درختان هوشمند در دبی (عکس)

ساکنان دبی می‌توانند با استفاده از درختان هوشمند به اینترنت وصل شده و تلفن‌هایشان را شارژ کنند!
دبی

یک نت ـ این درختان موسوم به «نخل‌های هوشمند»، نسخه فناورانه‌ای از درخت نخل بوده که توسط شرکت D-Idea Media در دبی ارائه شده‌اند.

این فناوری علاوه بر شارژ ابزار و اتصال به وای‌فای، اطلاعات محلی، جهت‌ها، محل‌های سایه و مکان‌های نشستن را نیز در اختیار افراد می‌گذارد.

نخستین نخل هوشمند در ماه آوریل در پارک زعبیل دبی نصب شد. نخل‌های هوشمند جدید، دومین گروه از این درختان هستند که در نزدیکی برج‌العرب نصب و روز پنج‌شنبه گذشته (21 خرداد) رونمایی شدند.

ارتفاع این درختان 6.5 متر است و این نخل‌ها توسط پنل‌های خورشیدی فتوولتائیک به مساحت 13.8 متر مربع نیرودهی می‌شوند؛ این پنل‌ها به شکل برگ‌ هستند.

نخل های هوشمند در دبی

نخل های هوشمند در دبی

گفته می‌شود پنل‌ها دارای کارآیی بالغ بر 21 درصد بوده و تمامی نیروی لازم برای هر نخل هوشمند را تامین می‌کنند.

درختان مزبور، وای‌فای را با طیف بالغ بر 100 متر ارائه می‌دهند و دارای نقاطی برای شارژ هستند؛ همچنین، دوربین‌های سلفی آن‌ها به کاربران امکان گرفتن تصاویری از خود را در مکان نصب آن‌ها فراهم می‌کنند.

مانیتورهای صفحه لمسی موجود بر روی این درختان، اطلاعاتی درباره اخبار محلی، آب‌وهوا، خدمات و بازرگانی ارائه می‌دهند. این مانیتورها همچنین جهت‌های مکان‌های محلی و انتخاب‌های حمل‌ونقل عمومی را در اختیار می‌گذارند. این صفحات، فضای لازم را نیز برای تبلیغات و پیغام‌های دولتی دارند.

درختان هوشمند هر یک دارای یک دوربین نظارتی مادون‌قرمز 360 درجه‌ای و دگمه اضطراری هستند. شاید بخاطر همین دلایل دبی شهر ویژه و خاصی شده است!
 

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده