حذف یارانه افراد با درآمد 2.5 میلیون تومان

از سال آینده یارانه خانوارهای با درآمد بالای 2.5 میلیون تومان حذف شود.
یارانه

یک نت ـ چهل و هشتمین یارانه نقدی در مجموع دو فاز اول و دوم در حالی بامداد بیست و دومین روز بهمن (چهارشنبه) به 76 میلیون یارانه‌بگیر تعلق گرفت و هزینه بالغ بر 3500 میلیارد تومانی را برای دولت رقم زد که با مصوبات اخیر کمسیون تلفیق مجلس و توافقات اولیه با دولت این گونه به نظر می‌رسد با اجرایی شدن آن، از سال آینده یارانه خانوارهای با درآمد بالای 2.5 میلیون تومان حذف شود.

باتوجه به اینکه هنوز مشخص نیست سقف درآمدی تعیین شده به سرپرست خانوار یا مجموع خانواده اختصاص دارد، با کسر 5000 میلیارد تومان از منابع 42 هزار میلیارد تومانی پیش‌بینی شده برای توزیع نقدی و غیرنقدی بین خانوارها در لایحه بودجه سال آینده و کاهش آن تا 37 هزار میلیارد تومان‌، حذف حدود 9 میلیون نفر از لیست یارانه‌بگیران برای تراز شدن درآمد و هزینه دولت در پرداخت یارانه نقدی الزامی به نظر می‌رسد؛ هرچند که نهایی شدن مصوبه اخیر درباره هدفمندی یارانه‌ها به طرح در صحن علنی مجلس و تصمیم گیری در رابطه با آن بستگی دارد.

اما درحالی 3500 میلیارد تومان یارانه‌ بهمن ماه به طور همزمان به حساب سرپرستان واریز شد که به تبع آن اقدام مردم برای برداشت آن موجب رشد قابل توجه تراکنش بانکی می‌شود.

به گفته مدیر کل فن آوری اطلاعات بانک مرکزی، یک روز بعد از واریز یارانه، تراکنش های بانکی تا 25 درصد افزایش می‌یابد؛ به گونه ای که اگر در روزهای معمولی تراکنش بانکها بین 45 تا 50 میلیون است در برخی مواقع از جمله زمان واریز یارانه ها با رشد قابل ملاحظه ای همراه می شود.

حکیمی یادآور شده که به عنوان نمونه در دی ماه بعد از واریز یارانه نقدی تراکنش بانک ها به 65 میلیون در روز بعد نیز رسیده است.

منبع: ایسنا

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

چرا سازمان هدفمندی یارانه ها تا الآن جواب اعتراض به حذف یارانه ام را نمی دهد
بیش از 15 روز گذشته . ولی تا الآن منتظر پاسخ سازمان هدفمندی یارانه ها هستم که علت حذف یارانه خانواده ام را بگویند. از ما شماره تلفن همراه خواستند . در اختیارشان هم گذاشتیم . ولی تا الآن دلیل حذف یارانه را به من اطلاع ندادند . به گجا رجوع کنیم ، اگه کسی می داند به ما بگوید. ممنون