می شود و در روز پنحشنبه (هفتم آبان ماه) پایان می پذیرد.

وی گفت: برای ثبت نام و انتخاب رشته های یادشده تمامی داوطلبان اعم از اینکه در آزمون سراسری سال 94 شرکت کرده باشند و یا شرکت نکرده باشند، می توانند بر اساس ضوابط و شرایط مربوط ثبت نام و انتخاب رشته کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: پذیرش در این مرحله برای تعدادی از رشته های مقطع کاردانی دوره های روزانه دانشگاه های علوم پزشکی، رشته های تحصیلی موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، دانشگاه پیام نور و مقطع کارشناسی پردیس های دانشگاهی دانشگاه های تهران و صنعتی شریف در کیش بر اساس سوابق تحصیلی صورت می گیرد.
 
وی خاطرنشان کرد: تمامی متقاضیانی که حداکثر تا 30 بهمن ماه امسال موفق به اخذ مدرک پیش دانشگاهی می شوند ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و فراهم کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت نام، به سایت سازمان سنجش مراجعه و نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته (حداکثر 50 کدرشته محل) اقدام کنند.
 
توکلی با بیان اینکه دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته از امروز روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد، افزود: هر داوطلب می تواند علاوه بر انتخاب گروه اصلی (علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، علوم تجربی) در گروه آزمایشی هنر و زبان خارجی نیز متقاضی شود. داوطلبانی که در آزمون سراسری سال 94 شرکت کرده اند نیز می توانند در صورت تمایل به شرکت در این پذیرش، گروه آزمایشی خود را تغییر دهند.
 
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه پرداخت ثبت نام به صورت اینترنتی است، داوطلبان باید از کارت های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است استفاده کرده و با مراجعه به سایت سازمان سنجش و پرداخت مبلغ 150 هزار ریال بابت هر گروه آزمایشی نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

 

اخبار دانشگاه - ایرنا

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده