كلاهبرداري ميلياردي فروشنده خودرو

اظهارات آنها نشان مي‌داد كه متهمان با صحنه‌سازي در روز معامله آنها را فريب داده و خودروهاي تصادفي را با قيمت خودروهاي صفر به آنها فروخته‌اند. با تشكيل پرونده‌اي در اين خصوص، تيمي از كارآگاهان پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ رسيدگي به آن را آغاز كردند.
كلاهبرداري

یک نت ـ از شش ماه پيش كه شكايت‌هايي درباره كلاهبرداري دو نفر در پوشش فروشنده خودروهاي صفر به پليس آگاهي ارجاع شد ماموران براي دستگيري متهمان به تكاپو افتادند. شكايات ده‌ها مالباخته نشان مي‌داد كه فردي با ادعاي فروش خودروهاي صفر در روزنامه‌ها، اقدام به فروش خودروهاي تصادفي به آنها كرده است.

اظهارات آنها نشان مي‌داد كه متهمان با صحنه‌سازي در روز معامله آنها را فريب داده و خودروهاي تصادفي را با قيمت خودروهاي صفر به آنها فروخته‌اند. با تشكيل پرونده‌اي در اين خصوص، تيمي از كارآگاهان پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ رسيدگي به آن را آغاز كردند.

 

يكي از مالباختگان درباره روز معامله به ماموران گفت: «١٥ بهمن امسال از طريق آگهي در يكي از روزنامه‌هاي پرتيراژ از فروش يك دستگاه خودروي پژو پارس صفر مطلع شدم و با فروشنده آن تماس گرفتم. با هم در فلكه اول آرياشهر قرار گذاشتيم. سر قرار كه رسيدم متوجه شدم جواني ديگر هم مي‌خواهد اتومبيل را بخرد. او خيلي اصرار مي‌كرد اما من با فروشنده به توافق رسيده بودم. حتي آن جوان به من پيشنهاد داد تا در ازاي دريافت ٥٠٠ هزار تومان از اين خريد منصرف شوم و بگذارم او ماشين را بخرد. اين رفتار او باعث شد تا من فكر كنم معامله خيلي خوبي انجام داده‌ام به همين خاطر با فروشنده به محضر رفتم و ماشين را ٣٠ ميليون تومان معامله كردم.»

 

اما تنها چند ساعت بعد تصادفي بودن خودرو مشخص شد. «وقتي خودرو را خريدم، قرار بعدي‌مان را در مركز تعويض پلاك گذاشتيم. من خودرو را براي قيمت‌گذاري پيش يكي از دوستانم كه نمايشگاه ماشين داشت بردم اما او وقتي ماشين را وارسي كرد در كمال ناباوري گفت ماشين تصادفي و تمام رنگ است و بيشتر از ٢٠ ميليون تومان نمي‌ارزد.» مالباخته كه غافلگير شده بود بلافاصله با فروشنده تماس گرفت اما او با اظهار بي‌اطلاعي از اين موضوع گفت تنها مي‌تواند كسي را معرفي كند كه خودرو را ٢٠ ميليون تومان از او بخرد.

 

مالباخته هم كه سرمايه خود را بر باد رفته مي‌ديد، راضي شد تا به همان مبلغ خودرو را بفروشد. در حالي كه تحقيقات ماموران ادامه داشت مالباخته‌اي ديگر به پليس آگاهي مراجعه كرد و از كلاهبرداري مشابهي پرده برداشت.

 

او به ماموران گفت: ١٩ بهمن ماه پس از ديدن آگهي فروش يك دستگاه خودرو ال٩٠ با فروشنده قرار گذاشتم و پس از ديدن ماشين و بازارگرمي جواني كه مدام از من مي‌خواست از خريد خودرو منصرف شوم تا او معامله كند، مبلغ ٣١ ميليون تومان دادم و خودرو را تحويل گرفتم اما بعد از اينكه آن را پيش يكي از دوستانم بردم، متوجه شدم كه خودرو تصادفي است. وقتي با فروشنده تماس گرفتم او گفت كه از اين موضوع خبري نداشته و فقط مي‌تواند فردي را به من معرفي كند كه خودرو را از من بخرد.

 

من با او تماس گرفتم و دست آخر مجبور شدم خودرو را با هشت ميليون تومان زير قيمت بفروشم. اين در حالي بود كه شكايت مالباخته‌اي ديگر نشان داد كه متهمان ماه‌هاست با شيوه مشابه نقشه سرقت‌هاي خود را عملي كرده‌اند. اظهارات مالباختگان شگرد متهمان براي كلاهبرداري را فاش كرد و تحقيقات پليس نشان داد فروشنده و فردي كه هنگام خريد بازارگرمي مي‌كرد دو متهم اصلي پرونده هستند كه نقشه سرقت‌ها را كشيده‌اند.

 

ماموران با بررسي مشخصات خودروهاي فروخته شده به اين نتيجه رسيدند كه متهمان با صحنه‌سازي، خودروهاي تصادفي را به جاي خودروهاي صفر به مالباختگان فروخته و پس از آن با خريدن آنها با قيمت پايين‌تر از آنها كلاهبرداري مي‌كردند و اين چرخه فروش و بازپس‌گيري خودروها چندين بار و براي ده‌ها مالباخته تكرار شده است. بررسي تراكنش‌هاي مالي متهمان تنها راه باقيمانده براي شناسايي هويت متهمان بود.

 

به اين ترتيب تيمي از كارآگاهان بررسي اين موضوع را آغاز كردند و سرانجام موفق به كشف هويت متهمان و شناسايي مخفيگاه آنها در تهران شدند. ماموران پليس پس از محاصره مخفيگاه متهمان در اقدامي ضربتي آنها را دستگير و به مقر انتظامي منتقل كردند. با آغاز بازجويي‌ها مشخص شد كه متهمان پس از ماه‌ها كلاهبرداري، بيش از يك ميليارد تومان اخاذي كرده بودند.

سرهنگ كارآگاه داوود مرادي، رييس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به اعتراف متهمان به بزه انتسابي از شهرونداني كه به شيوه مشابه مورد كلاهبرداري قرار گرفته‌اند، خواست تا با رجوع به پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ در خيابان آزادي، خيابان زنجان شمالي شكايت خود را پيگيري كنند.

اخبار حوادث - اعتماد

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده