شوهرم میخواد یه زن دیگه بگیره

شوهرم حدود یک سال است که در جلسات فرقه ای خاص شرکت می کند و چند روزی است که می گوید یکی از بزرگان این فرقه که فوت کرده به خواب او آمده و گفته یک خانم به زندگی ات وارد می شود
هوو

یک نت ـ شوهرم حدود یک سال است که در جلسات فرقه ای خاص شرکت می کند و چند روزی است که می گوید یکی از بزرگان این فرقه که فوت کرده به خواب او آمده و گفته یک خانم به زندگی ات وارد می شود که باید او را به عقد خودت در بیاوری و سایه ی سرش باشی .

ولی من نمی توانم با این قضیه کنار بیایم . من به او گفته ام که در صورتی می توانی چنین کاری بکنی که من را طلاق بدهی .

او هم می گوید که می خواهی بمان و زندگی کن یا تو را طلاق می دهم . در مورد این فرقه ها توضیحاتی بدهید .

من را هم راهنمایی بفرمایید .

پاسخ – ما برای هر کاری روش و شیوه ای داریم . الان اگر کسی بخواهد خانه ای بسازد باید شهرداری برود ، پروانه ی ساخت بگیرد و مهندس ناظر انتخاب کند تا بتواند این خانه را بسازد .

وقتی فردی بیمار است می گویند که پزشکان با هم شورا تشکیل می دهند تا تصمیم بگیرند که فرد عمل بشود یا خیر . در زمینه های مختلف کارشناس می آید و نظر می دهد . در این نظرهای کارشناسی نظرات موازی هم وجود دارد . همین شخصی که بیمار است و پزشک متخصص برای او نظر می دهد ، مادر طرف هم یک نظر می دهد و هر کسی نظری به او میدهد ولی شخص عاقل به این حرفها گوش نمی کند و به حرف متخصص گوش می دهد .

دین ما هم از چهار منبع گرفته شده است . قرآن ، سنت ، اجماع و عقل . مورد دیگری بنام کشف شهود نداریم . اگر مورد دیگری وجود داشت پیامبر آن را می فرمود . مرحوم کلینی در کتاب کافی شریف یک بابی بنام اخذ به سنت و قرآن دارد . اجماع و عقل که جزء منابع ما است . این گروهها و فرقه ها که جمع می شوند و این حرفها را می زنند و متاسفانه الان هم گسترش پیدا کرده است .

بعضی عرفان های کاذب بعضی فرقه ها که مروج متصرفه هستند ، بعضی فرق مروج عقاید شیطانی هستند ، نظر اینها مقبول نیست . ما باید از قرآن و روایات استفاده کنیم و اگر از آنها سردر نمی آوریم می توانیم به عالم دینی مراجعه کنیم که متخصص فهم قرآن است . این فرقه ها حجیت ندارند . کسی نمی تواند طریقت را جای شریعت بکند یا کسی نمی تواند کشف و شهود را جای عقل و سنت قرار بدهد .

ما در اسلام اجازه نداریم از راههای غیر رسمی ، مباحث دینی را برداشت کنیم . مثلا نمی توانی بگوییم که من در خواب به این نتیجه رسیده ام یا من با رمل و اسطرلاب به این نتیجه رسیده ام . دین ما ، دین حق و واقعیت است .

خدا در آخر سوره ی یوسف می فرماید : پیامبر بگو این راه روشن من است و هر کسی هم که می خواهد به دین وارد بشود باید با بصیرت وارد دین بشود . در زمان پیامبر شخصی می خواست مسلمان بشود و گفت که من قرعه می اندازم ، اگر خوب آمد مسلمان می شوم و اگر بد آمد مسلمان نمی شوم . پیامبر فرمود : نمی خواهد که تو مسلمان بشوی . ما مسلمان قرعه ای نمی خواهیم .

ما مسلمان فهیم می خواهیم . به امام صادق (ع) گفتند که در محلی فردی است که کارهای عجیب و غریب می کند ( ممکن است که اینها به نتیجه هم برسند ولی حرام است . بخاطر همین در اسلام سِحر حرام است زیرا این ها راههای عادی نیست . ) ما هر وقت بچه ای از ما گم می شود به سراغ او می رویم واتفاقا کارهایش هم درست است . امام فرمود : هرکس به سراغ آنها برود خدا و پیامبر را تکذیب کرده است .

دین تعریف دارد . و فقیه می تواند اینها را از سنت و روایات استخراج بکند . منظور متخصص دین است . متخصص دین کسی است که متخصص مسائل دینی است که می تواند روحانی باشد یا غیر روحانی باشد . ما الان افرادی داریم که از نظر اجتهاد بالا هستند و در مورد مسائل دینی نظر می دهند و کارشناس مسائل دینی هستند . شما نمی توانید در مورد جغرافیا نظر بدهی یا می گوید که خواب دیده ام که پایتخت فلان جا فلان شهر است .

خیر این طور نیست . کسانی که می خواهند با عرفان ارتباط داشته باشند نهج البلاغه بخوانند و اگر می خواهند با دعا ارتباط داشته باشند کتاب صحیفه ی سجادیه را بخوانند . سراغ فرقه هایی که مورد نهی واقع شده اند نروید . علما و بزرگان ما از گذشته در مورد در اینها کتاب نوشته اند . مرحوم مقدس اردبیلی و مرحوم سید مرتضی کتابهایی در در این جور فرقه ها نوشته اند .

این فرقه ها در زمان ائمه هم بوده اند و بعضی از آنها در مقابل ائمه دکان باز کرده بودند . و می خواستند که امام را از صحنه حذف کنند . سفیان صوری امام صادق (ع) را قبول نداشت . از دراویش زمان امام صادق (ع) است و به امام هم انتقاد می کرد . آنها می خواستند که برای خودشان روش های جدیدی ابداع کنند . خواب حجت شرعی نیست .

فردی به آیت الله حائری گفت که من خواب دیدم شما پشت سر من نماز خوانده ای . ایشان فرمودند که مگر خواب ببینی . خواب پیام دارد . مثلا ممکن است پیام آن بشارت یا ترس باشد ولی خواب هیچ گاه الزام آور نیست .

منبع : سخنان حضرت حجت الاسلام و المسلمین رفیعی در برنامه سمت خدا مورخ 31 اردیبهشت 1390

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

با سلام. به نظر من شاید آن خواب تعبیر دیگری داشته باشد. پدر رفیق من تعبیر خواب میکند از او میپرسم و به شما میگویم.
فقط لطف کنین بگین که شوهر شما در چه فرقه ای کار میکند؟
سلام . شاید خواب و فرقه و ..... برای رد گم کنی باشد که شوهر شما به مقاصد خود برسد ..... خام نشوید
عزیزم به احتمال زیادهمسرمحترم شمازیرسرش بلندشده وخواب وفرقه واین حرفها بهونه است برای اینکه توجیهی برای کارش پیدا کنه واقعا که این مردها چه موجوداتی هستند گولش رونخور بعدم سایه سرکسی شدن که فقط با ازدواج امکان پذیرنیست اگه دیدشودرست کنه میتونه مثل یک برادربه اون خانوم کمک بکنه مطمئنا اگه هدفش فقط کمک انساندوستانه باشه شما هم کمکش میکنید