نفرين امام حسين(ع ) شامل چه کسانی است؟

یک نت ـ نفرين امام ( عليه السلام ) زماني بود که علي اکبر (عليه السلام) آماده رفتن به ميدان شده بودند. هنگامى که امام (عليه السلام) به چهره نورانى فرزندش «على اکبر» نگريست
نفرين امام حسين( عليه السلام ) شامل حال چه کساني می‌شود؟

یک نت ـ در رابطه با اين نفرين مي توان گفت: امام حسين( عليه السلام ) با يزيد بيعت ننمودند و از مدينه به مکه آمدند.
کوفيان چند هزار نامه (طبق برخي از روايات دوازده هزار نامه ) به امام حسين (عليه السلام) نوشتند و از ايشان دعوت نمودند تا به کوفه بيايند و قول دادند که از وي حمايت مي کنند. حضرت امام حسين (عليه السلام) پسر عموي خود مسلم بن عقيل را فرستادند تا از نزديک ببيند آيا کوفيان واقعا پشتيباني مي کنند. هزاران نفر(هيجده هزار نفر) با مسلم بيعت نمودند . مسلم به امام حسين( عليه السلام) نامه نوشت و صداقت کوفيان را به اطلاع ايشان رسانيد.

امام حسين (عليه‌السلام) تصميم گرفتند به کوفه بروند تمام بزرگان صحابه مخالفت نمودند و امام حسين (عليه السلام) را از خيانت پيشگي و عهد شکني کوفيان بر حذر داشتند. اما امام حسين (عليه السلام) توجه ننموده و به طرف کوفه آمد . وسط راه شنيدند که کوفيان ناگهان تغيير جبهه داده و بر ضد وی آماده جنگ شده اند.
اين نفرين امام (عليه السلام) زماني بود که علي اکبر(عليه السلام) آماده رفتن به ميدان شده بودند. هنگامى که امام عليه‌السلام به چهره نورانى فرزندش «على اکبر» نگريست، سر به سوى آسمان برداشت و عرض کرد:

«اللَّهُمَّ اشْهَدْ عَلى‏ هؤُلاءِ الْقَوْمِ، فَقَدْ بَرَزَ إِلَيْهِمْ غُلامٌ اشْبَهُ النَّاسِ خَلْقاً وَ خُلْقاً وَ مَنْطِقاً بِرَسُولِکَ مُحَمَّدٍ صلى الله عليه و آله، کُنَّا إِذَا اشْتَقْنا إِلى‏ نَبِيِّکَ نَظَرْنا إِلى‏ وَجْهِهِ، اللَّهُمَّ امْنَعْهُمْ بَرَکاتِ الْأَرْضِ، وَ فَرِّقْهُمْ تَفْريقاً، وَ مَزِّقْهُمْ تَمْزيقاً، وَ اجْعَلْهُمْ طَرائِقَ قِدَداً، وَ لا تُرْضِ الْوُلاةَ عَنْهُمْ أَبَداً، فَإِنَّهُمْ دَعَوُونا لِيَنْصُرُونا ثُمَّ عَدَوا عَلَيْنا يُقاتِلُونَنا».
خدايا! بر اين گروه ستمگر گواه باش که اينک جوانى به مبارزه با آنان مى‌‏رود که از نظر صورت و سيرت و گفتار، شبيه‏‌ترين مردم به رسول تو، حضرت محمّد صلى الله عليه و آله است. ما هر زمان که مشتاق ديدار پيامبرت(صلي الله عليه و آله) مى‏‌شديم، به چهره او مى‏‌نگريستيم . خدايا! برکات زمين را از آنان دريغ‌‏دار، و اجتماع آنان را پراکنده و متلاشى ساز و آنان را گروه‌‏هاى مختلف و متفاوتى قرار ده، و واليان آنها را هيچگاه از آنان راضى مگردان! که اينان ما را دعوت کردند تا به يارى ما برخيزند ولى اينک ستمکارانه به جنگ با ما برخاستند».

بنابراين اين نفرين امام حسين(عليه السلام) شامل تمام کساني مي شود که در آن ظلم بزرگ شريک بوده و نقشي داشته اند.

منبع : انجمن گفتگوی دینی

 

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده