رشته ای که فارغ التحصیل بیکار ندارد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: هیچیک از 132 هزار فارغ التحصیل رشته های دریانوردی کشورمان در وضعیت بیکاری قرار ندارند و حتی از برخی از کشورهای منطقه برای کار در حوزه دریایی و بندری به ایران سفر می کنند.
فارغ التحصیل

یک نت ـ محمد سعیدنژاد عصر شنبه در حاشیه همایش کارگروه توسعه منابع انسانی دریانورد در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: در نشست این کارگروه برای توانمندسازی نیروی انسانی دریانورد تصمیمات مهمی اتخاذ شده تا با حضور دست اندرکاران حوزه دریانوردی کشور این تصمیمات در بخش های مختلف صنعت حمل ونقل دریایی کشور اجرایی شود.

معاون وزیر راه وشهرسازی افزود: هم اکنون 9 هنرستان دریایی در کشور فعال هستند و نمایندگان این هنرستان ها پیشنهادهایی را در خصوص بهتر شدن وضعیت این هنرستان ها ارائه دادند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در این همایش بر آموزش دقیق دریانوردان در دوران هنرستان تاکید شد، گفت: در این نشست مقرر گردید، دانشگاه چابهار در این زمینه سرمایه گذاری بیشتری داشته باشد تا نیروی انسانی توانمندی را در این حوزه داشته باشیم.

سعیدنژاد یادآور شد: در این نشست طبق تأکید نماینده وزارت علوم از سال آینده در دانشگاه چابهار دانشجوی دریانوردی بدون بورسیه پذیرش خواهد شد تا گام های اساسی برای تامین نیروی انسانی متخصص در این بخش برداشته شود.

به گفته سعیدنژاد، در ارتباط با ارزشیابی مدارک دریایی کشور که در مراکز آموزش دریایی ارائه می شود، طبق استانداردهای جهانی IMO (سازمان جهانی دریانوردی) در حال انجام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در حال حاضر 132 هزار نفر دریانورد فارغ التحصیل در کشور داریم که همه آنها شاغل هستند و با مشکل بیکاری دریانوردان مواجه نیستیم و باید برای صدور نیروی انسانی دریانورد به خارج از کشور برنامه ریزی داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان بنادر در ادامه با اشاره به رونمایی از دستگاه شبیه ساز آموزش هدایت کشتی های بزرگ، تصریح کرد: تولید این سامانه در داخل کشور صرفه جویی ارزی زیادی داشت و با ساخت این دستگاه توانستیم در مهندسی معکوس با انتقال دانش آن را در کشور بومی سازی کنیم.

معاون وزیر راه گفت: پیشتر برای تهیه این دستگاه شبیه ساز تا چهار میلیارد تومان هزینه می شد، اما هزینه تمام شده فعلی آن حدود یک میلیارد تومان برآورد شده است.

در این نشست علاوه بر مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، نماینده شرکت نفتکش، رؤسای دانشگا ه های دریانوردی کشور، مدیران کل بنادر کشور و نمایندگان آموزش و پرورش هفت استان ساحلی دارای هنرستان های آموزش دریانوردی حضور داشتند.

منبع : صبحانه

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده