فتوای عجیب داعش در باره حادثه منا!

گروه تروریستی داعش مدعی شد: کشته های حجاج را ممکن است در زمره مسلمانان گمراه دانست، ولی باید به خلافت ابوبکر البغدادی اعتقاد قبلی داشته باشند.
فاجعه منا

یک نت ـ گروه تروریستی داعش با صدور فتوایی اعلام کرد: کشته های منا چون از اتباع خلافت اسلامی نیستند، نباید نماز میت برای دفن آنها بجا آورد!

داعش در فتوایی که صادر کرده مدعی شده است: بلاهای آسمانی به مرتدین و ردکنندگان خلافت اسلامی نازل خواهد شد. داعش همچنین کشته ها را به نابود شده و له شده توصیف کرده است.

اگر رژیم سعودی در جنگ یمن موفق شود

جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: دولتمردان سعودی از این ناراحت هستند که چرا حج در وسط جنگ یمن انجام می شود؛ اگر عربستان از میدان یمن، فائق بیرون آید منطقه را با جنگ های نامحدودی روبه رو خواهد کرد.

به گزارش تسنیم، سرلشکر رشید در مراسم معارفه سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به حادثه منا گفت: دولتمردان عربستان تجربه میدانی ندارند و مرد بحران نیستند بلکه مردم عیاشی هستند.

وی در ادامه سخنانش یمن را دارای یک قدرت دفاعی و امنیتی قابل ملاحظه و قبول در برابر عربستان ندانست و گفت: در یمن ارتشی است که اصلا با انقلابیون همکاری نمی کند و بیش از 80 درصد این ارتش با مقامات عربستان تماس می گیرند و به «هادی» اعلام وفاداری می کنند. تا مورد حمله قرار نگیرند.

رشید در ادامه اظهار داشت: عربستان با ائتلافی که علیه یمن تشکیل داده با یک عده جنگجوی یمنی که کلاشینکف و سلاح های معمولی در اختیار دارند، می جنگند.

وی با بیان اینکه رژیم آل سعود به خودش جرات داده که در طول حدود یک سال اخیر در یمن جنگی به راه بیندازد، افزود: مقامات عربستان الگوی رفتاری رژیم صهیونیستی را دارند تکرار می کنند.

واکنش دیپلمات های ایرانی به آواز خوانی شکیرا

دیپلماتهای ایرانی ، نشست سازمان ملل را هنگام آواز خوانی این خواننده ترک کردند

به گزارش پایگاه خبری «تیک»،شکیرا خواننده مشهور در سالن نشست سازمان ملل دقایقی برای سران کشورهای دنیا موسیقی زنده اجرا کرد. هیئت ایرانی قبل از شروع این برنامه سالن را ترک کردند.

همه از ما تعریف می کنند جز ایران

رئیس شبکه تلویزیونی خبری العرب سعودی انتقادات مقامات ایران از عملکرد مقامات سعودی در مناسک حج را سیاسی توصیف کرد.

شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی با اعلام این مطلب افزود : جمال خاشقجی مدیر شبکه العرب در جده عربستان سعودی در ارتباط تلفنی با این شبکه در واکنش به انتقادات گسترده به عملکرد ضعیف حکومت عربستان سعودی در مدیریت مناسک حج که منجر به حادثه منا شد گفت: عربستان سعودی در معرض انتقاد بین المللی قرار ندارد و در واقع فقط ایران از این مسئله انتقاد کرده است که این انتقادات نیز سیاسی است و به اختلافات ایران و عربستان سعودی مربوط می شود. انتقادات مطرح شده را نمی توان به کشورهای اسلامی جهان نسبت داد. اندونزی و حتی مغرب و مسلمانان کشورهای اروپائی همگی عملکرد عربستان سعودی را ارج می نهند. مناسک حج موضوع ساده ای نیست.

وی افزود: انتقادات ایران صددر صد در چارچوب مناقشات ایران و عربستان سعودی در منطقه است. ما سعودی ها خود در مقدمه انتقاد کنندگان هستیم. ما می خواهیم که مناسک حج به بهترین نحو ممکن اجرا شود. انتقادات ما سازنده است اما انتقاداتی که ایران مطرح می سازد جنبه منفی دارد.

منبع:YJC

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

باسلام وقت بخیر به مناسبت روز غدیر یک رسم و سنت نیک را نهادینه کنیم دشمنان مولا علی علیه السلام سالها در شامات بعد از نماز به ایشان دشنام میدادند حالا سالها بعد از ان دوران مردمی از سرزمین سلمان فارسی بعد از شنیدن نام مبارک ایشان بر ایشان صلوات بفرستیم یک عزم و همت همگانی نیاز است تا این رسم نیکو نهادینه بشود انشا الله ما مردم ایران از محبان و ارادتمندان مولا علی و فرزندانشان هستیم پس چه نیکو وپسندیده است که پیش قدم در این امر باشیم وعده ما از عید غدیر تا آخر عمر لطفا اطلاع رسانی کنید با سپاس یا علی